Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tror att det var en olycka, om än inte nödvändigtvis just den olycka som M påstår. En olycka som var tillräckligt förutsägbar för att M som befälhavare, konstruktör och ägare till Nautilus skulle hamna i fängelse för vållande, samt förlora alla sina sponsorer och sitt livsverk. Kan även ha varit en sexlek med sadomasochistiska inslag som spårade ur, i så fall med samma resultat om det kom ut. Därför gjorde han vad han kunde för att bli av med kroppen och (för tillfället) ubåten som nu bar en massa spår av brott, men räknade inte med att polisen skulle vara så misstänksamma och "på" på en gång.
Uppskattar att du svarar ärligt Merwinna.
Jag trodde ngt liknande själv från början. Jag tom ville tro det. Men under resans gång så har ju bevis lagts till bevis. Men om vi nu ponerar att det var så det gick till som du tänker tycker du då inte att PM varit väldigt självisk ( tänkt enbart på sig själv) hänsynslös (enligt hans plan skulle ju de anhöriga aldrig få veta vad som hänt henne, fått leva i ovisshet resten av sina liv med sin vånda över vad som hänt henne) cyniskt planerande (hur han ska undanröja alla bevis,hur han ska bete sig när han kommer i land,tänkt ut svar på tusen frågor han kan tänkas få.) Tror du verkligen att en person som är så här självisk,hänsynslös samt cynisk och dessutom så förhärdad att han styckar en ung död kvinna samt skändar henne är en trevlig människa?