2017-09-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är väl självklarheter, att polisen skaffar information och fakta, kartlägger och försöker rekonstruera ett händelseförlopp!? Eller? ge dig nu...

Ja men det är ju vad jag sagt hela tiden!
Jag bara sa att jag trodde att de redan för länge sedan spräckt PM:s olycksteori med tanke på att de haft hela 4 veckor på sig. Men då blev det ju ett himla hallå!
Pratar du från och till?
Citera
2017-09-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Danmark är bäst i Världen på Law and Justice. Jag har full tilltro att dom sköter även detta på ett korrekt sätt.

Rätten dömde Madsen i senaste förhandlingen helt i linje med åklagarens version och önskan. Dom fäste ingen som helst tilltro till Madsens "olyckshistoria".

Vadå "dömde", menar du att domstolen dömt PM under häktningsförhandlingarna? Vet du skillnaden på en laga dom och en häktningsförhandling?
Citera
2017-09-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag bara sa att jag trodde att de redan för länge sedan spräckt PM:s olycksteori med tanke på att de haft hela 4 veckor på sig. Men då blev det ju ett himla hallå!
Pratar du från och till?

Finns ju en anledningen varför rätten helt bortsåg från Madsens "olyckteori" och i övrigt uppfyllde åklagarens krav.
Citera
2017-09-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja visst -jag vet att det måste vara mycket på fötterna- inga halkiga tofflor, utan tunga batanta skodon -fyllda med bevis
Vi alla vet att detta arbetar polisen med. Stärka bevisbördan.
Du blir tjatig, vi har redan förstått det som du försöker få oss att förstå.
Tjata nu inte mera- utan lägg fram dina bevis på att det endast rör sig om olycka?
eller om det bara gäller bevis om grifres-friden-hur kan du tro? vilka bevis ? har du för din tes?
Och så klart glöm inte ange-
källa, på dina bevis om det nu bara gäller griftes-frids-brott.

Med risk för att uppfattas som tjatig, är jag ganska trött på alla som inte begriper att det inte handlar om att "bevisa" en olycka, utan att bevisa ett brott. Vållande och griftefrid blir det minst, men jag är skeptisk till att det blir så mycket mer, du tror något annat. Nöjd?
Citera
2017-09-11, 01:31
Medlem
Mest sannsynlig så er raket-madsen verdens største skitstøvel, snylter, psykopat og styckmorder.
Citera
2017-09-11, 01:32
Medlem
Citat:
Vadå "dömde", menar du att domstolen dömt PM under häktningsförhandlingarna? Vet du skillnaden på en laga dom och en häktningsförhandling?

Han blev iallafall dömd till tvångsintagning på rättspsyk mot sin vilja.
Man kan ju också säga att han blev dömd till fortsatt förvar mot sin vilja.
PM själv yrkade ju på att bli frisläppt via sin försvarsadvokat.
Det där är väl hårklyveri hur man uttrycker det.

Blir man dömd får man inte sin vilja igenom. Så jag tror nog att man säger så vid häktesförhandling också.
Vad ska man annars använda för ord?
Citera
2017-09-11, 01:32
Medlem
Citat:
hallå- hen skrev aldrig att det var en laga dom-
det blev bestämt att Madsen skulle genomgå -rättspsykiatrisk utredning, beslut klubbades förmodligen!
Citera
2017-09-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Mest sannsynlig så er raket-madsen verdens største skitstøvel, snylter, psykopat og styckmorder.

Det kanske är symptom på sjukdom.
Det finns skitstövel-diagnoser.
Citera
2017-09-11, 01:37
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Inte vadå, det fanns flera delar i inlägget?
Jag har redigerat om det så det ska gå att läsa hela.

Kontentan är dock att Madsens otaliga och otroliga versioner av den "olycks-händelsen" knappast sår tvivel i rätten.
Kedjan av indicier kan nog räcka, även i detta fall, för att få det till mord/dråp.
Citera
2017-09-11, 01:37
Medlem
Citat:
Det kanske är symptom på sjukdom.
Det finns skitstövel-diagnoser.

Japp det gjør det. Og en av dem kalles psykopati
Citera
2017-09-11, 01:39
Medlem
Citat:
Pratar du från och till?

Du skrev inte att du trodde, du skrev rakt av att polisen redan avfärdat PM's ide om olycka, håll dig till sanningen! Då frågade jag efter källa, och du började anföra dagstidningar och liknande. Din stringens är begränsad.....
Citera
2017-09-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns ju en anledningen varför rätten helt bortsåg från Madsens "olyckteori" och i övrigt uppfyllde åklagarens krav.

Ja det var det som jag skrev inledningsvis när det blev sådant liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in