Li-jon-batterier kan väl inte säkras helt emot brand, givet att de har så hög energitäthet som de har. Och en brand inne i en ubåt blir ju ingen höjdare kan jag tro. Bly/syra-batterier är väl däremot inte lika benägna att kollapsa i bränder.
Förr för länge sedan så hade man öppna celler vilket skapade en stor risk för klorgas ifall saltvatten skulle tränga in i cellerna. Och det hände ju en del olyckor med dessa.. PbO2 oxiderade NaCl till Cl2 (klorgas).
Jo fast överföringseffekten av en rem vilken som helst är beroende av varvtalet, eller typ periferihastigheten i meter/sek, För en motorcykel går det väl bra, för bakhjulets varvtal är rätt högt, plus att det finns god kylning.
Skulle varvtalet istället vara lågt men effekten hög, så dras ju remmen av, den brister.
Så det skulle nog inte vara någon lösning för ryssarnas Typhoon-ubåtar, typ..
Men jag håller helt med att remdrift är nog en bra kompromiss ändå, eftersom man måste ju kunna skifta mellan elmotor och dieselmotorn.
Det skulle ju vara spännande om kameran hittades, om PM förstört den så kan ju minnet finnas kvar ändå i den. Det verkar ju som att PM handlat i svår affekt eftersom han sänkte ubåten så som han gjorde. Och inte tvättade sig noggrant. Om PM var uppjagad så kan han ju glömt att förstöra kameran utan bara slängt i den i drickat...
Detta är den andra svenska kvinnan som råkat ut för detta detta året, Zaida Catalan i Kongo råkade ju också illa ut
Här finns ju en spännande dansk man till i SydAfrika, som styckat kvinnor:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3243094/South-African-police-discover-21-pieces-female-genitalia-Danish-man-s-FREEZER-drugged-wife-mutilated -her.html
Kanske är det en trend, jag vet inte, Om denne är dansk eller "dansk" har jag ingen aning om, analogt med svenska PK-Medias definition av "svensk" eller svensk, mörka kläder osv...