Citat:
Citat:
Eller så var hon sugen själv..?
Och det var någon sådan lek som gick snett. I så fall kan det faktiskt, tvärtom vad "alla" tror och påstår, vara så att M ville skydda K:s rykte (förutom sitt eget) genom att hitta på en alternativ, anständig olyckshändelse.
Om hon valde att kompromettera honom med graverande uppgifter på ett fientligt, hotfullt sätt, när hon var i hans våld precis på det sätt som du beskriver, så var hon ju lågbegåvad. Eller uppfylld av hybris, för att det gått bra hittills att reta upp Kim Jong-un, Idi Amins söner o.s.v.. Men förr eller senare rinner ju sanden ut i lyckans timglas... för alla.
Och det var någon sådan lek som gick snett. I så fall kan det faktiskt, tvärtom vad "alla" tror och påstår, vara så att M ville skydda K:s rykte (förutom sitt eget) genom att hitta på en alternativ, anständig olyckshändelse. Om hon valde att kompromettera honom med graverande uppgifter på ett fientligt, hotfullt sätt, när hon var i hans våld precis på det sätt som du beskriver, så var hon ju lågbegåvad. Eller uppfylld av hybris, för att det gått bra hittills att reta upp Kim Jong-un, Idi Amins söner o.s.v.. Men förr eller senare rinner ju sanden ut i lyckans timglas... för alla.
Jag hänger inte med i hur du resonerar.
Du uppfattar vad jag förstår Peter Madsen som bl.a.: 'himla normal och vettig', 'ingen sexmördare', och du skulle 'inte ha varit rädd att skicka [d]in dotter till honom på praktik'.
Samtidigt resonerar du kring ett scenario där Kim Wall 'valde att kompromettera honom med graverande uppgifter på ett fientligt, hotfullt sätt, när hon var i hans våld' vilket i så fall skulle kunna bero på att Wall var 'lågbegåvad' eller 'uppfylld av hybris'.
Frågor:
1. Vad skulle det innebära detta att Kim Wall 'valde att kompromettera honom med graverande uppgifter'? Syftar du på att konfrontera?
2. Kan du ge exempel på hur Kim Wall skulle kunna tänkas göra nyss nämnda 'på ett fientligt, hotfullt sätt'? Kan Peter Madsen tänkas ha haft orsak att frukta för sitt liv eller sin hälsa, och kanske rent av agerat i nödvärn?
3. Om Kim Wall inte utgjorde ett omedelbart hot i enlighet med föregående punkt, och givet ditt intryck av Peter Madsen -- undrar jag vad du bedömer som det värsta som skulle kunna Wall om hon ställde en fråga som Madsen provocerades av?