Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Ett typiskt trngw svar, som saknar all relevans. Inte just Atlanten, pucko, men massor med sjömil i fritidsbåtar, men även det saknar relevans för frågan.
Nu gäller det dock inte vanliga fritidsbåtar, i Sverige hade väl UC3 varit klassat som ett fartyg ( mer än 20 ton?), utan ett hemmabygge av en ubåt!
Ta en titt på UC3, inne i båten, det är ett enda stort maskinrum, inte en ombonad salong.
Jag tänker inte ägna mer tid åt att göda oseriösa skribenter, i helt intressanta sidospår.
Du påstår att jag är en landkrabba. Om jag är en landbrabba med dina mått, lär du ha korsat atlanten att antal gånger om inte du också ska vara en landkrabba.
Uppenbarligen är det tvärtom, det är du som är landkrabban, som inte ens vet vad man kan hitta i en "seglarbutik", trots dina "massor med sjömil"
Du har alltså inte heller den blekaste aning om vad ett fartyg är. En optimistjolle är ett fartyg! Å läs nu på lite för en gång skull istället för att bara säga emot utan att veta ett skit!
Den oseriösa skribenten här är du, som kallar folk du inte känner för landkrabbor, som uttalar dig om fartyg utan att ha den blekaste vad du snackar om.