Citat:
Ursprungligen postat av
Grus-Kalle
Det ser enligt Kicker ut som om Heynckes lämnar pensionärslivet och rycker in som coach hos FCB. Vore kul om det var sant, han är den tränare som anpassat spelet bäst till de individuella styrkor han förfogar över. Ett exempel är Dante, som var en säkerhetsrisk under Peps första år och en klippa under Heynckes.
För övrigt tycker jag att det var rätt att sparka Ancelotti: Om spelarna (!) tycker att det tränas för lite och det inte går att se en spelidé/taktik på plan, så räcker det mer än väl när framgångarna uteblir.
Hade hans modell varit framgångsrik, så spelar det ingen roll vad den handlar om. Nu var den inte det, med förnedringen av PSG som lågvattenmärke. Det är knappast så att PSG i normalfall har fler bättre spelare än FCB.
Visst Heynckes är en enormt bra tränare det har han bevisat vid flertalet tillfällen bland annat två CL-titlar 1998 och 2013 men att ta över Bayern under denna generations-säsong kan vara alldeles för tufft och jag önskar inte att han får ett dåligt avslut på sin karriär.
Tro mig jag älskar Heynckes och hans spelidée men som den pessimist jag är så blev jag orolig.
Fast visst är det någon som kan styra upp detta lag bättre än någon annan så är det han.
Nu gäller det att vi blir ett lag igen och mindre individualister eller vad fan man nu säger.