2017-09-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jag har inga som helst problem att förstå hur du tänker. Ibland kan det kanske vara så att vissa inte vill förstå (min alldeles egna analys).

Tack! Jag blev lite orolig att jag uttrycker mig så dåligt så att folk uppfattar mig som ett troll.
Jag har inte lärt mig att använda smilys ännu och ibland blir det fetstil av sig själv(?) Fetstil ser ju agressivt ut. Skönt att höra att ngn.förstår iallafall.
Citera
2017-09-10, 00:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Whyback|61740114]
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel

Jag gillar din fria tanke, men det blir kanske onödigt komplicerat med en svensk journalist ombord. Hans tankar var säkert på uppskjutningen av raketen, där han kom i skuggan av sin rival. MEN, varför komplicera sin egen död, med en annan människa, svara först på den, och utveckla din ide efter det.
Jo men där kommer mamma och pappa in. RaketMadsen är pappas pojke, den som inte gråter vad som än händer. Men innerst inne vill han ha sin mamma, fast hon är ju en äcklig hora så hans längtan är sjuk ock måste förträngas. Det här vet han ju inte om men när han dyker ner där med Kim ombord på Nautilus måste han ha henne och sedan döda henne för att inte blotta si n svaghet och sina äckliga lustar. Så då blir det död styckning båtolycka och räddning. För till syvene och sist är han en fegis som inte vill dö. Eller nått sånt.
Citera
2017-09-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag behöver nog inte läsa vad "rytari" skrivit. Du och andra spekulerar i chocktillstånd, och mänskliga reaktioner.....det är fullständigt irrelevant för en domstol, som ska klargöra ett förlopp. Dina ideer om chock eller inte, förhärdad eller inte, har låg relevans, det förstår du nog....

Det är inga spekulationer.
Det är Madsen och hans försvarsadvokat som båda nu säger att Madsen varit med om något oerhört traumatiskt.

Det finns INGET som stöder deras påstående, detta har inget med bevis att göra så sluta tjata om det, vi resonerar här i tråden.

Lika lite som att Madsen kan bevisa sitt trauma, lika lite kan någon motbevisa det.
Däremot är det otroligt mycket mer sannolikt att han INTE varit med om trauma/chock nyligen.
Det är min uppfattning baserat på vad jag ser på filmerna från när han kliver av räddningsbåten.

Att han dessutom sedan BEVISLIGEN ljugit om FLERA saker talar inte för honom.
Senast redigerad av .CYG. 2017-09-10 kl. 00:30.
Citera
2017-09-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Glöm inte att han gör tummen upp som svar på när en dansk kvinna frågar honom hur han mår.

Instämmer helt i ditt tillägg!
Citera
2017-09-10, 00:17
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kommer uppgifterna om att en såg har använts vid styckningen offentligt från polisen eller är det från media och en källa vi inte känner till?
Det kommer via media från polisens offenliga uttalanden. Jag anser det för säker källa.
Citera
2017-09-10, 00:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag behöver nog inte läsa vad "rytari" skrivit. Du och andra spekulerar i chocktillstånd, och mänskliga reaktioner.....det är fullständigt irrelevant för en domstol, som ska klargöra ett förlopp. Dina ideer om chock eller inte, förhärdad eller inte, har låg relevans, det förstår du nog....
Det är inte alls irrelevant huruvida någon agerat i chock eller med medveten avsikt.
Citera
2017-09-10, 00:29
Medlem
Jag måste bara skriva att jag hade ingen som helst aning att så många har så mkt kunskaper om ubåtar , propellrar och olika diagnoser som folk kan lida av. Imponerande !!! Möjligt att jag är något sarkastisk nu 😎
Citera
2017-09-10, 00:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
[quote=Whyback|61739941]
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror du är mycket nära sanningen här.[/QUOTE

Två idioter spekulerar, och "taxen", ja,det är jag, den du inte gillar, som går emot dig och en annan idiot, som tror på planerat mord!!!! Du kan hata min "stil", men du får stå upp för din dåliga analys, att PM planerat ett mord på KW.

Det finns faktiskt en liten chans att det är planerat mord, då kommer jag att be dig om ursäkt, och det är att PM redan innan båtturen visste att KW skulle skriva någonting som han tyckte var ofördelaktigt/katastrofalt för hans tunna livlina, att vara "raket-Madsen". Men den sannolikheten är låg, om det blir en verklighet, är jag fel ute och ska få veta det. Men i alla andra fall, är du helt fel ute!
Jag har hela tiden trott på ej planerat sexbrott. Senare kom det fram saker som var konstiga, tex sågen han syntes med samma eftermiddag. Därför skrev jag att man kunde börja fundera i de banorna typ.
Måste du kalla folk för idioter?
Citera
2017-09-10, 00:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=TaxenSixten|61740565]
Citat:
Jag har hela tiden trott på ej planerat sexbrott. Senare kom det fram saker som var konstiga, tex sågen han syntes med samma eftermiddag. Därför skrev jag att man kunde börja fundera i de banorna typ.
Måste du kalla folk för idioter?
Att någon sett honom med en såg kan ju också kommit fram när man fick klarhet i att kroppen japats med en såg.
Citera
2017-09-10, 00:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Läs vad rytari skrev som sedan Merwinna kommenterade.

Mitt inlägg handlar helt och hållet om hur människor reagerar i paniksituationer och att Madsen inte alls verkar ha varit i någon sådan situation när han räddas ur vattnet efter att timmarna innan varit med om att Kim Wall dött.

Ändå påstår både Madsen och försvarsadvokaten att så skulle vara fallet.
Finns INGET som styrker teorin om att Madsen varit i chock, det ser vi när han blir räddad ur vattnet och promenerar och pratar med en kamera i ansiktet mer eller mindre oberörd.
Så fungerar det inte när man bryr sig om sina medmänniskor.
Så kan det se ut när någon INTE alls bryr sig och är mer eller mindre förhärdad.
Ännu mindre tyder hans beteende på att han nyligen befunnit sig i en psykos. Som han hävdat.
Citera
2017-09-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ännu mindre tyder hans beteende på att han nyligen befunnit sig i en psykos. Som han hävdat.
Är du psykolog ? Själv har jag ingen som helst aning nämligen hur någon beter sig som nyligen befunnit sig i en psykos.
Citera
2017-09-10, 00:47
Medlem
Citat:

Ja om man bevittnat människor i psykos så är detta svammel från Madsen rent skrattretande.

Kan inte i min vildaste fantasi tro att rättsväsendet ägnar detta svammel någon större tankemöda.
Helt och hållet ORIMLIGT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in