Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Jag tolkar inget alls, jag försöker samla ihop det som är bevisat och efter det se om man kan fälla han, visst har jag haft olika teorier hur det gått till men det är en annan sak, för jag har inte tolkat hur han sagt saker eller tagit upp hans privatliv eller vad han googlat om på nätet.
Tänk själv om du skulle bli misstänkt för något, hur tror du folk tolkar dina sökningar du gjort sista veckorna, Blir fel ju eller hur.
så du får göra som en annan, vänta på att fakta dyker upp, så slipper du ta på skämsmössan om du haft fel i dina vilda analyser.
Nu är det dax att återgå till fallet, eller
Polisen har genom mobilmaster i Sverige och Danmark lyckats fånga signalerna från KW:s och PM:s mobiltelefoner och på så sätt (bl.a ska sägas för man har användt andra verktyg med) lyckats kartlägga ubåtens rutt.
Det här är fakta och bevis.
Hypotes: Om PM vid en viss tid säg efter kl 23 ( KW antas ha varit död ca 22.30 enligt polis) varit inne på internet på mobilen och googlat mänsklig anatomi. Hur tolkar du det?
Polisen kan ju med hjälp av position,klockslag säga exakt var PM befann sig.
Enligt egen utsaga befann han sig i chock och gick och lade sig att sova två timmar,
I så fall kan ju polisen bevisa att PM ljuger. Han kan omöjligen ha befunnit sig i chock samt googlat anatomi i sömnen. Och då får ju PM komma upp med en ny story. Det är ju så här polisen jobbar för att få fram sanningen. Om och om igen. Lägga fram bevis för att slå hål på vittnesmål.
Tyvärr slängde PM sin mobiltelefon havet. Vilket är väldigt misstänkt, döljande av bevis,försvårande av utredning..
Hans egen förklaring var att han inte behövde den pga att han tänkte begå självmord.
I det tillståndet klättrar han upp för stegen i röret, öppnar luckan ,kliver upp på däck och slänger mobiltelefonen i havet. Tycker du att det låter trovärdigt gjort av en självmordskandidat?
PM borde väl snarare hoppat i själv om han nu vill dö.
Troligtvis har han även slängt KW:s mobil i havet. Kunde sagt mkt. om polisen kunde gått igenom mobilen och läsa de meddelanden som hon försökte skicka från ubåten.
Alltsammans är ju bevis förstår du inte det?