2017-09-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Oj,oj. Jag trampade visst på en öm tå när jag sa att jag inte förstod varför ni la ner så mycket jobb på att spräcka olycksteorin som polisen känt till i 4 veckor. Jag menade inte att förolämpa ert arbete. Men jag litar på att polisen sköter sitt arbete. Med tanke på att ni kommit så långt på bara ett par dagar som ni har haft den här infon så tror jag att polisen har ett stort försprång till er.
'
Jag vet inte men jag tror att det är logiskt. det är ju trots allt det som de arbetar med och har utbildning och resurser för.
Jag menade inget ont :s Jag bara undrade.

Spräcka den??? Nej, tvärt om, försöka få enkelspåriga mordinriktade att förstå att polisen inte i första hand ägnar sig åt att undersöka PM's historia, utan bygger en egen, som kanske kan räcka för att fälla för mord/dråp. PM kommer att hålla sig till den "olycks-händelsen", och han behöver inte "bevisa" att det är så, medans rätten måste ha mycket på fötterna, för att få det till mord/dråp.
Citera
2017-09-11, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Av vilken anledning skulle sådan finnas i Madsens verkstad?
Inte vet jag. Men om jag planerade ett styckmord så hade jag väl införskaffat en om den inte redan fanns att tillgå. Det känns bara långsökt att det var planerat.
Citera
2017-09-11, 00:59
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
PM har säkert en förklaring. Efter lyftet lossade han på repet och kastade det i havet. Kanske tycker han att det är ovärdigt att begrava någon med ett rep kring halse......livet.

Hela storyn om begravning och värdighet är absurd. PM är sannolikt en mytoman av stora mått.
Jo, han har säkert en förklaring, men enligt vilken Identitetslag? Förklaringen verkar ju ändras med tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det någon information som talar emot att PM efter KW:s död seglade till hemmahamnen och lastade metallrör, såg och lite annat bra att ha?
Det skulle vara att polisen har fått koll på färdrutten. Ubåten rör sig ju inte så snabbt så är inte "bara" att åka hem och hämta grejer..
Kolla http://www.vg.no/spesial/2017/ubaatmysteriet-i-danmark/
Citera
2017-09-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har helt rätt-jag följer också detaljerat det som redovisas, så klart att det här är en otroligt mångsidig utredning, hundarna som söker från båtar, dykare, någon föreslog att man trålar havsbotten
vilket nog kan vara troligt
och sedan allt material som beslagtagits- förhören med alla som man tror kan ge ledtrådar-kanske är det här den mest omfattande mordutredning som någonsin gjorts i Danmark-
den besiktning som gjort på kroppsdelen, och på Madsen osv

Ja, även Svensk polis hjälper ju till. Och så har de otroligt mkt.resurser.
Jag tror dock inte att de vill tråla havsbotten pga av miljön. Det förstör havsbotten och det marina livet för lång tid om jag förstått saken rätt. Men de dyker ju dagligen som jag förstått det.
Och de har ju lyckats kartlägga ubåtens hela rutt. Det underlättar nog i sökandet.
Citera
2017-09-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vad står där då? Är det hans sista version att han snubblar och tappar luckan? Eller är det att han inte vet hur luckan slår igen?
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den förklaring han körde på sista häktningsförhandlingen är att han halkar och lyckas dra igen luckan i skallen på KW. Men ser man på luckans konstruktion så inser man snabbt att ett sånt förlopp är omöjligt. Luckan öppnas åt andra hållet än där man står ju.
Jag har för mig att hans första version var att han halkade och att hans sista version var att han inte vet..
Citera
2017-09-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Spräcka den??? Nej, tvärt om, försöka få enkelspåriga mordinriktade att förstå att polisen inte i första hand ägnar sig åt att undersöka PM's historia, utan bygger en egen, som kanske kan räcka för att fälla för mord/dråp. PM kommer att hålla sig till den "olycks-händelsen", och han behöver inte "bevisa" att det är så, medans rätten måste ha mycket på fötterna, för att få det till mord/dråp.

Intressant. Hur vet du allt detta om hur polisen arbetar? Är du släkting till någon som jobbar med fallet eftersom du tydligen har insides information direkt från polisen?
Citera
2017-09-11, 01:07
Medlem
Citat:
ja visst -jag vet att det måste vara mycket på fötterna- inga halkiga tofflor, utan tunga bastanta skodon -fyllda med bevis
Vi alla vet att detta arbetar polisen med. Stärka bevisbördan.
Du blir tjatig, vi har redan förstått det som du försöker få oss att förstå.
Tjata nu inte mera- utan lägg fram dina bevis på att det endast rör sig om olycka?
eller om det bara gäller bevis om grifres-friden-hur kan du tro? vilka bevis ? har du för din tes?
Och så klart glöm inte ange-
källa, på dina bevis om det nu bara gäller griftes-frids-brott.
Senast redigerad av moshes 2017-09-11 kl. 01:26.
Citera
2017-09-11, 01:09
Medlem
Citat:

Danmark är bäst i Världen på Law and Justice. Jag har full tilltro att dom sköter även detta på ett korrekt sätt.

Rätten dömde Madsen i senaste förhandlingen helt i linje med åklagarens version och önskan. Dom fäste ingen som helst tilltro till Madsens "olyckshistoria".
Citera
2017-09-11, 01:13
Medlem
Citat:
Inte enligt den erfarne danska kriminalkommissarien Kragh..
Senast redigerad av ingenkonfirmation 2017-09-11 kl. 01:15.
Citera
2017-09-11, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Intressant. Hur vet du allt detta om hur polisen arbetar? Är du släkting till någon som jobbar med fallet eftersom du tydligen har insides information direkt från polisen?

Det är väl självklarheter, att polisen skaffar information och fakta, kartlägger och försöker rekonstruera ett händelseförlopp!? Eller? ge dig nu...
Citera
2017-09-11, 01:21
Medlem
Madsen fikk nok et psykiatrisk sammenbrudd på turen.

Observasjon og samtaler med han vil nok avdekke om han er en psykopat eller om han hadde en psykose.
Citera
2017-09-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenkonfirmation
Inte enligt den erfarne danska kriminalkommissarien Kragh..

Inte vadå, det fanns flera delar i inlägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in