2017-09-11, 18:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Åklagaren påstod att sågen är borta, medans försvaret påstod att det har den visst..
Deirdre fick nog bråttom att köpa en ny såg och hänga tillbaka den.
Citera
2017-09-11, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Åklagaren påstod att sågen är borta, medans försvaret påstod att det har den visst..
Ja den meningen var lite klurig, men så är det ju du som spekulerar...

För att få sågen till ubåten bör nån ha sett han bära ombord den, tänk som så att om nån sett han i en volvo och den saknas nu så måste han ha tagit med den och sen hivat den i havet enl ditt tänkande???

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är fler än M som har tillgång till den verkstaden. Kan till och med vara någon elak människa som tagit bort den med flit.
Jag kan tänka lite så här att när man delar garage så försvinner alltid en massa verktyg, man kan fan i mig inte lita på nån.
Senast redigerad av beaver_se 2017-09-11 kl. 18:30.
Citera
2017-09-11, 18:28
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nja, PM har ju tveklöst stärkt åtalet ur indiciesynpunkt, med sina uttalanden. Hade han förtäljt förre uppenbara lögner hade indicierna varit mycket svagare.

Om han istället hade sagt något med att allt är ett blurr, att han inte minns så mycket, mer än att det var en olycka där hon föll. Och sen i princip inte sagt ett skvatt mer, då hade det varit tuffare för åklagaren.
Sant. Det är därför yrkeskriminella ofta bara kniper käft. Det stärker inte deras försvar (tvärtom), men de snärjer inte in sig i lögner som kan motbevisas. Vilket PM gör. Hans advokat verkar inte vara så skarp.
Citera
2017-09-11, 18:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
https://www.allmystery.de/themen/km130185-230 ....de har jobbat tillsammans o PM har bloggat om honom.

Det här var en guldgruva ju, tack! Så här skriver han om att M tog med K på ett dyk överhuvudtaget. Han menar att det inte alls är nödvändigt att ta med en journalist ut för att h*n ska få rätta känslan, och att det bara blir svårare att fotografera i skymningen (stämmer) och att intervjua om man ska köra och ha motorljudet i öronen samtidigt. Utan man låter journalisten bara komma ner i ubåten vid kajen, det blir samma känsla. Han tror att dom åkte iväg för att uppleva solnedgången tillsammans!

"Auch ich hatte schon eine hübsche Journailistin an Bord. Wir haben nicht mal die Pier für das Interview verlassen. Braucht man nicht - im Uboot macht es für das feeling keinen Unterschied ob man auf See ist oder im Hafen - das ist ein geschlossener Metallbehälter. Fotoshootings macht man auch nicht bei Dämmerung. Im Gegenteil auf See nervt der Diesel und stört das Interview. Die wollten meiner Meinung nach zusammen den Sonnenuntergang auf See erleben. Aber es gibt vermutlich eine spontane Komponente - einige Sachen passen nicht wirklich zusammen."
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-11 kl. 18:39.
Citera
2017-09-11, 18:32
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Det kan ju faktiskt vara samma person som sa till polisen att han sett M med en såg, som skyndade sig att ta bort sågen från verkstaden.

Tror samma, killen tog med sig sågen, röret och ett spänne. Tillsammans med en vithaj och två krokodiler styckade och sänkte dom KW när hon begravts från Ubåten
Citera
2017-09-11, 18:33
Medlem
Merwinnas avatar
Ja, de kan väl inte räkna in varje verktyg varenda kväll. Det förstår vem som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja den meningen var lite klurig, men så är det ju du som spekulerar...

För att få sågen till ubåten bör nån ha sett han bära ombord den, tänk som så att om nån sett han i en volvo och den saknas nu så måste han ha tagit med den och sen hivat den i havet enl ditt tänkande???

Jag kan tänka lite så här att när man delar garage så försvinner alltid en massa verktyg, man kan fan i mig inte lita på nån.
Citera
2017-09-11, 18:38
Medlem
Citat:
Fast vem som helst kan få ett psykbryt och göra ETT misstag i sitt liv. Kanske till och med du?
Det stämmer såklart att möjligheten finns, utifrån det vi hittills vet. Det betyder dock inte att vi kan avfärda misstankarna om mord helt och hållet, eller vad säger du?
Citera
2017-09-11, 18:39
Medlem
Citat:
Det här var en guldgruva ju, tack! Så här skriver han också om att M tog med K på ett dyk överhuvudtaget. Han menar att det inte alls är nödvändigt att ta med en journalist ut för att h*n ska få rätta känslan, och att det bara blir svårare att fotografera när det redan är mörkt (stämmer) och att intervjua om man ska köra och ha motorljudet i öronen samtidigt. Utan man låter journalisten bara komma ner i ubåten i hamnen, det blir samma känsla. Han tror att dom åkte iväg för att uppleva solnedgången tillsammans!

Auch ich hatte schon eine hübsche Journailistin an Bord. Wir haben nicht mal die Pier für das Interview verlassen. Braucht man nicht - im Uboot macht es für das feeling keinen Unterschied ob man auf See ist oder im Hafen - das ist ein geschlossener Metallbehälter. Fotoshootings macht man auch nicht bei Dämmerung. Im Gegenteil auf See nervt der Diesel und stört das Interview. Die wollten meiner Meinung nach zusammen den Sonnenuntergang auf See erleben. Aber es gibt vermutlich eine spontane
Komponente - einige Sachen passen nicht wirklich zusammen.

Jo, jag vet att han inte kan/vill se PM som någon annan person än den han kände! Där håller jag inte med honom eftersom jag vet hur psykopater fungerar o att de är som värsta kameleonter Han har ju fått se den goda sidan av honom eftersom den vänskapen gynnar PM. Har för mig att han inte kan veta om han dödat Kim..att han styckat kroppen vet han ju om.
Citera
2017-09-11, 18:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja, varför inte?

För hur skulle den elake mannen kunna veta att den skulle ta just sågen?
Citera
2017-09-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
ottoplommon:

"Om vi ponerar att en ung, oerfaren kille, inte särskilt välutvecklad hade mördat och styckat en vuxen kvinna (väldigt äckligt och obehagligt samt tungt att såga osv ) så tror jag att han skulle begått så många misstag att han åkt dit".

Det är ju precis det han har gjort. Åkt dit, alltså.

Kände du för lite selektiv läsning, samt att dra ut en mening mitt i stycket och svara på den för att få in en billig poäng? Vad skrev jag längre ned?

Sådana här kommentarer (upprepningar) tar ju bara utrymme i onödan.
Citera
2017-09-11, 18:41
Medlem
Hur många år innebär livstid i danmark? Med tanke på att madsen inte samarbetar borde han väl få maximalt straff?
Citera
2017-09-11, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För hur skulle den elake mannen kunna veta att den skulle ta just sågen?

För att det var han som berättade för polisen att "det var den med det oranga handtaget jag såg M med".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in