2017-09-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur ”intelligent” är man då ifall man gifter sig med en storvuxen pojke med stora samarbetssvårigheter..

När det gäller hustruns språkbegåvning..

Du läser slarvigt och drar konstiga slutsatser. Läs om.

Man kan inte vara särskilt intelligent om man om man med flit förbinder sig med en människa som nästan garanterat kommer att betyda problem. En människa som har haft stora samarbetssvårigheter under hela sitt liv kommer inte att ändra sig huxflux. Därför betyder umgänget med den här människan problem även för henne. Och därför är hon inte särskilt intelligent om hon medvetet skaffar problem åt sig själv.
Hör talas om att kärleken är blind?

Blanda inte ihop intelligens med val av partner. Världen är full av väldigt intelligenta människor som valt extremt märkliga partner. Ibland till stor förskräckelse medan den märkliga partnern ibland är helt underbar för de som känner personen.

Kom ihåg att PM:s samarbetsproblem rör jobbet - hur, och hur mycket, man skall jobba med projekten samt vem som skall vara boss. Betyder ingenting för hur PM kan vara privat i relation till en människa som själv inte är inblandad i något av projekten.

Inte utan anledning det finns talesätt som "döm inte hunden efter håret". Det finns mig veterligen ingen i denna tråd som har någon idé om hur PM fungerar som människa tillsammans med familjemedlemmar.
Citera
2017-09-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Idi Amins son skriver på Kims Facebook om hur hon (enligt honom själv) fattat saker fel och svärtar ner hans fars minne. Angående Kim Jong-Un så fick hon med mycket kritik under radarn s.a.s.. Det var inte ett hyllningsreportage om regimen hon skrev efter att ha varit i Nordkorea. Men du får söka upp den artikeln själv.

Merwinna det är inget fel på att försöka försvara PM. Jag sa själv till en vän inledningsvis att jag tyckte synd om honom. Hen svarade mig då klokt "Ja, det beror ju på vad PM har gjort, hurvida det är synd om honom eller inte." Du, jag, ingen alls vet vad PM har gjort. Att du då väldigt ofta försöker med blaming the victim är så sanslöst smaklöst. Dina fantasyberättelser är däremot väldigt underhållande.
Dem läser jag gärna fler av som godnattsagor. Man måste ju försöka skratta också även om det känns väldigt tungt med KW och hennes anhöriga. Vad tror du snurrar i huvudet på dem just nu? Antagligen alla möjliga hemska scenarier om och om igen. I deras kläder hade jag velat vara nedsövd för att slippa tänka. Jag tycker att allt pekar på att PM är en otroligt självisk, hänsynslös, cynisk person som inte vill ta ansvar för sina handlingar. Det snällaste jag kan säga är att han är en patetisk,ynklig liten skit som gnälligt tycker synd om sig själv. Alla människor som styckar döda kroppar får genomgå en rättspsykriatisk undersökning. Det finns nämligen stort fog för att misstänka sinnessjukdom. Att stycka en person som man känner eller är bekant med är inte som att stycka en grillad, huvudlös kyckling som man inte haft någon som helst relation med. Du kanske också borde empatiundersökas.
Citera
2017-09-11, 19:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Verkligen en guldgruva, de som med lätthet halar upp en död människa genom tornluckan får ju också något att läsa:
"Ja man muss den Körper mehr oder weniger einpacken oder fesseln um ihn durch die enge Luke zu bekommen. Und man muss ihn mit über 50 % seiner Länge über den Lukenrand wegheben. Hat bei uns ein einzelner Mann eben nicht hinbekommen. Und wir sind alle einen Kopf größer als Peter. Unsere finale Lösung siehe Foto. Der Hilfskran mit dem wir sonst Batterien aus dem Uboot heben - mußte für diese Übung extra um 60 cm nach oben verlängert werden - es nutzt nichts wenn nur der Kopf oder die Füße aus der Luke herausragen und der Rest des Körpers noch im Schacht steckt".
Foto finns ju också att tillgå.

Jo, och i ett av inläggen skriver han att han själv har gjort det experimentet, att försöka hala upp den vikten, och han orkade bara ett par cm. Och då är han ändå ett huvud längre än M och kraftigare (skriver han).

Ich war eben gerade in der Kellerwerkstatt und habe eine Auto-Batterie,
einen Werkzeugkasten und einen Servo zusammengebunden.
Insgesamt 64 Kg. Aber nicht annähernd so sperrig wie ein toter Mensch.
Dann die dicksten Schweißer- Lederhandschuhe angezogen und mich auf einen Stuhl gestellt.
Und das ganze angehoben. Ich wiege 80 kg, ein Mann und bin einen Kopf größer als PM.
Ich schaffe es tatsächlich das für 10 bis 15 Sekunden für ein paar Zentimeter abzuheben.
Ohne Kettenzug oder Flaschenzug oder ähnlich Hilfmittel bekommt man(n) ein solches Gewicht keine 4 m gehoben.
Und schon gar nicht durch einen engen Schacht der auch noch durch eine Leiter eingeschränkt wird.

Bitte um Verifizierung des Versuches durch die Leute die hier behaupten- das das geht. Danke sehr.

Es ist natürlich nicht auszuschliessen - das solche Hilfsmittel an Bord waren.
Insbesondere der Kettenzug war mal im Maschienraum der Nautlius auf einem Video zu sehen.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-11 kl. 20:06.
Citera
2017-09-11, 19:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Kan dere bli ferdige med den forbanna luken

Hur menar du då? Den är ju central för om M talar sanning eller ljuger.
Citera
2017-09-11, 19:52
Medlem
Citat:
Hur menar du då? Den är ju central för om M talar sanning eller ljuger.

Så lenge ingen kan oppklare om den har motvekt eller inte, fjær eller inte så er det meningsløst å bruke 500 sider på å diskutere akkurat det.
Citera
2017-09-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad är det som är så djävla svårt att fatta? Ubåten har inte den lutningen i ytläge som den kan ha just då den kommer upp till ytan. Man kastar sig inte upp och öppnar luckan innan man blåst färdigt tankarna och intagit normalt ytläge.
Ja just det, alla borde få stycka åtminstone en människa utan att få skit för det. Det är ju sånt som händer…
Är du algblind? Den har ju legat jättejämnt och fint det mesta av tiden om man går på var det vuxit alger. Det är fan max ett par graders lutning.
Jag ifrågasatte för några dagar sedan existensen av motvikt, du kan söka på mina inlägg och ordet motvikt om du inte tror mig men jag gav med mig efter att någon som varit med på bygget sa att det fanns en sådan på tornluckan.

Tillägg: Här är inlägget av cellplast med citat från någon ubåtsbyggare som säger att den försågs med motvikt vid renoveringen: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Googlar man på text från citatet så blir det en träff från Facebook men det verkar som att den gruppen har upphört, klickar man så står det bara "Den begärda sidan kan inte visas just nu. Den kan vara tillfälligt inaktiverad, länken du klickat på kan vara skadad eller ha slutat gälla, eller så har du inte behörighet att visa den här sidan."

Man ser i alla fall i Googleträffens sammanfattning att texten cellplast citerade verkligen har funnits där.
Som sagt, fjäder och motvikt är inte samma sak, det var det jag sa och det var 100 % korrekt. Du menade ju att PM:s uttalande om fjäder motsade existensen av motvikt men det gör det alltså inte. Det är väl inget att tjafsa om, fjäder och motvikt, två olika saker.
Han är ju tvungen att hitta på något, om han inte kommer på något plausibelt får han väl ta något icke plausibelt.

För runt tre veckor sedan fanns hela Facebook-texten tillgänglig, men sedan verkar de ha låst ner allt efter att det blev för grisiga nyheter som dök upp. De flesta vill separera sig så mycket de kan från denna historia. Kanske någon som passade på att bli medlem i Facebook-gruppen har någon access fortfarande.
Citera
2017-09-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bitarna faller på plats... Allt var således planerat från början! Har du en källa på sågen är borta för jag har bara hört detta med vittnet samt att PM erkänner att han gått omkring med den men sedan hängt tillbaka den. Det är ju otroligt graverande om den är borta.
Inte nödvändigtvis så enkelt - åtskilliga bilder av ubåten visar att det var stökigt. Jag är inte så övertygad om att PM håller super-disciplin på sin verktygsförvaring i verkstaden. Givetvis kan jag ha fel och att han alltid hänger upp sågen på fast plats på verktygstavla.
Citera
2017-09-11, 20:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Så lenge ingen kan oppklare om den har motvekt eller inte, fjær eller inte så er det meningsløst å bruke 500 sider på å diskutere akkurat det.

Den har tydligen motvikt men inte fjädring, enligt tysken som känner båten väl!
Citera
2017-09-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sant. Det är därför yrkeskriminella ofta bara kniper käft. Det stärker inte deras försvar (tvärtom), men de snärjer inte in sig i lögner som kan motbevisas. Vilket PM gör. Hans advokat verkar inte vara så skarp.

Svårt att säga. Jag tror det kan vara så att advokaten rekommenderar att PM gör det ena och det andra, men PM vill inte lyssna och köra på sitt egna race och bara ta advokatens tips på vissa områden. För PM är rättegången en stor scen där han kan få visa fram sig, tror han tänker lite väl mycket åt det hållet... Han är nog ett helvete att försvara som försvarsadvokat.
Citera
2017-09-11, 20:14
Medlem
Citat:
Kan dere bli ferdige med den forbanna luken

Håller med. Fokus bör nu hellre ligga på vad som faktiskt hände. Det är ju 2319847928347823890598 andra försvårande faktorer med hans förklaringar dessutom. Huruvida luckan kan uppföra sig som han påstår lär ju inte göra hans sagohistoria mindre osannolik ändå.
Citera
2017-09-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, och poängen är just att du inte har någon expertkunskap i detta. Sinnessjuka seriemördare beskrivs så gott som utan undantag som trevliga och normala av grannar och vänner.

Den som är fast besluten att förstöra KWs rykte är uppenbarligen du. Inga vittnesuppgifter kan rubba din bergfasta övertygelse om att KW var en fal kvinna som helt i onödan har saboterat PMs gloriösa liv.

Hoppas inte KWs släkt och vänner läser här, och mår dåligt av dina försök att lägga skulden på mordoffret.
Jag tror det är en starkt kvalificerande egenskap att vara social och trevlig om man vill bli seriemördare. Ser man ut och beter sig som Doctor Van Helsing i Cannonball Run så blir man nog plockad rätt snabbt. Troligen innan man kvalificerat sig för epitetet seriemördare.

Var ju bl a för att Hagamannen var så normal som han kunde klara sig så länge.
Citera
2017-09-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ja, varför inte?

Verkstaden spärrades av innan torson flöt upp, innan någon annan än Madsen visste om styckningen.

Vem skulle då innan allt detta plocka bort just fogsvansen?

Rimligt? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in