2017-09-10, 00:48
Medlem
Kan alle se på den her videoen.

Den er fra en konferanse med PM og Kanskje KW tilstede.
Ca 0:32 ut i videoen så er en dame som ligner på KW.
Er det henne så har Madsen truffet henne før.

https://www.youtube.com/watch?v=oyfPs_a2PnA

Er det KW eller ikke? Noen andre mener at det er KW også.
Citera
2017-09-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack! Jag blev lite orolig att jag uttrycker mig så dåligt så att folk uppfattar mig som ett troll.
Jag har inte lärt mig att använda smilys ännu och ibland blir det fetstil av sig själv(?) Fetstil ser ju agressivt ut. Skönt att höra att ngn.förstår iallafall.

Jag har inga problem heller att förstå snarast tvärtom. Hur som, kikade jag på den variant av bipolaritet som du föreslog och tolkade det som att det snarast var en som hade mer snabba variationer än långsamma. Men någon form av bipolaritet tror jag den finns inblandad+NPD+ kanske annat också.

Skall bli intressant att se vad psykutredningen kommer fram till. Blir han dömd skyldig tror jag påföljden blir fängelse snarare än vård.

Men det avgör domstolen.
Citera
2017-09-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Hmm såg videon och förstår vem du syftar på . Det finns ju likheter helt klart ...
Citera
2017-09-10, 01:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Hon i förgrunden som en man håller armen om 0:32-0:36 är inte Kim Wall. Hårfärg och ålder må stämma, det är ändå inte hon.
Citera
2017-09-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag tolkar inget alls, jag försöker samla ihop det som är bevisat och efter det se om man kan fälla han, visst har jag haft olika teorier hur det gått till men det är en annan sak, för jag har inte tolkat hur han sagt saker eller tagit upp hans privatliv eller vad han googlat om på nätet.
Tänk själv om du skulle bli misstänkt för något, hur tror du folk tolkar dina sökningar du gjort sista veckorna, Blir fel ju eller hur.
så du får göra som en annan, vänta på att fakta dyker upp, så slipper du ta på skämsmössan om du haft fel i dina vilda analyser.

Nu är det dax att återgå till fallet, eller

Polisen har genom mobilmaster i Sverige och Danmark lyckats fånga signalerna från KW:s och PM:s mobiltelefoner och på så sätt (bl.a ska sägas för man har användt andra verktyg med) lyckats kartlägga ubåtens rutt.
Det här är fakta och bevis.

Hypotes: Om PM vid en viss tid säg efter kl 23 ( KW antas ha varit död ca 22.30 enligt polis) varit inne på internet på mobilen och googlat mänsklig anatomi. Hur tolkar du det?
Polisen kan ju med hjälp av position,klockslag säga exakt var PM befann sig.
Enligt egen utsaga befann han sig i chock och gick och lade sig att sova två timmar,
I så fall kan ju polisen bevisa att PM ljuger. Han kan omöjligen ha befunnit sig i chock samt googlat anatomi i sömnen. Och då får ju PM komma upp med en ny story. Det är ju så här polisen jobbar för att få fram sanningen. Om och om igen. Lägga fram bevis för att slå hål på vittnesmål.

Tyvärr slängde PM sin mobiltelefon havet. Vilket är väldigt misstänkt, döljande av bevis,försvårande av utredning..
Hans egen förklaring var att han inte behövde den pga att han tänkte begå självmord.
I det tillståndet klättrar han upp för stegen i röret, öppnar luckan ,kliver upp på däck och slänger mobiltelefonen i havet. Tycker du att det låter trovärdigt gjort av en självmordskandidat?
PM borde väl snarare hoppat i själv om han nu vill dö.

Troligtvis har han även slängt KW:s mobil i havet. Kunde sagt mkt. om polisen kunde gått igenom mobilen och läsa de meddelanden som hon försökte skicka från ubåten.
Alltsammans är ju bevis förstår du inte det?
Citera
2017-09-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har inga problem heller att förstå snarast tvärtom. Hur som, kikade jag på den variant av bipolaritet som du föreslog och tolkade det som att det snarast var en som hade mer snabba variationer än långsamma. Men någon form av bipolaritet tror jag den finns inblandad+NPD+ kanske annat också.

Skall bli intressant att se vad psykutredningen kommer fram till. Blir han dömd skyldig tror jag påföljden blir fängelse snarare än vård.

Men det avgör domstolen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cyklotymi

Har en anhörig med diagnosen. Det kan vara skov som pågår i flera år. Men det är en mildare variant av manodepressivt. Tycker också att det ska bli intressant att försöka förstå den här mannen. Om han lider av ngn.sjukdom så är ju han också på sätt och vis offer för sin sjukdom iallafall. Ps. Tack för pepp!
Citera
2017-09-10, 01:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Det ser ut som det ja.

Nej det är inte Kim
Citera
2017-09-10, 01:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Är du psykolog ? Själv har jag ingen som helst aning nämligen hur någon beter sig som nyligen befunnit sig i en psykos.
Inte vinkande o leende inför massmedias kameror.
Citera
2017-09-10, 01:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Ja om man bevittnat människor i psykos så är detta svammel från Madsen rent skrattretande.

Kan inte i min vildaste fantasi tro att rättsväsendet ägnar detta svammel någon större tankemöda.
Helt och hållet ORIMLIGT.
Men om det nu inte går att fälla honom för mer än brott mot griftefriden vore det kanske önskvärt att man fann honom psyksjuk så att man kan erbjuda honom livslång vård på sluten avdelning.
Citera
2017-09-10, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men om det nu inte går att fälla honom för mer än brott mot griftefriden vore det kanske önskvärt att man fann honom psyksjuk så att man kan erbjuda honom livslång vård på sluten avdelning.

Madsen är i vilket fall inte i närheten av att uppträda psykotiskt när han räddas och minutrarna därefter när han pratar och svarar på frågor.

En nyligen uppkommen psykos går inte över på några timmar.
Citera
2017-09-10, 01:47
Medlem
Max3xs avatar
Såg en minnesvideo på svt för några dagar sedan. Hittade en som verkar längre igår, bla lite bilder o klipp från KW's barndom. Kanske har den redan publicerats i tråden, vem vet...

https://vimeo.com/231813819
Citera
2017-09-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Mmm dom där fiskarna verkar otäcka inga man vill möta. 😬

Exakt. De har nog inte utforskat djuphavsgraven i Öresund heller. Vem vet vad som lurar där i djupen. Kanske en oupptäckt art med både sågtänder, propellerfenor och intelligens att använda bortslängda mobiltelefoner för att googla anatomi. Ska inte bada i år iallafall. Kanske nästa år....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in