Jag tycker man kan ändra straffsatsen för styckning till att bli detsamma som för mord, så har vi undvikit problemet med olika straffsatser -- Annars blir det i förlängningen så att alla mördare lär sig att stycka också ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Att en person som rör sig fram och tillbaks i kabinen påverkar båtens trim finns det uppgifter om i en artikel någonstans.
Ja fast detta är ett problem i mindre ubåtar i synnerhet dem som är tex ännu mera långsmala. Eftersom Nautilus har ett deplacement om 33 ton, 33 000 kg, så utgör en människokropp på 80 kg bara en marginell inverkan på trim, nog kan det mätas upp mycket noggrant, men så att det skulle upplevas med balanssinnet har jag ju lite svårt att tro på, faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Du kan hata min "stil", men du får stå upp för din dåliga analys, att PM planerat ett mord på KW.
Det omvända kan ju vara fallet att KW gjorde myteri emot PM och försökte att lägga beslag på ubåten, och avtvinga RaketMadsens rakethemligheter, och sedan försökte mörda honom, -- om vi nu ska ägna oss åt hårklyverier igen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanelgas
Men tekniskt sätt är det dock en strypning, dock en synnerligen mild sådan, därav den flummiga gränsen för vad som är strypsex och vad som inte är strypsex.
Vad man än kallar det så är det farligt - det bara är så
Citat:
Ursprungligen postat av
Lao Tzu
Jag har aldrig påstått att det rör sig om EN propeller. En del båtar har flera propellrar och om flera propellerbåtar passerat kan motsvarande effekt uppstå.
Klyftig argumentation du för alltså ? Så PM alltså tagit upp kroppen på däck, satt på vikter och kastat i kroppen och precis i samma sekund han kastade i kroppen så kommer en hel armada med snabbgående motorbåtar och deras propellrar och skär sönder kroppen ?
Väldigt klyftigt må jag då säga ?
Eller att en fiskebåt draggat upp kroppen, tagit av vikterna, och sen kastat in kroppen i propellern, och sett till att kroppen gått in i propellern fyra-fem ggr för att garanterat klippa av de delarna, och sen fiskat upp delarna igen, och satt på vikterna, och sen sänkt den ? Är det så du menar, eller ?
Okej om du nu kan ta fram tex ett radarspår som backar upp ditt påstående så då är ju jag väldigt intresserad att få höra mera av din teori, annars så tycker jag nog att ni och era propellerteoretiker ska ta och avklara era examina på Södertörns Högskola innan ni skriver något mera om den här ide'n
PS, I regel så kan en propeller aldrig klara av att kapa av ett skelettben, eftersom en propeller i vatten inte kan få tillräckligt hög rotationshastighet. DS