2017-09-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Som tidigare konstaterats, oavsett om han tog livet av henne eller om det var en olyckshändelse så tyder det mesta på att PM inte hade planerat detta.

Eftersom han gjort hål i hennes kropp tyder det på att han kan tänka och inse att gaser kan läcka ut. Han har dessutom trots allt byggt en ubåt och håller på med raketer. Han är ingen idiot.

1. Varför åka ut med en ubåt (med ett planerat tilltänkt mordoffer) som alla på vägen ut ser och tar bilder av?
2. KW blev sänkt med små rörbitar, hade det varit planerat hade han haft med sig rejäla tyngder.

Väldigt mycket tyder på att hennes död inte var planerad, det är därför hans historia är så osammanhängande. Han var tvungen att hitta på allt eftersom.

Intelligens är ett samlingsnamn för personer med en hjärna som kan processa diverse olika fenomen eller händelser, och aktivt dra slutsatser och presentera möjliga följder. Intelligenta personer kan också värdera olika fenomen och händelser som mer eller mindre viktiga i en helhetssyn.

PM verkar ha en rejält ojämn begåvningsprofil. Han ä hyfsat hög i praktisk problemlösning, men låg i det mesta som kallas EQ. När han befinner sig med ett lik på sin båt, förstår han att det kommer att få ett antal konsekvenser för hans personliga status. Han inser också att det spelar mindre roll om han bara tillkallar hjälp, eller försöker dölja det, varför han beslutar sig för att försöka dölja. Det visade sig att han genomför sitt försök att dölja KW's försvinnande mindre bra, hans intellekt är begränsat. Dock har han en plan, med åtminstone två scenarion klara, när han sänker sin dröm, sitt liv som "kapten Nemo". En är att KW är avsläppt, den andra är olycka och sjöbegravning. Där står han och vi nu, det blir fler varianter i domstolsförhandlingarna, som kanske börjar sent i år eller till våren. Då finns också ett utlåtande från rättspsyk.....
Citera
2017-09-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu pratar vi inte om vare sig dig eller mig utan om ubåtskaptenen och journalisten i första hand,
men visst du ser hur du var vid chock men andra personer kan ha det längre och det kan gå över i panik när de försöker tänka med en stressad hjärna, folk kan gör saker i chock och när de sen vaknar till försöker en del styra upp vad de ställt till med, även om det var en olycka så såg han risken att bli inlåst, och där sa jag som ett exempel om de haft frivillig sex så skulle det kanske varit negativt för han typ. Det kan ha varit som han sagt till om med dumpningen, men att hon blev styckad , även om han nekar så är det lite för mycket och man ser inte direkt anledningen till det förutom döljandet av något... För visst går det att få ut en hel person genom röret?

Läste i expressen nu att han fått ett himla stort stöd från sin älskarinna Deidre King, det verka trovärdigt det hon säger, men så kom man till siusta meningen som var lite konstig, ja med reservation för expressens översättning...
"frågar om Deidre King står fast vid det, även om det visar sig att Madsen styckat Kim Wall. Svaret:
– Det kan du lita på, för jag vet att det inte är min Peter."
Där föll en del av trovärdigheten, ja vi får se om fler stöttar han under resans gång.

Ekstrabladets reporter Christina Ehrenskjöld frågar Deidre King vad hon säger om det kan bevisas att Madsen gjort det han misstänks för.

Jag tänker så här, att det kan ha hänt när han, som han säger, har lagt sig för att sova och inte riktigt kommer ihåg det. Där ute blir man faktiskt galen. Om man är en snäll och kärleksfull människa och hamnar i den situationen tror jag att det kan slå slint för en, att man agerar på autopilot och ens hjärna blockerar det.

I Ekstrabladets intervju säger Deidre King att hon kan tänka sig att gifta sig med Madsen.
– Ja, självklart. 100 procent, alltid, när som helst.

Så återigen bara en av dessa många galenpannor som skulle kunna gifta sig med en man oavsett om nu mannen visar sig ha styckat en kvinna och kastat henne överbord..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KwzMy/peter-madsens-vaninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare
Citera
2017-09-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du anser planerat mord och anför teorier om PM's mindset!? Om du ska få någon att ens bry sig om så ytliga argument, måste du komplettera med stringenta hållbara bevis/indicier för det. Särskilt viktigt är ett MOTIV som håller.

Hans kriminella tankar har han redovisat tidigare vilket man kan anse som motiv.

Torson är hållbart bevis på att det blev så.
Citera
2017-09-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det beror nog på vilken utformning propellern har (tror jag).

Dessutom har nya fakta framkommit som talar för att han är oskyldig.

Det är om man bortser från bevis.
Citera
2017-09-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ekstrabladets reporter Christina Ehrenskjöld frågar Deidre King vad hon säger om det kan bevisas att Madsen gjort det han misstänks för.

Jag tänker så här, att det kan ha hänt när han, som han säger, har lagt sig för att sova och inte riktigt kommer ihåg det. Där ute blir man faktiskt galen. Om man är en snäll och kärleksfull människa och hamnar i den situationen tror jag att det kan slå slint för en, att man agerar på autopilot och ens hjärna blockerar det.

I Ekstrabladets intervju säger Deidre King att hon kan tänka sig att gifta sig med Madsen.

Så återigen bara en av dessa många galenpannor som skulle kunna gifta sig med en man oavsett om nu mannen visar sig ha styckat en kvinna och kastat henne överbord..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KwzMy/peter-madsens-vaninna-deirdre-39-han-ar-absolut-ingen-mordare

Jag har försökt förstå vad du vill ha sagt med din osammanhängande text utan konklusion. Vad vill du säga, i fallet? Att många kvinnor är supernaiva och tyr sig till idiotiska män? Vad har det isf. med KW's död att göra? Förtydliga gärna.
Citera
2017-09-09, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Håller med om att luckan ser något svåråtkomlig ut om man skall hålla i den.

Men däremot ser det ut som det inte behövs mycket till våg eller krängning för att den ska slå igen. Påstod han inte att han inte var i närheten av luckan, utan hörde en duns på håll?

Edit:

Du ser jo ikke, hvad der sker med Kim. Du hører et bump. Er det korrekt? Ja, siger han og siger, at
han ikke hører hende skrige
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-09 kl. 11:12.
Citera
2017-09-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det beror nog på vilken utformning propellern har.

Dessutom har nya fakta framkommit som talar för att han är oskyldig.

Men har vi seriöst denna diskussionen igen? Detta måste vara sjätte ronden med propeller/piraya-hypoteser. Jag förstår att alla inte har följt tråden sedan början, men det var väl otroligt så just den detaljen skulle gå så många förbi.

Just det att den styckats medvetet har varit känt sedan 22 Augusti.

https://youtu.be/v0U11KXEOnU?t=23s
Citera
2017-09-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Hans kriminella tankar har han redovisat tidigare vilket man kan anse som motiv.

Torson är hållbart bevis på att det blev så.

"Herr Armbandsur", klockorna stannar nu, ditt ur också. Är du dum på riktigt, eller skojar du bara? "Torson är ett hållbart bevis på att det blev så". På vilket sätt kan torson anses som ett bevis på att han MÖRDADE henne? Svara bara på det först, så kan vi kanske sedan systematiskt arbeta oss fram till att det inte går att bevisa hur hon dog, oavsett skicket på torson ( här förutsätter jag att patologerna inte kan fastställa dödsorsak via undersökningar av bara torson, och är ganska bekväm med det).
Citera
2017-09-09, 11:13
Medlem
Citat:
"Herr Armbandsur", klockorna stannar nu, ditt ur också. Är du dum på riktigt, eller skojar du bara? "Torson är ett hållbart bevis på att det blev så". På vilket sätt kan torson anses som ett bevis på att han MÖRDADE henne? Svara bara på det först, så kan vi kanske sedan systematiskt arbeta oss fram till att det inte går att bevisa hur hon dog, oavsett skicket på torson ( här förutsätter jag att patologerna inte kan fastställa dödsorsak via undersökningar av bara torson, och är ganska bekväm med det).

Är du lite mongo? Jag har inte sagt att torson visar dödsorsak men är resultatet av brottet.
Citera
2017-09-09, 11:23
Medlem
Citat:
Jag har försökt förstå vad du vill ha sagt med din osammanhängande text utan konklusion. Vad vill du säga, i fallet? Att många kvinnor är supernaiva och tyr sig till idiotiska män? Vad har det isf. med KW's död att göra? Förtydliga gärna.

Den osammanhängande texten är från Aftonbladet så du får rikta din kritik åt
Christina Ehrenskjöld..

Deidre King tycks tillhöra gruppen kvinnor som beundrar kriminella machomän helt oavsett vad de har dömts för. Deidre säger ju i intervjun att OAVSETT om det skulle kunna bevisas att Madsen har mördat och styckat en annan kvinna så skulle hon fortfarande vilja gifta sig med honom. Hennes bortförklaring är att Madsen i så fall har blivit ”galen” på ubåten att det i sig räcker som ursäkt för hans beteende. Han har agerat ”autopilot”.. Det är alltså inte den vanliga Madsen som hon känner utan någon annan Madsen som har agerat så i en pressad situation på en ubåt där vem som helst skulle ha kunnat agera lika tokigt..

Deidre tror också att Madsen inte ljuger utan att hans hjärna kan ha blockerat bort det som ägde rum ombord på utbåten.

Det finns en grupp kvinnor som fungerar som Deidre. Mot bättre vetande är de beredda att försvara grovt kriminella i alla lägen och bortförklara de kriminellas beteende.

De är också beredda att offra vad som helst för att få umgås med dessa män. Inte minst sina barn.

Som man kan läsa av texten spelade det egentligen ingen roll ifall Madsen visar sig vara skyldig till det man anklagar honom för (mord och styckning) för ifall han döms då är det omständigheterna som har drivit honom till brotten.

Deidres vittnesmål huruvida Madsen kan eller inte kan ha gjort det han sitter häktad för måste man alltså ta med en nypa salt. Hon bryr sig nämligen inte ifall han är skyldig. Hon är så betuttad i honom att för henne spelar skuldfrågan ingen roll. Huvudsaken tycks vara att få vara hans ”vän” (älskarinna, fru).
Senast redigerad av sno 2017-09-09 kl. 11:35.
Citera
2017-09-09, 11:23
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Här kan man se några klipp från intervjun med Deidre King. Döm själva... Jag gissar på galen!

http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-elskerinde-staar-frem/6815439
Citera
2017-09-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Är du lite mongo? Jag har inte sagt att torson visar dödsorsak men är resultatet av brottet.

Andra i tråden får avgöra var klappmongot finns.......

Du har drivit mord som hypotes, rätt eller fel?

Du säger att styckning är ett resultat av MORD, rätt eller fel?

Jag säger: du tar för givet, att en styckning måste betyda att PM MÖRDAT, rätt eller fel?

Du har nu tre konkreta påståenden, att svara på. Så som jag uppfattat dina inlägg, svara du "rätt" på alla tre. Har du "fel" på någon fråga, visa att du har ett intellekt, och redovisa stringent varför, så att alla förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in