Citat:
Nä men att lyssna opartisk på rättegången och efter det ge en saklig ofärgad beskrivning oavsett dina personliga känslor, det är jättehemsk för de anhöriga, men bara för det kan man inte hoppa över fakta eller döma nån hårdare pga känslor. Hänger du med...Hatets tecken??? Vad menar du då?
Att jag har svårt att se Peter Madsens fina,mjuka samt ömtåliga själ.
Att jag borde visa förståelse för att man kan undanröja bevis i ca 12 timmar väldigt rationellt utan att ha en aning om vad man gör. Jag kan visst tycka synd om PM också för att han troligen är psykiskt sjuk. Och att jag hoppas att han får hjälp. Och jag hatar inte honom. Men mest synd tycker jag om den unga kvinnan. Offret och hennes anhöriga. Känner du ingen kärlek och förståelse för dem? Hur tror du KW:s pojkvän mår? Ingen empati för honom men massor av empati för PM.
Jo, jag är kvinna. Men jag tänker inte med trosorna även om jag tycker att PM är charmig, rolig, intressant och orginell. Men jag tycker inte att hemska våldsbrottslingar är romantiska.
Ska jag be om ursäkt för det?
Att jag har svårt att se Peter Madsens fina,mjuka samt ömtåliga själ.
Att jag borde visa förståelse för att man kan undanröja bevis i ca 12 timmar väldigt rationellt utan att ha en aning om vad man gör. Jag kan visst tycka synd om PM också för att han troligen är psykiskt sjuk. Och att jag hoppas att han får hjälp. Och jag hatar inte honom. Men mest synd tycker jag om den unga kvinnan. Offret och hennes anhöriga. Känner du ingen kärlek och förståelse för dem? Hur tror du KW:s pojkvän mår? Ingen empati för honom men massor av empati för PM.
Jo, jag är kvinna. Men jag tänker inte med trosorna även om jag tycker att PM är charmig, rolig, intressant och orginell. Men jag tycker inte att hemska våldsbrottslingar är romantiska.
Ska jag be om ursäkt för det?
Jag kan inte avgöra om han är psykisk sjuk. Kan du?
Jag har inte sagt att man skall förlåtna nån som undanröjer bevis i 12 timmar, men förklara gärna var det finns fakta på ditt påstående...
Jag har aldrig nämnt något om hans personliga drag som du tar upp i början, precis detta är så typiskt en del som kladdar in känslor bland fakta och så blir det inte bra.
Varför säger du att jag inte har empati, du vet inget om mig alls, är du en fjärrskådare? Har nog mer av det än vad du tror bakom skärmen.
Jag har aldrig undrat om du tänker med dina trosor, så har vi rett ut det.
Så om man refererar en rättegång så får man vara försiktig med att lägga in egna tolkningar, det blir så fel då.
Nog om det, åter till de fakta som dök upp under dagen.