2017-09-15, 19:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ett typiskt trngw svar, som saknar all relevans. Inte just Atlanten, pucko, men massor med sjömil i fritidsbåtar, men även det saknar relevans för frågan.

Nu gäller det dock inte vanliga fritidsbåtar, i Sverige hade väl UC3 varit klassat som ett fartyg ( mer än 20 ton?), utan ett hemmabygge av en ubåt!

Ta en titt på UC3, inne i båten, det är ett enda stort maskinrum, inte en ombonad salong.

Jag tänker inte ägna mer tid åt att göda oseriösa skribenter, i helt intressanta sidospår.

Du påstår att jag är en landkrabba. Om jag är en landbrabba med dina mått, lär du ha korsat atlanten att antal gånger om inte du också ska vara en landkrabba.

Uppenbarligen är det tvärtom, det är du som är landkrabban, som inte ens vet vad man kan hitta i en "seglarbutik", trots dina "massor med sjömil"

Du har alltså inte heller den blekaste aning om vad ett fartyg är. En optimistjolle är ett fartyg! Å läs nu på lite för en gång skull istället för att bara säga emot utan att veta ett skit!

Den oseriösa skribenten här är du, som kallar folk du inte känner för landkrabbor, som uttalar dig om fartyg utan att ha den blekaste vad du snackar om.
Citera
2017-09-15, 19:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nog?
Håhåjaja.
"Klättra om kring i masterna", "fälla segeln ut och in", "manliga matroserna" "kolla in trosor".

Du har visst aldrig varit ombord på en segelbåt, i alla fall inte de senaste 100 åren eller så, och inte heller vet du hur en seglarkjol funkar. Men jag är inte förvånad.

Jodå, jag vet att det finns små segelbåtar också, där man inte behöver klättra något. Kjol är inte ett praktiskt plagg ändå - det blåser ofta till sjöss, det kommer in vatten... Hur fungerar en seglarkjol då menar du?
Citera
2017-09-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
VAR har du läst detta? Länk!

kommer inte ihåg var jag läste det först..men sen såg jag det på tyska sidan o där har de ju spaltat upp vad som händer redan innan händelsen...dag för dag o sen står i princip timme för timme vissa dagar.
Citera
2017-09-15, 19:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ni tror alltså att det skulle vara något speciellt med Nautilus för att man har blåmärken efter ett besök?
Okunnigheten är total.

Detsamma gäller de flesta båtar, i motsvarande storlek. De flesta i mitt seglarteam kör med såväl knäskydd som benskydd, för att undvika blåmärken. Det är hårda prylar, skott och höga "trösklar" överallt på en båt.

OK. Så dina kvinnliga seglarvänner har alltså kort kjol och till det knäskydd..? Hot!
Citera
2017-09-15, 19:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ni tror alltså att det skulle vara något speciellt med Nautilus för att man har blåmärken efter ett besök?
Okunnigheten är total.

Detsamma gäller de flesta båtar, i motsvarande storlek. De flesta i mitt seglarteam kör med såväl knäskydd som benskydd, för att undvika blåmärken. Det är hårda prylar, skott och höga "trösklar" överallt på en båt.

Nu var inte Nautilus en segelbåt där vinden plötsligt tar i och segel och skot måste korrigeras.
Jag har haft såväl segelbåt och motorbåt i många år och har fortfarande. Är mycket på sjön - men brukar inte vara full av blåmärken och skråmor efter detta.

Vid tävlingssegling förekommer det säkert, men inte på en tur för motor under några timmar en fin augustikväll i Köge-bukten. På en vanlig motorbåt hade man inte haft blåmärken och skråmor efter den turen. Men antagligen på Nautilus eftersom hon inte var byggd för komfort utan för att uppfylla drömmar utan alltför stora kostnader!
Senast redigerad av Solglittret 2017-09-15 kl. 19:45.
Citera
2017-09-15, 19:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du påstår att jag är en landkrabba. Om jag är en landbrabba med dina mått, lär du ha korsat atlanten att antal gånger om inte du också ska vara en landkrabba.

Uppenbarligen är det tvärtom, det är du som är landkrabban, som inte ens vet vad man kan hitta i en "seglarbutik", trots dina "massor med sjömil"

Du har alltså inte heller den blekaste aning om vad ett fartyg är. En optimistjolle är ett fartyg! Å läs nu på lite för en gång skull istället för att bara säga emot utan att veta ett skit!

Den oseriösa skribenten här är du, som kallar folk du inte känner för landkrabbor, som uttalar dig om fartyg utan att ha den blekaste vad du snackar om.

Wayback kanske är en så erfaren seglare, att han inte behöver ha på sig speciella dyra seglarplagg med fashion-logga för att folk ska inse att han är det?
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-15 kl. 19:45.
Citera
2017-09-15, 19:41
Medlem
trngws avatar
För de som tror att "kjol" inte funkar i "verkstad".

https://www.blaklader.se/sv/produkter/kilt

För övrigt totalt irrelevant. KW var passagerare på en båt, en fritidsbåt, i form av en ubåt. Hon var inte där för att mecka med motorn eller vidta några andra kroppsarbeten. Hon var där för att utföra ett jobb som journalist, en intervju.
Citera
2017-09-15, 19:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
kommer inte ihåg var jag läste det först..men sen såg jag det på tyska sidan o där har de ju spaltat upp vad som händer redan innan händelsen...dag för dag o sen står i princip timme för timme vissa dagar.

Fast du kan inte tro på tyska tidningar. I dem är Victoria ständigt gravid också, Roger Moore är far till Madeleine och Elvis lever. Dessutom kan de ha gjort felöversättningar från danskan, för den där uppgiften har jag aldrig hört någonstans. Jag undrar om dom inte har rört ihop det med Deirdres uppgift att hon och M skulle ut och segla DAGEN EFTER?
Citera
2017-09-15, 19:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Wayback kanske är en så erfaren seglare, att han inte behöver ha på sig speciella dyra segelplagg med fashion-logga för att folk ska inse att han är det?

Haha, jag tror snarare tvärtom... inte ens det hade hjälpt
Citera
2017-09-15, 19:43
Medlem
Citat:
Jag föreslog som sagt att motivet antagligen var sexuellt från Madsens sida (och det tror ju tysken också). Han var så stressad, han hade ont om pengar (och bränsle kostar), han behövde inte krusa journalister eftersom han var nedlusad av journalister från jordens alla hörn - t.o.m. Australien! Klart att det var sexuellt...

Från hennes sida kan motivet ha varit antingen sexuellt eller professionellt, eller en blandning. Hon kan ha haft möjligheten öppen för lite queer i en mysko miljö med en annorlunda person om det kändes rätt, om han också ville, hon gillade ju sådant... i alla fall i teorin. Nu får vi snart veta om hon gillade det i praktiken också, för människor som har haft sex med henne eller hört hennes bekännelser om sexuella lustar och aktiviteter, kommer nog att vända sig till den danska polisen efter uppmaningen igår. (Var sig den kom från den officielle chefen för utredningen eller från en annan erfaren mordutredare, det senare verkar ha varit fallet.)

"Boy meets girl".....du kan ha rätt, PM tänker sex och "går med på " fortsatt intervju i båten, KW kanske främst tänker på sin artikel, men tycker möjligtvis att det kan bli spännande att vara helt ensam med en man hon inte känner, på havets botten......????!!!!!

Nja, den känns inte helt klockers, jag har kanske för dålig kunskap om kinky sex o liknande, och har lite svårt att se det.
Citera
2017-09-15, 19:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu var inte Nautilus en segelbåt där vinden plötsligt tar i och segel och skot måste korrigeras.
Jag har haft såväl segelbåt och motorbåt i många år och har fortfarande. Är mycket på sjön - men brukar inte vara full av blåmärken och skråmor efter detta.

Vid tävlingssegling förekommer det säkert, men inte på en tur för motor under några timmar en fin augustikväll i Kåge-bukten. På en vanlig motorbåt hade man inte haft blåmärken och skråmor efter den turen. Men antagligen på Nautilus eftersom hon inte var byggd för komfort utan för att uppfylla drömmar utan alltför stora kostnader!

Kanske för att du har lärt dig din båt efter all din tid på sjön med den, och seglar kanske inte heller i "alla" väder. Vid seglingstävlingar förekommer det definitivt. Vid semesterseglingar också. Det är många, tro mig, som har gott om blåmärken bara efter att ha besökt ett fartyg liggandes vid kaj, helt enkelt för att de inte är vana vid 30-40cm höga ståltrösklar, vinchar, knapar och allt vad det är på däck och durk.
Citera
2017-09-15, 19:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"Boy meets girl".....du kan ha rätt, PM tänker sex och "går med på " fortsatt intervju i båten, KW kanske främst tänker på sin artikel, men tycker möjligtvis att det kan bli spännande att vara helt ensam med en man hon inte känner, på havets botten......????!!!!!

Nja, den känns inte helt klockers, jag har kanske för dålig kunskap om kinky sex o liknande, och har lite svårt att se det.

Man behöver ju inte vara into kinky sex heller, för att tycka att det är en exalterande situation. Även vanligt sex kan vara spännande med rätt person och under rätt omständigheter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in