2017-02-19, 16:04
Medlem
Sodomizer-s avatar
Varför har inte Quaison debuterat än? Är han skadad?
Citera
2017-02-19, 16:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-

Bundesliga är bättre än Serie A - åtminstone jämnare - och Mainz är bättre än Palermo. Jag skulle bli förvånad om Quaison tar en ordinarie tröja i Mainz.
Citera
2017-02-19, 16:32
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Han har haft lite skadekänningar men är tillbaka i träning nu så debuten borde komma snart.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-02-19, 18:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det drar ihop sig till en mycket intressant vår i BL2 och det inte bara i bottenstriden.

Stuttgart verkar väldigt stabila för stunden och leder före H96 men bakom har Union dykt upp och ligger trea just före Braunschweig. Båda de lagen har ju en svensk anfallstalang man önskar allt gott, Totte Nyman (fd Norrköping) och Simon Hedlund (fd Elfsborg). 7 poäng skiljer plats 4 från plats 1.

Roade mig med att titta på Zweites publiksiffror så här långt. Hyggliga sådan för rätt många lag, 7 st har snitt på över 25.000; Stuttgart 47.000, Hannover 33.000, St Pauli (!) 29.500, Dresden 29.000, Nürnberg 28.500, Düsseldorf 26.000 och Kaiserslautern 25.000. Därefter 1860 22.000, Braunschweig 21.000 och Union 21.000. Snittet dras ner rejält tack vare Sandhausen 6.500, Aue 8.000 och Fürth 9.000 för att sluta på 21.000. BL1 har 40.000.
Jo toppstriden i Zweite är sannerligen högintressant i år. I och med att Heidenheim och Dresden fick stryk mot respektive toppkonkurrenter så kan vi nog nu skriva av dem från racet om uppflyttningsplatserna. Union går däremot ruggigt starkt och kan absolut vara med och utmana. BTSV går knackigt sedan omstarten av ligan. Frågan är om de kan återfå sin fina form? Stuttgart och Hannover vann båda ganska turligt sina matcher den här veckan men sådana segrar räknas också.

Imponerande publiksnitt för en andraliga ja. Speciellt med tanke på att många lag inte har några jättearenor. Dresden hade utan problem kunnat trycka in 5-10.000 fler åskådare idag om bara kapaciteten funnits.
Citera
2017-02-20, 13:41
Medlem
Samizdats avatar
Och så var det det där med der Bayern-Dusel
Citat:
2697. Minute: Lewandowski erhöht gegen Hertha auf 2:1
Citat:
Was für ein erfolgreicher Schlussspurt des FC Bayern! Soeben hat Robert Lewandowski die Partie gegen Hertha BSC per Kopfball zum 2:1 in der 2697. Minute für die Münchner entschieden. Nur Sekunden später pfiff Schiedsrichter Patrick Ittrich das Spiel, das seit Samstag um 15:30 Uhr lief, ab. Es dürfte als längstes Spiel aller Zeiten in die Geschichte der Bundesliga eingehen.
Citat:
Doch in der 2697. Minute war es dann soweit: Die Berliner Abwehr passte einen Moment lang nicht auf, wodurch Arjen Robben frei zu Lewandowski flanken konnte, der im Strafraum nur noch einköpfen musste. Hertha-Keeper Rune Jarstein war chancenlos.
Zum Anstoß für Hertha kam es nicht mehr. Unmittelbar nach dem Treffer pfiff Referee Patrick Ittrich am Montag um 12:42 Uhr die Partie ab.
http://www.der-postillon.com/2017/02/hertha-bayern.html
Citera
2017-02-20, 20:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Och så var det det där med der Bayern-Dusel

http://www.der-postillon.com/2017/02/hertha-bayern.html
Ha ha, ja jag läste den där jag med. Grym satir som vanligt från Der Postilion.
Citera
2017-02-21, 14:18
Medlem
cyberkalles avatar
Jag brukar drömma mig bort i gamla nostalgiepisoder inom klubb och landslagsfotbollen.

Nyss kom jag och tänka på David Odonkor och tänkte fan han var ju en grym ung spelare i VM 2006 var har han tagit vägen så jag googlade och såg att han lagt av pga alla skador redan som 29-åring 2013.
Vem minns inte hans framspelning till Oliver Neuville i VM-2006 på övertid mot Polen.
Målet: https://www.youtube.com/watch?v=7W_100iA2xk
Citera
2017-02-21, 14:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ifall att någon nu missade det så tog vi ännu en trepoängare igår

Spelet under den andra halvan av säsongen är varken dominerande eller fint, men det är rejäla krigarsegrar som vi tar. Vilket är extremt viktigt och väldigt olikt Stuttgart om man jämför med de två sista säsongerna i BL. Då spelade man totalt ut motståndarlagen efter noter, men vad spelade det för roll när man hade numera Hannovers träben aka Martin Harnik som brände läge efter läge?

Det inbringande i 0 poäng, match efter match. Så det är väldigt uppfriskande att se ett lag som kämpar sig till segrar. Speciellt eftersom, om man ser på pappret, så finns det en enorm kapacitet i de spelarna vi har, de är extremt skickliga individuellt. Så det är endast en tidsfråga tills vi börjar ta klara 3-0 segrar istället för att kämpa oss till 2-1 segrar.

Hursomhaver så spelar det mindre roll denna säsong, vid avancemang till BL så kommer mestadels av startelvan bestå av nya spelare, så i dagsläget är det viktigaste att kämparandan finns där och växer sig starka inom omklädningsrummets väggar.

Vfb ein Leben lang!
Ännu en målvakt som försvinner från er ser jag Philipp Köhn(18) som spelat i alla Tyska ungdomslandslag upp till U-18 och numera gått över till Schweiz och spelat i deras U-19 lag.

Men jag ser fram emot att möta Stuttgart nästa säsong det är alltid lätta tre poäng.
Citera
2017-02-21, 14:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Oj, Bayern kvitterar i 96:e! Så överraskande - nicht. Och detta i en liga som är känd för att domarna är snåla med tilläggstiden och ofta blåser av på 90 minuter prick. Samma visa förra omgången, då fick de tre extra minuter med mål som följd. Håller "Carlo Zeit" på att bli ett begrepp i Tyskland på samma sätt som "Fergie Time" var i England?
Det var helt rätt med tilläggstiden bara att läsa vad andra tränare och sportchefer skriver det var ett sjukt maskande från Herthas sida men jag förstår dom helt men Ibisevic var helt otrolig på att filma.
Att domaren lägger till en extra minut är väl också rätt normalt när man gör två byten på tilläggstid.

Det är en jävla styrka att lyckas prestera ett mål när det måste men visst synd om Hertha jag hade unnat dom alla tre poäng för vi var helt urusla och hade inte deras mål kommit på en filmning så hade jag lidit ännu mer.
Citera
2017-02-21, 22:34
Medlem
Hej!

Finns det nå Hertha Berlin Fans här?
Senast redigerad av failuretoexist 2017-02-21 kl. 22:36.
Citera
2017-02-22, 06:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Hej!

Finns det nå Hertha Berlin Fans här?

Jo några bland annat användaren Gul-Telefon håller på Hertha.
Citera
2017-02-22, 10:41
Medlem
Ja, jag hejar på Hertha! Även om jag inte syns så mycket så läser jag här i tråden dagligen

Angående helgens match mot FC Bayern så kan jag bara hålla med om att Bayerns mål var rättvist. Hertha gjorde ju sitt mål tack vare en filmning och så vill jag inte att ett lag ska vinna matcher även om det är Hertha det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in