2017-10-03, 21:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bara lite kortfattat från mig.

Jag tycker att det var helt fel att sparka Ancelotti.

KHR borde verkligen tänka över sin roll i klubben.

Jag har alltid försvarat Müllers plats i startelvan men nu har han varit jävligt blek en längre tid och borde inte vara med i startelvan dock som en joker att byta in.

Tolisso vad fan såg man i honom? En av dom sämsta värvningarna någonsin så här långt i alla fall.

Alaba har långt kvar till hans gamla form.

Ja hela laget spelar jävligt uselt och oinspirerat varenda överbetald jävel måste skärpa till sig nått enormt alla spelare är inräknade.

Neuers trygghet där bak är en stor anledning till att uppspelen hackar nått jävulst Ulreich är inte bra helt enkelt och skapar nervositet som inte finns med Neuer.

Kommer Klopp till Bayern så avslutar jag min lilla ägarandel i klubben.

En bra tid i Tyskland har det varit med mycket fotboll och öl min dotter är numera helt såld i landsändan heja Augsburg.

Är mycket nära att få med mig frugan så kanske kanske blir det att flytta hem till Allgäu eller till Oberbayern är lite sugen på Garmisch-Partenkirchen.

Det var dock helt rätt att sparka med tanke dom bakgrundsfakta som kom fram. Dvs att viktiga personer bland spelarna inte accepterade honom.

Han hade aldrig sparkats annars. Det var mer bakom än vanlig "skitnödighet".
Citera
2017-10-03, 22:35
Medlem
Citat:
Bara lite kortfattat från mig.

Jag tycker att det var helt fel att sparka Ancelotti.

KHR borde verkligen tänka över sin roll i klubben.

Jag har alltid försvarat Müllers plats i startelvan men nu har han varit jävligt blek en längre tid och borde inte vara med i startelvan dock som en joker att byta in.

Tolisso vad fan såg man i honom? En av dom sämsta värvningarna någonsin så här långt i alla fall.

Alaba har långt kvar till hans gamla form.

Ja hela laget spelar jävligt uselt och oinspirerat varenda överbetald jävel måste skärpa till sig nått enormt alla spelare är inräknade.

Neuers trygghet där bak är en stor anledning till att uppspelen hackar nått jävulst Ulreich är inte bra helt enkelt och skapar nervositet som inte finns med Neuer.

Kommer Klopp till Bayern så avslutar jag min lilla ägarandel i klubben.

En bra tid i Tyskland har det varit med mycket fotboll och öl min dotter är numera helt såld i landsändan heja Augsburg.

Är mycket nära att få med mig frugan så kanske kanske blir det att flytta hem till Allgäu eller till Oberbayern är lite sugen på Garmisch-Partenkirchen.
Inte riktigt koll på geografin, men mitt tips är ensliga byar uppe i bergen. oavsett så är det märkligt med Ancelotti eftersom det är hans specialitet att få stora stjärnor att trivas och prestera. Jag inbillar mig att en viktig del av hans uppdrag var att genomföra ett generationsskifte, vilket förklarar varför de stora stjärnorna var missnöjda. Dock verkar inte organisationen ha vågat backa upp honom?
Citera
2017-10-04, 06:05
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Vet inte hur mycket pengar du har men att skaffa bostad i Oberbayern (området direkt runt omkring München) är inte direkt billigt. Hade nog som Brille skriver hellre satsat på Allgäu och där de mindre orterna.

Angående FC Bayern så känns det väl som om att de gör "ett mellanår" den här säsongen. Kul tycker jag då vi kanske äntligen får se en annan BL-vinnare. Men jag är säker på att Bayern förr eller senare kommer att hitta tillbaka till sin roll som internationell storklubb. Gäller att få in rätt tränare bara och sedan skapa en harmoni i truppen.
Citera
2017-10-04, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Jag har haft noll koll på Bayerns spel det här året. Hur har det sett ut? Jag menar, Anchelotti brukar ju inte spela yngre förmågor - jag tänker främst på Sanchez. Anchelotti brukar faktiskt vara bra på att vara flexibel, oavsett vilket lag han tar hand om.
Spelet har sett bra ut riktigt bra ut stundvis för att på ett för Bayerns del ovanligt sätt helt plötsligt falla in i någon form av slapphet och nonchalans där ingen jävel orkar engagera sig det dom är betalda för.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det var dock helt rätt att sparka med tanke dom bakgrundsfakta som kom fram. Dvs att viktiga personer bland spelarna inte accepterade honom.

Han hade aldrig sparkats annars. Det var mer bakom än vanlig "skitnödighet".
Man visste vad man fick när man kontrakterade Ancelotti och att så här mitt under säsongen göra sig av med tränaren kan inte vara bra, KHR skulle ha backat upp honom till 100% klubben är inne i deras största generationsväxling någonsin där vi redan mist Lahm och Alonso att det skulle bli ett skit år det var jag tidigt inne på.
Citera
2017-10-04, 06:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte riktigt koll på geografin, men mitt tips är ensliga byar uppe i bergen.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vet inte hur mycket pengar du har men att skaffa bostad i Oberbayern (området direkt runt omkring München) är inte direkt billigt. Hade nog som Brille skriver hellre satsat på Allgäu och där de mindre orterna.

Jag har ju iof en fastighet redan i Allgäu men jag hyr ju ut samtliga 12 lägenheter men skulle vilja ha en villa med stor tomt för gummans djurintresse jag klarar mig med en liten bierstube och lite fotboll dåd och då.
Citera
2017-10-04, 23:48
Medlem
Grus-Kalles avatar
Det ser enligt Kicker ut som om Heynckes lämnar pensionärslivet och rycker in som coach hos FCB. Vore kul om det var sant, han är den tränare som anpassat spelet bäst till de individuella styrkor han förfogar över. Ett exempel är Dante, som var en säkerhetsrisk under Peps första år och en klippa under Heynckes.

För övrigt tycker jag att det var rätt att sparka Ancelotti: Om spelarna (!) tycker att det tränas för lite och det inte går att se en spelidé/taktik på plan, så räcker det mer än väl när framgångarna uteblir.

Hade hans modell varit framgångsrik, så spelar det ingen roll vad den handlar om. Nu var den inte det, med förnedringen av PSG som lågvattenmärke. Det är knappast så att PSG i normalfall har fler bättre spelare än FCB.
Citera
2017-10-04, 23:50
Medlem
Steff83s avatar
Haha. Det är sanslöst. Det verkar som att Jupp Heynckes får rycka ut som brandkårstränare igen!

Inte mig emot dock. Funkar nog bra säsongen ut.
Citera
2017-10-04, 23:59
Medlem
Citat:
Haha. Det är sanslöst. Det verkar som att Jupp Heynckes får rycka ut som brandkårstränare igen!

Ha ha och jag vill se Rummenigge med Robben och Ribery på planen...

Jag tycker att man borde inkalla Trapattoni.

Flasche leer!
Citera
2017-10-05, 00:16
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:

Ska bli väääldigt kul och intressant att se honom tillbaka. Gör han en Zidane och vinner CL nu?
Citera
2017-10-05, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ska bli väääldigt kul och intressant att se honom tillbaka. Gör han en Zidane och vinner CL nu?
Eller Mourinhos Inter? Piskar det sista från stjärnorna, och sedan finns det inget...
Citera
2017-10-05, 06:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det ser enligt Kicker ut som om Heynckes lämnar pensionärslivet och rycker in som coach hos FCB. Vore kul om det var sant, han är den tränare som anpassat spelet bäst till de individuella styrkor han förfogar över. Ett exempel är Dante, som var en säkerhetsrisk under Peps första år och en klippa under Heynckes.

För övrigt tycker jag att det var rätt att sparka Ancelotti: Om spelarna (!) tycker att det tränas för lite och det inte går att se en spelidé/taktik på plan, så räcker det mer än väl när framgångarna uteblir.

Hade hans modell varit framgångsrik, så spelar det ingen roll vad den handlar om. Nu var den inte det, med förnedringen av PSG som lågvattenmärke. Det är knappast så att PSG i normalfall har fler bättre spelare än FCB.

Visst Heynckes är en enormt bra tränare det har han bevisat vid flertalet tillfällen bland annat två CL-titlar 1998 och 2013 men att ta över Bayern under denna generations-säsong kan vara alldeles för tufft och jag önskar inte att han får ett dåligt avslut på sin karriär.
Tro mig jag älskar Heynckes och hans spelidée men som den pessimist jag är så blev jag orolig.
Fast visst är det någon som kan styra upp detta lag bättre än någon annan så är det han.
Nu gäller det att vi blir ett lag igen och mindre individualister eller vad fan man nu säger.
Citera
2017-10-05, 14:08
Avstängd
Halloween2s avatar
Hoppas Jupp vågar höja rösten, antar att respekten är mycket högre för honom än Carlo, inget Illa om Carlo alls men tror att efter Pep drog så blev det slappare och ''mesigare''. Pep skulle skällt ut och satt robert på bänken om han hade klagat att hans lag inte hjälpte vinna honom skytteligan (om det nu stämmer)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in