2017-09-11, 20:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad jag minns kom uppgiften om att någon gått till polisen med uppgiften att han sett M med en såg, sent i utredningen.
Men hur svårt har du för att fatta att det vi får veta genom tidningar kan polisen ha fått veta långt tidigare.
Vi vet ingenting alls om NÄR polisen har fått sina uppgifter.
Citera
2017-09-11, 20:56
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Han heter Tyska merlin eller german merlin...Jag kopierade texten direkt till svenska! Lite kan man väl läsa själv så hittar man rätt till slut.
Varför länkade du inte till originaltexten från början och talade om användarnamnet? Vad är det för bra med att lägga upp en Googleöversättning som är halvt gallimatias utan att länka till originalet? Vad är fördelen liksom med ditt sätt att göra det?
Citera
2017-09-11, 20:58
Medlem
Citat:
Vad jag minns kom uppgiften om att någon gått till polisen med uppgiften att han sett M med en såg, sent i utredningen.

Vad jag minns så medgav Madsen att han hängt tillbaka sågen på sin plats.
Alltså gick han med sågen denna dag.

Hur är det med ditt kritiska tänkande?
Citera
2017-09-11, 21:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Vad jag minns så medgav Madsen att han hängt tillbaka sågen på sin plats.
Alltså gick han med sågen denna dag.

Hur är det med ditt kritiska tänkande?

Den uppgiften har jag bara läst här, inte i någon tidning. Länk?
Citera
2017-09-11, 21:04
Medlem
Citat:
Nej, det är "ni" som tillskriver M en massa hemska diagnoser bara för att ni VILL att det ska vara så. Nu får vi citera tysken - som ju kände honom i verkligheten, vilket ingen av oss gör - igen:

"Das Video "Diving with UC3 Nautilus" ist interessant. Nicht nur weil es ausführlich das Tauchmanöver zeigt. Es zeigt auch einen PM wíe ich ihn kannte. Fröhlich, kommunikativ, führend, handlungsaktiv und im sauberen gebügelten Anzug. Das Bild des des verschrobenen Höhlenmenschen das teiweise gezeichnet wird - wird hier wiederlegt."

Merwinna svara mig ärligt nu.

Vilka brister nu än KW kan ha haft så borde det väl vara logiskt att PM bara körde henne tillbaka till närmaste hamn och släppte av henne. Och tänkt- Skönt att bli av med den där journalisten hon var inte så kul att umgås med på ubåten som jag tänkt mig.

Vad är din logiska förklaring till allt som PM bevisligen gjort?
Citera
2017-09-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Varför länkade du inte till originaltexten från början och talade om användarnamnet? Vad är det för bra med att lägga upp en Googleöversättning som är halvt gallimatias utan att länka till originalet? Vad är fördelen liksom med ditt sätt att göra det?

Jag läser svenska o översätter mina sidor till svenska Jag skrev en tysk ingenjör o glömde skriva namnet, men det fick du lite senare, så det är väl lugnt nu!? Finns tydligen människor med kort stubin o otrevliga här på flashback..det är nåt jag lärt mig o skriver inte så mycket pga det.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-09-11 kl. 22:11.
Citera
2017-09-11, 21:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Merwinna svara mig ärligt nu.

Vilka brister nu än KW kan ha haft så borde det väl vara logiskt att PM bara körde henne tillbaka till närmaste hamn och släppte av henne. Och tänkt- Skönt att bli av med den där journalisten hon var inte så kul att umgås med på ubåten som jag tänkt mig.

Vad är din logiska förklaring till allt som PM bevisligen gjort?

Jag tror att det var en olycka, om än inte nödvändigtvis just den olycka som M påstår. En olycka som var tillräckligt förutsägbar för att M som befälhavare, konstruktör och ägare till Nautilus skulle hamna i fängelse för vållande, samt förlora alla sina sponsorer och sitt livsverk. Kan även ha varit en sexlek med sadomasochistiska inslag som spårade ur, i så fall med samma resultat om det kom ut. Därför gjorde han vad han kunde för att bli av med kroppen och (för tillfället) ubåten som nu bar en massa spår av brott, men räknade inte med att polisen skulle vara så misstänksamma och "på" på en gång.
Citera
2017-09-11, 21:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Tysken säger att han utesluter att M hade kunnat få ut kroppen hel genom tornet, utan att dela upp den.
Jag skiter i om så påven och Jesus sa det i kör, det gör det inte mera sant för det. Det är primärt en fråga om styrka. Det är många som skulle klara det och jag tycker inte PM ser så klen ut utan han borde fixat det han med.

Citat:
Så ingen har fått arbeta där på alla dessa veckor, alltså? Och polisen inventerade varenda verktyg genast? Du KAN ha rätt i och för sig.
Varför skriver du sådant efterblivet trams? Det är väl för fan inget krav att polisen genast ska ha inventerat alla verktyg. De har haft flera veckor på sig då ingen annan haft tillträde till verkstaden.
Citera
2017-09-11, 21:17
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag läser svenska o översätter mina sidor till svenska Jag skrev en tysk ingenjör o glömde skriva namnet, men det fick du lite senare, så det är väl lugnt nu!? Finns tydligen människor med kort stubin o otrevliga här på flashback..det är nåt jag lärt mig o skriver inte så mycket pga det.
Det är lugnt nu och nu när du vet hur du borde gjort från början för att främja en bra diskussion så kommer du att lyckas bättre i framtiden. Var så god.
Citera
2017-09-11, 21:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag skiter i om så påven och Jesus sa det i kör, det gör det inte mera sant för det. Det är primärt en fråga om styrka. Det är många som skulle klara det och jag tycker inte PM ser så klen ut utan han borde fixat det han med.

Varför skriver du sådant efterblivet trams? Det är väl för fan inget krav att polisen genast ska ha inventerat alla verktyg. De har haft flera veckor på sig då ingen annan haft tillträde till verkstaden.

Hur vet du det? Mig veterligen spärrar polisen inte av arbetsplatser i en månads tid. Vad gör de om det är en vårdcentral, eller en skola, eller ett socialkontor?
Citera
2017-09-11, 21:28
Medlem
Citat:
Jag tror att det var en olycka, om än inte nödvändigtvis just den olycka som M påstår. En olycka som var tillräckligt förutsägbar för att M som befälhavare, konstruktör och ägare till Nautilus skulle hamna i fängelse för vållande, samt förlora alla sina sponsorer och sitt livsverk. Kan även ha varit en sexlek med sadomasochistiska inslag som spårade ur, i så fall med samma resultat om det kom ut. Därför gjorde han vad han kunde för att bli av med kroppen och (för tillfället) ubåten som nu bar en massa spår av brott, men räknade inte med att polisen skulle vara så misstänksamma och "på" på en gång.

Uppskattar att du svarar ärligt Merwinna.
Jag trodde ngt liknande själv från början. Jag tom ville tro det. Men under resans gång så har ju bevis lagts till bevis. Men om vi nu ponerar att det var så det gick till som du tänker tycker du då inte att PM varit väldigt självisk ( tänkt enbart på sig själv) hänsynslös (enligt hans plan skulle ju de anhöriga aldrig få veta vad som hänt henne, fått leva i ovisshet resten av sina liv med sin vånda över vad som hänt henne) cyniskt planerande (hur han ska undanröja alla bevis,hur han ska bete sig när han kommer i land,tänkt ut svar på tusen frågor han kan tänkas få.) Tror du verkligen att en person som är så här självisk,hänsynslös samt cynisk och dessutom så förhärdad att han styckar en ung död kvinna samt skändar henne är en trevlig människa?
Citera
2017-09-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Uppskattar att du svarar ärligt Merwinna.
Jag trodde ngt liknande själv från början. Jag tom ville tro det. Men under resans gång så har ju bevis lagts till bevis. Men om vi nu ponerar att det var så det gick till som du tänker tycker du då inte att PM varit väldigt självisk ( tänkt enbart på sig själv) hänsynslös (enligt hans plan skulle ju de anhöriga aldrig få veta vad som hänt henne, fått leva i ovisshet resten av sina liv med sin vånda över vad som hänt henne) cyniskt planerande (hur han ska undanröja alla bevis,hur han ska bete sig när han kommer i land,tänkt ut svar på tusen frågor han kan tänkas få.) Tror du verkligen att en person som är så här självisk,hänsynslös samt cynisk och dessutom så förhärdad att han styckar en ung död kvinna samt skändar henne är en trevlig människa?
Du tog just orden ur min mun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in