2017-09-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fast i detta fall var det inte sådana supportrar som du tar upp. Sådan skulle aldrig ens komma på tanken att bua åt egna lagets spelare, speciellt inte den som gjort enda målet, när man "bara "leder med 1-0. (Ligger laget under med ex 0-3 vore det annorlunda.)
Svaret var mer riktat mot "dagens ultras" än mot de aktuella händelserna i sig.
Citera
2017-09-04, 22:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt är det dessa jävla skitstövlar som skapar stämning och viktighet kring matcher. Ultras ska inte romantiseras för mycket men inte heller förkastas. Och deras uppgift är till viss del att provocera och ställa saker på sin spets. På gott och ont.

Med ovan sagt kan jag också tycka att det var sällsynt dålig smak.
Man kan skapa Stimmung utan att dra in nazism. Jag som är lite rasist kan tycka att där har man gått över gränsen till vad ultras ska syssla med men dessa gamla kommunister från öst är inte dom vassaste knivarna i lådan.
Citera
2017-09-04, 23:04
Medlem
Oranginas avatar
6 av 13 använda spelare i dagens landskamp är alltså fostrade i Vfb Stuttgart. Vfb's dominans i landslaget fortsätter.
Citera
2017-09-05, 06:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
6 av 13 använda spelare i dagens landskamp är alltså fostrade i Vfb Stuttgart. Vfb's dominans i landslaget fortsätter.
Rudy Rüdiger Werner Khedira Gomez och Kimmich inga skitspelare heller, tyvärr så verkar talangfabriken ha ett lite uppehåll nu.

Synd att eran bästa målgörare i BL blev skadad på obestämd tid.

Tyskland med full pott så här långt i kvalet bara Schweiz har samma facit grymt bra.
Citera
2017-09-05, 18:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Fast t o m jag kan tycka det är lite sorgligt att ni inte kunnat behålla åtminstone ett par av dem.

Tycker annars, som jag skrev i matchtråden, att Stuttgartarna ska ha beröm för att man hyllade, och inte buade ut, Timo Werner igår. Verkligen kul att Tyskland fått fram en forward som kan göra mål och inte är 35 år gammal. Ni har ju till skillnad från Dresdenbor skäl till att ogilla att spelaren valde RBL.
Citera
2017-09-05, 21:34
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Rudy Rüdiger Werner Khedira Gomez och Kimmich inga skitspelare heller, tyvärr så verkar talangfabriken ha ett lite uppehåll nu.

Synd att eran bästa målgörare i BL blev skadad på obestämd tid.

Tyskland med full pott så här långt i kvalet bara Schweiz har samma facit grymt bra.

Finns gott om talanger i ungdomslagen, men ingen har riktigt tagit steget upp, eller snarare inte fått chansen. Dock finns ju Baumgartl som solklar starter i A-laget. Mycket underskattad är han enligt mig, kan mycket väl gå i Rüdigers bana när det gäller utveckling.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fast t o m jag kan tycka det är lite sorgligt att ni inte kunnat behålla åtminstone ett par av dem.

Tycker annars, som jag skrev i matchtråden, att Stuttgartarna ska ha beröm för att man hyllade, och inte buade ut, Timo Werner igår. Verkligen kul att Tyskland fått fram en forward som kan göra mål och inte är 35 år gammal. Ni har ju till skillnad från Dresdenbor skäl till att ogilla att spelaren valde RBL.

Absolut. Såg tyvärr inte matchen, men håller med fullständigt.
Citera
2017-09-06, 13:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Finns gott om talanger i ungdomslagen, men ingen har riktigt tagit steget upp, eller snarare inte fått chansen. Dock finns ju Baumgartl som solklar starter i A-laget. Mycket underskattad är han enligt mig, kan mycket väl gå i Rüdigers bana när det gäller utveckling.

Jag har för mig att det är du som nämnt att det inte ser lika ljust ut bland era talanger som det gjort tidigare men jag kan ha drömt.

Badstuber lär väl avsluta karriären nu efter den senaste skadan.

För Bayerns del så skadade sig Alaba igår och fick utgå i den 31 minuten redan tidigare så är ju Bernat borta och hur det är med Boatengs skada vet man inte riktigt det var ju tänkt att han skulle göra comeback till helgen så backlinjen är ett orosmoment som Nagelsmann kanske kan utnyttja till helgen.
Citera
2017-09-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira96
Är sahin tillbaks i gammal god form? Varit mycket bra dessa två matcher. När får vi se kagawa i gammalt gott slag? Han har varit usel sen han kom hem från united.

Hoppas och tror att Kagawa kommer i stor form, det kan ta tid, eller så kan ett
riktigt bra inhopp ändra på allt.

Dortmund har en mycket stark trupp, och jag som Bayern München fan och
trots (5) raka ligasegrar, känner att Dortmund kommer att PÅ MYCKET ALLVAR
utmana oss om ligatiteln.

Man hoppas på sitt lag så klart, men efter så många träningsmatch-förluster inför säsongen
(vilket i och för sig, enligt många INTE ALLS behöver spela någon roll, men för mig spelar
det stor roll, eftersom jag följt Bayern sen jag var fem, sex, och om inte Ancelotti får
ordning på laget, så kommer det bli tufft att ens samla ihop poäng bland 4 Bästa.
Citera
2017-09-07, 18:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
om inte Ancelotti får ordning på laget, så kommer det bli tufft att ens samla ihop poäng bland 4 Bästa.
Bemöter detta dravel på enda möjliga sätt:
Citera
2017-09-09, 16:28
Medlem
Det går bra för 1860 München i regionalliga
Citera
2017-09-10, 20:15
Medlem
Germanofils avatar
En intressant omgång är till ända. Mest anmärkningsvärt är såklart att Bayern åkte på pisk mot Hoffenheim. Dortmund lyckades inte få hål på Freiburg. Styrkebesked däremot från Leipzig och Schalke. Ska vi äntligen få se en spännande årgång av BL där man inte längre kan ta för givet att Bayern vinner 9/10 matcher?

En grej som överraskade mig var att Frankfurt bortaslog Mönchengladbach. Målskytt var ingen mindre än Kevin Prince Boateng! Finnbogasons hattrick var förstås också en höjdpunkt. Köln utan poäng efter tre matcher. Vem hade kunnat tro det? Även stadens andra lag, Leverkusen, är en besvikelse hittills. Förstår inte hur det kan underprestera så med en sådan trupp?
Citera
2017-09-10, 20:32
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Det går bra för 1860 München i regionalliga

Kanon-stämning hemma på Grünwalder Stadion, fullsatt alla matcher hittills (c:a 12 500). Men, vi ligger lågt och pratar inte om att det går bra. Det brukar vara bra 6-8 matcher in på säsongen, förväntningarna på uppflyttning uttrycks -> laget faller sönder och stannar i bästa fall strax under mitten.

I princip består laget av andralaget som spelade samma liga i fjol + några uppflyttade juniorer + Mölders och Gebhardt. Synd att Ismaiks c:a 100 miljoner EUR inte betytt någonting över huvud taget. Fansen verkar strunta i vilken liga man spelar i, det räcker att man vinner matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in