2017-08-27, 11:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tackar, de kände jag inte till.

Angående fotboll så var det kul se Mario Götze igår, lite förvånande bara att BVB tappade sitt spel så tydligt när han gick ut i ca 65 min. Med honom på planen hade man ett metodiskt och säkert passningsspel på offensiv planhalva, utan honom var de tillbaka i det chansartade kontringsbaserade spelet med en böljande matchbild som vi sett alltför ofta. Absolut nyckelspelare för Dortmund när de möter sämre lag som backar hem.
Götze har enormt mycket kvalité i sig synd att Ancelotti inte såg det.

Fan jag försökte febrilt att leta någon stream i mobilen under gårdagen men det enda som hände var att jag fick något skit i den.
Nu vill jag ha esp och Bundesliga
Citera
2017-08-27, 13:39
Medlem
motvalls avatar
Har ni missat det så har SvenskaFans en just påbörjad artikelserie där en skribent, HSV-Wollin, ska försöka besöka alla arenor i BL och BL2. Alltid kul att läsa om olika stadion man har noll koll på som den i Kiel.
http://www.svenskafans.com/tyskland/tyskland-runt-med-wollin-4-arminia-bielefeld-574874.aspx

Tyvärr har han mest rört sig i Hamburgs omgivningar så här långt, enda avsteget är Bielefeld.
Citera
2017-08-27, 16:41
Bannlyst
Är sahin tillbaks i gammal god form? Varit mycket bra dessa två matcher. När får vi se kagawa i gammalt gott slag? Han har varit usel sen han kom hem från united.
Citera
2017-08-27, 20:16
Medlem
cyberkalles avatar
Bra start av Germanofils Hannover och dagens skalp var inte dålig och nyförvärvet levererade direkt efter sitt inhopp.
Citera
2017-08-27, 20:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bra start av Germanofils Hannover och dagens skalp var inte dålig och nyförvärvet levererade direkt efter sitt inhopp.
Ja underbar seger! Jonathas fick presentera sig direkt vilket var viktigt. Hoppas nu att han kan komma in i en positiv målgörartrend från början. I första halvlek var det ju lite sämre med avsluten från Hannovers sida. Man borde ha gjort 1-2 mål de första 35 minuterna. Defensiven var däremot urstark rakt igenom. Schalke fick knappt till något skott på mål. Breitenreiter verkar ha hittat ett framgångskoncept på den fronten. Synd att det är landslagsuppehåll nu när formen är så god.
Citera
2017-08-28, 11:05
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund är enligt Kicker mycket nära Yarmolenko från Kiev.
https://www.transfermarkt.de/yarmolenko-als-dembele-ersatz-kiew-rechtsaussen-wird-bvb-toptransfer/view/news/286119
Citera
2017-08-28, 14:07
Medlem
cyberkalles avatar
Hej Kalle,

Ditt abonnemang har nu avslutats och du kommer inte längre att debiteras för tjänsten.

Du kan fortsätta använda tjänsten fram till slutet av abonnemangsperioden: 03/09/2017

Du kan när som helst börja abonnera igen med dina inloggningsuppgifter på Eurosport Player-webbplatsen.

Vänliga hälsningar,
Eurosport Player-teamet

Nu var det gjort hoppas någon jäkla kanal börja visa ligan.

Badstuber uttagen i transfermarkts och Kickers bästa veckoelva det gör mig så lycklig.
Ekdal med i Kickers elva kul för honom att det går bra nu.
Citera
2017-08-30, 06:23
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund har gjort klart med en ny högerback det är Hoffenheims Jeremy Toljan (ja Apelsinen han är en produkt från er)
Hoffenheim fick Felix Passlack på lån i utbyte.

Leverkusen har värvat Lucas Alario från River Plate

Lasogga på lån till Leeds. vad fan ska dom med han till.
Citera
2017-08-30, 16:19
Medlem
Oranginas avatar
Langerak flyttar till Levante. Alexander Meyer från Energie Cottbus ersätter honom.

Finns inte så mycket att säga förutom att Langerak förtjänar spel i en första liga. Synd att chansen inte gavs i Vfb efter den fenomenala säsong han gjorde i Zweite. Önska honom all lycka till.

Önskar även att Zieler fortsätter spela som han gjort de två första BL-matcherna och att han inte går sönder. Att ha 2-Regionalliga (!) keepers bakom honom känns inte stabilt alls.

Medans jag väntar på en högerback ser jag att Träsch har återvänt till sin hemstad Ingolstadt.
Citera
2017-08-30, 20:29
Medlem
cyberkalles avatar
Nu kanske Rudi Völler inte skäller så mycket på Bayern när dom nyss spelat ännu en retterspiel (välgörenhet) nu mot hans gamla klubb Kickers Offenbach för att rädda den gamla Bundesliga klubben från konkurs.
Fullsatt som vanligt när Bayern kommer och alla intäkter tillfaller klubben.
Bayern vann med 1-4
Citera
2017-08-31, 07:12
Medlem
cyberkalles avatar
Gripande ord om sin kärlek till Schalke från Höwedes.
Fyfan för Schalkes agerande från det att han blev fråntagen kaptensbindeln till den märkliga petningen hoppas att klubben åker ut ur BL.

Slutorden i hans text visar vilken bra människa han är

Ich gehe als Spieler, aber ich bleibe als Fan. Denn einmal Schalker, immer Schalker!

http://www.benedikt-hoewedes.com/
Citera
2017-08-31, 10:32
Medlem
Erste, Zweite und Dritte Budesliga

Saknar verkligen detta nu när eurosport inte har rättigheter längre...

Någon som vet hur om man kan få till så att man kan se detta hemma på TVn?

Finns de någon kanal som säder detta som jag inte vet om... SKY kanske men hur få man in den i sverige?

Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in