2017-09-11, 15:26
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bitarna faller på plats... Allt var således planerat från början! Har du en källa på sågen är borta för jag har bara hört detta med vittnet samt att PM erkänner att han gått omkring med den men sedan hängt tillbaka den. Det är ju otroligt graverande om den är borta.

http://ekstrabladet.dk/112/anklager-derfor-skal-han-faengsles/6809108
Citera
2017-09-11, 15:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
http://ekstrabladet.dk/112/anklager-derfor-skal-han-faengsles/6809108
Tack! Ur artikeln: "Saven mangler stadig, oplyser anklageren". Mangler stadig betyder väl "saknas forfarande"? PM är rökt.
Citera
2017-09-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hon var japanska och kände sig väldigt ensam. Dessutom talade hon bara japanska men studerade lite engelska på resan så hon måste haft det väldigt svårt med att kommunicera.
Ja just det jag såg det att hon var japanska. Tragiskt öde.
Citera
2017-09-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsens historia måste styrkas av Madsen och hans försvarare - någon sannolik bevisning som motbevisar rättens framställan..
Madsen o hans försvarare måste därför komma med någon form av bevisning, som är mer sannolik än det som rätten ger/beskrivning.
Madsen för inte sin egen talan, utan han samarbetar med sin advokat. Hur han o advokaten ska lägga upp bevisning är också beroende på hur pass trovärdig deras beskrivning av händelsen är.
NU har Madsen startat med lögner.
1. Han satte iland K.W-
sa han först,
vilket inte stämde- han fick då medge att det inte stämde det han först sagt.

2. Kroppen blev styckad. Han nekar till att han gjort det. Är det tänkbart att någon annan varelse passat på att styckat kroppen ?
SÅ visst bör Madsen försöka finna förklaringar som håller. Förklaringar som är bevisning/argument
hur han påstår att det gått till..

Så du påstår att en tilltalad måste styrka sin berättelse i en domstol!? Med eller utan hjälp av advokat? Då har du inte fattat särskilt mycket.

En tilltalad kan få frågor, men behöver inte lägga fram några bevis eller andra saker som styrker svaren. En tilltalad kan avstå helt att svara på frågor också, kanske i brist på svar. Visst, en tilltalad KAN försöka lägga fram bevis för sin sak, men har inga som helst förpliktelser.

Det är domstolen som för ordet, via åklagaren, styr det och också i slutändan måste presentera bevis för rubricerat brott.
Citera
2017-09-11, 15:48
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om båten lutade så mycket så var det väldigt osmart att överhuvudtaget börja klättra upp och öppna luckan.
Ännu osmartare att också låta KW klättra upp i det läget.
Det är överhuvudtaget inte trovärdigt.
Det kan till och med jag som inte vet något om ubåtar förstå.

Exakt. Det är en av orsakerna till att olycka-med-lucka är en helt värdelös bortförklaring.

Det finns ingen anledning att rusa ut på däck, innan ubåten har rätat upp sig i ytläget. Inget är så bråttom, mitt ute på havet (om inte ubåten sjunker - vilket den ju inte gjorde då).

Citat:
Tack! Ur artikeln: "Saven mangler stadig, oplyser anklageren". Mangler stadig betyder väl "saknas forfarande"? PM är rökt.

Ja, vittnesuppgifterna från förhandlingen la bitarna på plats, såvitt jag kan se det. Hoppas att PM inte lyckas slinka ur på en teknikalitet eller allmänt justitiemord (som OJ Simpson).
Citera
2017-09-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4822660/Danish-submarine-inventor-INSISTS-innocent.html

Om man kollar på filmen på den här sidan, så ser man att Nautilus bryter ytan med fören först, i en rejäl vinkel!

...men annars också, om man kollar den här filmen. M verkar så himla normal och vettig. Det här är ingen sexmördare. Man skulle inte ha varit rädd att skicka sin dotter till honom på praktik. Jag tror fortfarande att alltihopa är ett gigantiskt misstag av något slag. Att han sedan ljuger för att skydda sig är inte så konstigt, men nu har han trasslat in sig så mycket i lögner att han kan komma att dömas för ett hemskt brott som han inte begått i stället. I stället för att säga sanningen på en gång, och på sin höjd dömas för vållande...

Som om mördare måste se ut som mördare. Är du helt pom-pom? Eller du vill bara provocera med dina korkade inslag?
Citera
2017-09-11, 15:51
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så du påstår att en tilltalad måste styrka sin berättelse i en domstol!? Med eller utan hjälp av advokat? Då har du inte fattat särskilt mycket.

En tilltalad kan få frågor, men behöver inte lägga fram några bevis eller andra saker som styrker svaren. En tilltalad kan avstå helt att svara på frågor också, kanske i brist på svar. Visst, en tilltalad KAN försöka lägga fram bevis för sin sak, men har inga som helst förpliktelser.

Det är domstolen som för ordet, via åklagaren, styr det och också i slutändan måste presentera bevis för rubricerat brott.
Det du säger är korrekt, men du missuppfattar ändå. Om en anklagad väljer att hålla käft och inte svara på frågor (vanligt bland yrkeskriminella) så försvagar det försvaret och stärker åtalet - speciellt i indicemål.
Citera
2017-09-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han var ju misstänkt för brevbomben som dödade en man.
Ja bara en sån sak...mon skapare. Han började tidigt är mer o mer övertygad.
Citera
2017-09-11, 15:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Som om mördare måste se ut som mördare. Är du helt pom-pom? Eller du vill bara provocera med dina korkade inslag?

Nä, men om man har lite människokännedom och livserfarenhet, så kan man ofta "läsa" människor. Jag säger inte att jag inte kan ha fel, men jag får inga sådana vibbar, att denne man skulle kunna mörda en vilt främmande kvinna, som han träffar i en professionell situation, bara "så där". Alla människor kan mörda under vissa omständigheter såklart - tänk t.ex. självförsvar, eller hämnd för svåra oförrätter, eller svårt ekonomiskt trångmål, eller för att komma undan en hopplös situation (tänk om du blir utpressad t.ex.). Men typ sexmördare brukar ha något creepy, något lömskt, något undanglidande i sitt väsen. Och de brukar vara totalt fixerade vid sina sexfantasier, och i stället ganska ointresserade av allt annat (som teknik). Samma människa har inte två helt väsensskilda passioner samtidigt.
Citera
2017-09-11, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Här kan man se några klipp från intervjun med Deidre King. Döm själva... Jag gissar på galen!

http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-staar-frem/6815439

Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Peter Madsens älskarinna träder fram: vi hade sex i ubåten"..

Det var som fan att PM inte kan lita ens på sin "vän" sen 14 år tillbaka. Just när Madsen har intygat att han INTE ha haft sex i ubåten med någon annan än sin fru - då kommer älskarinnan och intygar något helt annat. Hon sätter ju Madsen i en besvärlig sits. Man skulle kunna tro att han ljög i polisförhöret..

Och samtidigt vill hon gifta sig med honom..

Att ha en ubåt måste ju vara ett av dom ultimata ställena man kan ha sex på om man tex gillar slav-master förhållande.
Du kommer ju inte därifrån om inte din master tillåter det och endast mastern kan styra ubåten, framförallt om man går under ytan så blir man än mer sårbar som slaven då man måste lita helt på sin master.
Jag tror det var något av detta som fick PM att dra dit kvinnor, han ville ha full kontroll under ytan men detta var något inte KW hade räknat med när hon träffade PM.
Eller så kanske hon visste fullt ut vad Madsen sysslade med och ville fronta honom med uppgifterna.
Citera
2017-09-11, 16:02
Medlem
Citat:
Angående fogsvansen. Det finns alltså ett vittne som har sett PM gå omkring med en sådan i nära anslutning (samma dag?) till den sista färden? PM säger i förhör att det stämmer men att han senare hängt tillbaka den på "sin plats" i verkstan.
Om sågen är borta, så lär ju detta bli en mycket graverande indicie om man kan konstatera att en fogsvans (eller liknande) använts vid styckningen. Kan t.o.m. bli avgörande.
För det första så finns det noll praktisk användning av en fogsvans ombord, för det andra så indikerar det ju att styckningen var planerad.

Och vad vet du om det? Du vet väl iaf. att båten var ett pågående projekt, och PM arbetade med uppdateringar och förbättringar?

Så, om man ska göra ett arbete, är trä ett bra material för att göra riggar/formar/stag mm. och liknande för olika arbeten. Jag säger INTE att han höll på med något sådant just nu, men säger att det absolut inte går att utesluta att en fogsvans är användbar under ett inredningsbygge eller annan byggaktivitet.
Citera
2017-09-11, 16:02
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, men om man har lite människokännedom och livserfarenhet, så kan man ofta "läsa" människor. Jag säger inte att jag inte kan ha fel, men jag får inga sådana vibbar, att denne man skulle kunna mörda en vilt främmande kvinna, som han träffar i en professionell situation, bara "så där". Alla människor kan mörda under vissa omständigheter såklart - tänk t.ex. självförsvar, eller hämnd för svåra oförrätter, eller svårt ekonomiskt trångmål, eller för att komma undan en hopplös situation (tänk om du blir utpressad t.ex.). Men typ sexmördare brukar ha något creepy, något lömskt, något undanglidande i sitt väsen. Och de brukar vara totalt fixerade vid sina sexfantasier, och i stället ganska ointresserade av allt annat (som teknik). Samma människa har inte två helt väsensskilda passioner samtidigt.

Det normala är att ingen kan se på en seriemördare att det är något fel på dem. Goda grannar, glada clowner - "ingen hade kunnat ana".

Du har gissat rätt på en kille som misshandlat folk, har du berättat här. Du har inte i din meritlista att du har förutsett någon styckmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in