2017-08-31, 13:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Gripande ord om sin kärlek till Schalke från Höwedes.
Fyfan för Schalkes agerande från det att han blev fråntagen kaptensbindeln till den märkliga petningen hoppas att klubben åker ut ur BL.

Slutorden i hans text visar vilken bra människa han är

Ich gehe als Spieler, aber ich bleibe als Fan. Denn einmal Schalker, immer Schalker!

http://www.benedikt-hoewedes.com/
Delar helt dina åsikter. Helt obegripligt att inte Schalke till varje pris behåller honom.

Någon som har koll på fansen har reagerat?
Citera
2017-08-31, 13:49
Medlem
motvalls avatar
Verkar för ovanlighetens skull vara en aktiv sista transferdag i Tyskland. (Den stänger som vanligt lite tidigare än de andra ligorna, kl 18:00 idag.)

RBL har värvar Kampl från Bayer som i sin tur värvat friskt, grekiske innerbacken Panagiotis Retsos samt troligen en argentinsk anfallare Lucas Alario. Har av naturliga skäl noll koll på de två sistnämnda, Kevin Kampl tycker jag är sådär. Gjort det ok utan stjärnglans i Leverkusen och var kass i BVB.
Citera
2017-08-31, 14:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
D
Lasogga på lån till Leeds. vad fan ska dom med han till.
Verkar blivit lite strul med formaliteter och rätt papper. Men så kan det gå när morsan är ens agent.

Men givetvis hoppas jag allt löser sig, skitspelare till skitklubb är aldrig fel.
Citera
2017-08-31, 15:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Langerak flyttar till Levante. Alexander Meyer från Energie Cottbus ersätter honom.
.
Alex Meyer är lite av en lokalkändis här i Hannover. Han gjorde fyra säsonger i målet för kvartersklubben TSV Havelse. Hoppas att det går bra för honom i Stuttgart.

Hannover 96 har värvat Düsseldorfs Bebou. Bra och viktigt med en offensiv förstärkning men 5 miljoner EUR är äckligt dyrt för en spelare från Zweite!
Citera
2017-08-31, 15:29
Medlem
foool13s avatar
Passlack på lån tycker jag är helt rätt.. han måste spela som fan ett år och se hur han utvecklas.
Citera
2017-08-31, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat-kungen
Saknar verkligen detta nu när eurosport inte har rättigheter längre...

Någon som vet hur om man kan få till så att man kan se detta hemma på TVn?

Finns de någon kanal som säder detta som jag inte vet om... SKY kanske men hur få man in den i sverige?

Tacksam för svar
intressant fråga, vill också veta.
Citera
2017-08-31, 18:25
Medlem
Oranginas avatar
En hemvändare var vad jag ville ha, och en hemvändare var vad vi fick!

Hur jag blint stirrat in mig på Träsch och helt missat Beck's situation i Besiktas vet jag inte.

1 år kvar på kontraktet och en klubb som hade överflöd av utländska spelare och var tvungna att sälja fast de inte ville.

Otroligt bra lösning och för 2.5 mill euro är Andi en bargain. Beck är för övrigt mycket bättre än Träsch.

Nu har vi för första gången på flera år en backlinje av väldigt hög klass. Måtte nu bara Zieler inte gå sönder!
Citera
2017-09-03, 16:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Delar helt dina åsikter. Helt obegripligt att inte Schalke till varje pris behåller honom.

Någon som har koll på fansen har reagerat?
Fansen är riktigt besvikna helt förståeligt.

Citat:
Verkar blivit lite strul med formaliteter och rätt papper. Men så kan det gå när morsan är ens agent.

Men givetvis hoppas jag allt löser sig, skitspelare till skitklubb är aldrig fel.
Haha jo morsan hans är speciell mycket speciell.
Citera
2017-09-04, 14:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Kollade upp Steinhaus, hon har regelbundet dömt Zweite sen 2007/8. I 10 år alltså och klart mer än över 5 som jag skrev tidigare.

I helgen så får hon göra debut i Bundesliga, visste du att hon håller ihop med Howard Webb?

Östtyskar tillsammans med Dortmundultras skämmer ut landslaget igen alla i landet vet om att det inte är acceptabelt att skrika Sieg Heil med vår bakgrund och nu riskerar vi poängavdrag snyggt jobbat idioter och jag börjar bli otroligt less på alla så kallade fans som hela tiden buar ut Timo Werner bara för att han spelar i RBL och gjorde en jäkla filmning en gång, ge er nu för helvete.
Citera
2017-09-04, 20:18
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Östtyskar tillsammans med Dortmundultras skämmer ut landslaget igen alla i landet vet om att det inte är acceptabelt att skrika Sieg Heil med vår bakgrund och nu riskerar vi poängavdrag snyggt jobbat idioter och jag börjar bli otroligt less på alla så kallade fans som hela tiden buar ut Timo Werner bara för att han spelar i RBL och gjorde en jäkla filmning en gång, ge er nu för helvete.
Ja riktigt tråkigt med dessa apor till "fans". Trots att jag älskar fotboll så kan jag förstå dem som avskyr när det är match i staden, VM eller annat. Fotbollen drar helt enkelt till sig en jävla massa idioter. Sett ur ett socialpsykologiskt perspektiv så är dagens "ultras" förmodligen samma typ av människor som frivilligt anmälde sig till tjänstgöring vid fronten för 70-100 år sedan. Därmed passar det kanske inte så illa med "Sieg Heil" ändå...
Citera
2017-09-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja riktigt tråkigt med dessa apor till "fans". Trots att jag älskar fotboll så kan jag förstå dem som avskyr när det är match i staden, VM eller annat. Fotbollen drar helt enkelt till sig en jävla massa idioter. Sett ur ett socialpsykologiskt perspektiv så är dagens "ultras" förmodligen samma typ av människor som frivilligt anmälde sig till tjänstgöring vid fronten för 70-100 år sedan. Därmed passar det kanske inte så illa med "Sieg Heil" ändå...

Samtidigt är det dessa jävla skitstövlar som skapar stämning och viktighet kring matcher. Ultras ska inte romantiseras för mycket men inte heller förkastas. Och deras uppgift är till viss del att provocera och ställa saker på sin spets. På gott och ont.

Med ovan sagt kan jag också tycka att det var sällsynt dålig smak.
Citera
2017-09-04, 22:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt är det dessa jävla skitstövlar som skapar stämning och viktighet kring matcher. Ultras ska inte romantiseras för mycket men inte heller förkastas. Och deras uppgift är till viss del att provocera och ställa saker på sin spets. På gott och ont.

Med ovan sagt kan jag också tycka att det var sällsynt dålig smak.
Fast i detta fall var det inte sådana supportrar som du tar upp. Sådan skulle aldrig ens komma på tanken att bua åt egna lagets spelare, speciellt inte den som gjort enda målet, när man "bara "leder med 1-0. (Ligger laget under med ex 0-3 vore det annorlunda.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in