Citat:
Alltså, jag hänger inte med i era beräkningar, men jag är helt säker på att M behärskade detta på sina fem fingrar, liksom naturligtvis sin ubåt i minsta detalj. Det är ju han som har konstruerat den. Och även om M ljuger, så skulle han inte ha hittat på en historia som inte var fysiskt/tekniskt möjlig. Han hade ju mycket tid att hitta på någon mer plausibel historia i så fall, menar jag.
Peter Madsen behövde hitta på en historia som samtidigt
1. Förklarar hur Kim Wall dog i princip momentant.
2. Bevarar Peter Madsens ära i Peter Madsens ögon (väldigt viktigt tydligen för honom).
3. Inte kan med enkelhet bortförklaras som påhitt (en haj kom in i ubåten t.ex.).
4. Inte i uppenbar grad strider mot existerande teknisk bevisning
Han har alltså flera faktorer att väga in när han ska välja vilken historia han ska hitta på som ursäkt. Det är därför inte alls säkert att han haft all fokus på att maximera punkt 3 i listan över. Jag får känslan av att det för Peter Madsen är otroligt viktigt att lägga vikt på punkt 2 när han ska hitta på lögner.
Sen dessutom, så vet jag inte helt varför du fortsätter att prova skönmåla honom som någon form av geni. Ingenting tyder på det alls. För att vara ubåtsbyggare tycks han ha skrämmande dålig koll på hur masscentrum och center of buoyancy påverkas av ballast-tankarna till exempel, verkar som han inte förstår fysiken ens, utan bara experimenterar som en lite unge. Han kör snarare med denna linjen:
"Hoppsan blev det så, jaja då får vi göra så här, det har jag märkt brukar hjälpa. Och om inte det går, kan vi ju alltid nödevakuera ubåten och låta den sjunka. Men det är JAG som sköter evakueringen förstår alla det? För det är JAG som är kapten och super-Madsen! ".
Agerar ju som en clown och tycks inte ens utvisa något intresse eller intellektuell kapacitet att stadigt förbättra ubåten genom att göra ingenjörsmässiga kalkyler varför vissa saker blir som de blir och vad som krävs för att förbättra de. Men det kan iofs ha att göra med att han aldrig fullförde sina ingenjörsstudier. Utan han kör mest på tuta och kör och se vad som händer. Sånt brukar straffa sig här i livet, vilket det tydligen nu gjorde...
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-11 kl. 14:12.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-11 kl. 14:12.
Men utförande av någon annan = ledas till till något sexuellt, precis som det kan göra i det här fallet.