2017-09-09, 23:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han har själv berättat i intervjuer att han brukar lägga sig på botten.
Jag ger inte så mycket för PMs utsagor
Citera
2017-09-09, 23:04
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Men är exakt vad han gjort när han sovit i ubåten.

Ubåten har vass köl så om den rör sig i sidled av vattenström så kommer den att gräva fast hårdare i botten. Allt som behövs är att han fyller ballasttankarna tillräckligt för att ubåten skall ha ett par tons tryck mot botten så kommer den att ploga upp nog med sandvall tills den inte orkar flytta sig mer i sidled. Vattentrycket kan få den att luta lite men det är stort avstånd mellan mass-centrum och lyftkraftcentrum så vattnet kan inte välta ubåten.
Och ditt namn var Nemo?
Citera
2017-09-09, 23:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Whyback|61739941]
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror du är mycket nära sanningen här.[/QUOTE

Två idioter spekulerar, och "taxen", ja,det är jag, den du inte gillar, som går emot dig och en annan idiot, som tror på planerat mord!!!! Du kan hata min "stil", men du får stå upp för din dåliga analys, att PM planerat ett mord på KW.

Det finns faktiskt en liten chans att det är planerat mord, då kommer jag att be dig om ursäkt, och det är att PM redan innan båtturen visste att KW skulle skriva någonting som han tyckte var ofördelaktigt/katastrofalt för hans tunna livlina, att vara "raket-Madsen". Men den sannolikheten är låg, om det blir en verklighet, är jag fel ute och ska få veta det. Men i alla andra fall, är du helt fel ute!
Utan att gå in på alla detaljer i er konfrontation. Om PM planerat mord....inte på KW utan just på Raket-Madsen ! För det är vad han säger; raket madsen dog d 10 aug om aftonen. Han kan ha känt sig redan mördad av de som skulle få skjuta upp den första raketen, de hade vunnit. För honom återstog bara ett sista farväl av jorden. Innan han lämnar för gott
Men han klatade inte den sista biten, ropade på hjälp och blev räddad. Tänk om det var så.
Citera
2017-09-09, 23:24
Medlem
[quote=kejsarinnakanel|61740018]
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Utan att gå in på alla detaljer i er konfrontation. Om PM planerat mord....inte på KW utan just på Raket-Madsen ! För det är vad han säger; raket madsen dog d 10 aug om aftonen. Han kan ha känt sig redan mördad av de som skulle få skjuta upp den första raketen, de hade vunnit. För honom återstog bara ett sista farväl av jorden. Innan han lämnar för gott
Men han klatade inte den sista biten, ropade på hjälp och blev räddad. Tänk om det var så.

Jag gillar din fria tanke, men det blir kanske onödigt komplicerat med en svensk journalist ombord. Hans tankar var säkert på uppskjutningen av raketen, där han kom i skuggan av sin rival. MEN, varför komplicera sin egen död, med en annan människa, svara först på den, och utveckla din ide efter det.
Citera
2017-09-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt så, har också varit med om sådana situationer. Chocken kommer efteråt, när allt är över.

Du har troligen inte förstått alls vad rytari pratar om.

Det som händer för många i en sådan oerhört pressande situation är att alla sinnen tillfälligt skärps för att man ska kunna fokusera på det som krävs för att om möjligt RÄDDA någons liv, blir lite som autopilot......Madsen gjorde TVÄRTOM!

Efteråt kommer allt ifatt och man kan bli helt skakis i kroppen osv, Madsen var KOLUGN!

Inser du Merwinna att NÅGOT är väldigt fel i det vi alla bevittnat?
Senast redigerad av .CYG. 2017-09-09 kl. 23:35.
Citera
2017-09-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Du har troligen inte förstått alls vad rytari pratar om.

Det som händer för många i en sådan oerhört pressande situation är att alla sinnen tillfälligt skärps för att man ska kunna fokusera på det som krävs för att om möjligt RÄDDA någons liv, blir lite som autopilot......Madsen gjorde TVÄRTOM!

Efteråt kommer allt ifatt och man kan bli helt skakis i kroppen osv, Madsen var KOLUGN!

Inser du Merwina att NÅGOT är väldigt fel i det vi alla bevittnat?

Ett osammanhängande inlägg, ska det visa på PM's säregenskaper, eller vad är syftet och behållningen för oss som läser. Förstår du att inte en större publik än kanske "Merwinna" kan ta in din ide?
Citera
2017-09-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Er det Wall på ca 0:32 ut i videoen?

https://www.youtube.com/watch?v=oyfPs_a2PnA
Det ser ut som det ja.
Citera
2017-09-09, 23:38
Medlem
Jag tycker man kan ändra straffsatsen för styckning till att bli detsamma som för mord, så har vi undvikit problemet med olika straffsatser -- Annars blir det i förlängningen så att alla mördare lär sig att stycka också ?

Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Att en person som rör sig fram och tillbaks i kabinen påverkar båtens trim finns det uppgifter om i en artikel någonstans.

Ja fast detta är ett problem i mindre ubåtar i synnerhet dem som är tex ännu mera långsmala. Eftersom Nautilus har ett deplacement om 33 ton, 33 000 kg, så utgör en människokropp på 80 kg bara en marginell inverkan på trim, nog kan det mätas upp mycket noggrant, men så att det skulle upplevas med balanssinnet har jag ju lite svårt att tro på, faktiskt.

Citat:
Du kan hata min "stil", men du får stå upp för din dåliga analys, att PM planerat ett mord på KW.

Det omvända kan ju vara fallet att KW gjorde myteri emot PM och försökte att lägga beslag på ubåten, och avtvinga RaketMadsens rakethemligheter, och sedan försökte mörda honom, -- om vi nu ska ägna oss åt hårklyverier igen...

Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Men tekniskt sätt är det dock en strypning, dock en synnerligen mild sådan, därav den flummiga gränsen för vad som är strypsex och vad som inte är strypsex.

Vad man än kallar det så är det farligt - det bara är så

Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har aldrig påstått att det rör sig om EN propeller. En del båtar har flera propellrar och om flera propellerbåtar passerat kan motsvarande effekt uppstå.

Klyftig argumentation du för alltså ? Så PM alltså tagit upp kroppen på däck, satt på vikter och kastat i kroppen och precis i samma sekund han kastade i kroppen så kommer en hel armada med snabbgående motorbåtar och deras propellrar och skär sönder kroppen ?

Väldigt klyftigt må jag då säga ?

Eller att en fiskebåt draggat upp kroppen, tagit av vikterna, och sen kastat in kroppen i propellern, och sett till att kroppen gått in i propellern fyra-fem ggr för att garanterat klippa av de delarna, och sen fiskat upp delarna igen, och satt på vikterna, och sen sänkt den ? Är det så du menar, eller ?

Okej om du nu kan ta fram tex ett radarspår som backar upp ditt påstående så då är ju jag väldigt intresserad att få höra mera av din teori, annars så tycker jag nog att ni och era propellerteoretiker ska ta och avklara era examina på Södertörns Högskola innan ni skriver något mera om den här ide'n

PS, I regel så kan en propeller aldrig klara av att kapa av ett skelettben, eftersom en propeller i vatten inte kan få tillräckligt hög rotationshastighet. DS
Citera
2017-09-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kan vi avsluta detta nu. Jag tror att du missförstår mkt.av mina inlägg. Kanske jag som uttrycker mig oklart. Hur som helst blir det tjatiga missförstånd. Helt ärlig så har jag uppfattat det som att du och en annan person blandat in era egna känslor för PM. (obs.inget påstående utan min egen uppfattning).
Det har tom varit inlägg med skuldbeläggande av offret (inte från dig men den andra skribenten).
Typ synd om PM för att hans vägar råkade korsas av "den kvinnan" osv. Antydningar om att offret varit oansvarigt som inte haft förkläde med sig på ubåten (HU vilken kvinnosyn) osv.

Även jag hoppades in i det längsta att PM skulle vara oskyldig. Men det går ju inte att bortse från bevis. Jag har tvingats revidera min uppfattning om PM som person pga av fakta. Fakta är ej hatiska känslor.
Just nu talar allt emot PM. Han är på goda grunder (bevis som allmänheten ej känner till ännu) häktad för mord samt brott mot griftefriden samt dömd till rättspsykiatrisk undersökning mot sin vilja (troligen pga av bevis som kommit fram, detaljer i obduktionsprotokollet som inte vi vet).

Jag anpassar/reviderar min uppfattning av PM baserat på bevis och fakta. Ej skvaller,spekulationer mm.
Ledsen om jag uttryckt mig oklart tidigare. Hoppas att jag varit tydligare nu. Mvh Otto P.
Jag har inga som helst problem att förstå hur du tänker. Ibland kan det kanske vara så att vissa inte vill förstå (min alldeles egna analys).
Citera
2017-09-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ett osammanhängande inlägg, ska det visa på PM's säregenskaper, eller vad är syftet och behållningen för oss som läser. Förstår du att inte en större publik än kanske "Merwinna" kan ta in din ide?

Läs vad rytari skrev som sedan Merwinna kommenterade.

Mitt inlägg handlar helt och hållet om hur människor reagerar i paniksituationer och att Madsen inte alls verkar ha varit i någon sådan situation när han räddas ur vattnet efter att timmarna innan varit med om att Kim Wall dött.

Ändå påstår både Madsen och försvarsadvokaten att så skulle vara fallet.
Finns INGET som styrker teorin om att Madsen varit i chock, det ser vi när han blir räddad ur vattnet och promenerar och pratar med en kamera i ansiktet mer eller mindre oberörd.
Så fungerar det inte när man bryr sig om sina medmänniskor.
Så kan det se ut när någon INTE alls bryr sig och är mer eller mindre förhärdad.
Citera
2017-09-10, 00:00
Medlem
Citat:

Mitt inlägg handlar helt och hållet om hur människor reagerar i paniksituationer och att Madsen inte alls verkar ha varit i någon sådan situation när han räddas ur vattnet efter att timmarna innan varit med om att Kim Wall dött.

Finns INGET som styrker teorin om att Madsen varit i chock, det ser vi när han blir räddad ur vattnet och promenerar och pratar med en kamera i ansiktet mer eller mindre oberörd.
Så kan det se ut när någon INTE alls bryr sig och är mer eller mindre förhärdad.
Glöm inte att han gör tummen upp som svar på när en dansk kvinna frågar honom hur han mår.
Citera
2017-09-10, 00:00
Medlem
Citat:

Jag behöver nog inte läsa vad "rytari" skrivit. Du och andra spekulerar i chocktillstånd, och mänskliga reaktioner.....det är fullständigt irrelevant för en domstol, som ska klargöra ett förlopp. Dina ideer om chock eller inte, förhärdad eller inte, har låg relevans, det förstår du nog....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in