2017-09-07, 15:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med dig fullt ut. En olycka händer och han hade kunnat gått mer eller mindre fri. Men i och med styckningen, sänkning med tyngder, sänkning av ubåten och alla lögner..... han är så jävla körd. Och jag tror inte ett dugg på några luckor. Jag skulle vilja veta hur tilltygad hon var i underlivet. Både fram och bak inuti. Har en stark känsla av att han förgått sig rejält.

Är du säker på att det där inte är dina egna fantasier? Det kan vara så, att man läser in mycket av sig själv i kända människor man läser om. Saker som inte finns där.
Citera
2017-09-07, 15:29
Medlem
Citat:
Japp. Dessutom har de visat bild på torson för honom. "Det där är inte det bälte jag satte på henne". Han hade nämligen satt tyngder på henne för att sjunka. Men han förnekar att det är det bälte med tyngder som hon har när hon hittas. Så någon har alltså styckat och bytt tyngdbälte på henne efter han slängt i henne hel och hållen i Öresund

Då räcker det med att någon vittnar om att det där bältet fanns i ubåten. PM är så körd att han nog inte fattat det än. Anledningen till hans skruvade lögner är för hans eget ego skall tro att det finns en väg ut. Det gör det inte. Inlåst resten av livet tror jag.
Citera
2017-09-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.expressen.se/kvallsposten/stodet-till-madsen-efter-forklaringen/

Medkonstruktören, Jens Falkenberg, säger att det mycket väl kan ha gått till som Madsen påstår.

"Falkenberg var med och byggde ubåten tillsammans med Madsen och är väl bekant med farkostens konstruktion. Den aktuella järnluckan känner han väl till.
– Luckan är massiv och mycket tung och det finns motvikter som gör att man ska kunna öppna den inifrån. Men om man inte exakt vet hur man ska dra i luckan kan det mycket väl inträffa en olycka. Då kan man få den över sig, säger han till tidningen.
– Det är ingen osannolik förklaring, säger Falkenberg vidare.
Blir medvetslös
Han säger att man mycket väl kan bli slagen medvetslös av den aktuella luckan.
– Jag skulle faktiskt vilja säga att man har stor tur om man inte blir slagen medvetslös om man får luckan i huvudet."

I så fall har M förstås fortfarande en skuld, p.g.a. att han inte tog sitt kaptensansvar och förekom olyckan. Och kanske ett ansvar som tillverkare, om det nu finns några regler för hur en sådan lucka får vara konstruerad (men det verkar det inte finnas på hobbyubåtar?). Samt förstås att han kommer att åka dit för brott mot griftefriden.

Stor skillnad mellan att bli slagen medvetslös och att omkomma.

Citat:
Man får önska att det var så, att det bara var en olycka - för olyckor händer ju. De kan som sagt hända när man går över gatan också. Och så kan M rentvås från de värsta anklagelserna, sitta sex månader kanske, och sedan gå tillbaka till det arbete han gör så bra!

Vad är det för arbete han gör så bra tycker du? Han har varit med i ett team på ett tiotals människor, där han av de flesta tycks upplevas som en relativt inkompetent medarbetare med noll i social kompetens som har något sjukligt behov av att prova ta kommandot, även i situationer där det är uppenbart att han har betydligt sämre koll än flera av sina kollegor. Samtidigt som han tycks vara någon form av självutnämnd gallionsfigur. De som jobbat med Madsen borde fått ett stort diplom för deras tålamod att umgås med en sådan pajas och jag tror snarare att hans medarbetare tycker synd om PM än att ogilla honom, även om de har anledning att göra det sista.

Deras byggen har kostat massa tid och massa donationer från privatpersoner vilket har slutat i ubåtar som egentligen inte är ubåtar utan klumpiga båtar som ser ut som ubåtar och som på ett relativt okontrollerbart sätt kan sjunka och komma upp igen utan att av den anledningen kunna navigera under vatten. Raketerna har antingen inte flugit över huvud taget, flugit snett eller gått sönder i luften. Men nu när Madsen lämnade tycks de äntligen börja få kontroll på sakerna däremot och jag har stor tro på att de kommer att uppnå många bra resultat med sina raketer vidare.

Citat:
Med några sponsorer fattigare kanske, men han verkar vara en sådan människa som inte ger sig, utan landar på fötter!
Hehe, NÅGRA SPONSORER FATTIGARE? Ingen vill väl associeras med honom längre om han nu mot all förmodan kommer ut av fängelse utan att vara helt gråhårig. I allra bästa fall har PM "bara" styckat en kropp, begravt en kropp utan tillstånd och sedan ljugit omfattande för polisen. I bästa fall (och mycket osannolikt). Bara detta gör ju att ingen vill ha något mer med honom att göra, det måste du väl ändå förstå?

Dessutom om du ser dokumentären Amateurs in Space framstår han just som en som ger sig om han inte får allt precis som han vill ha det. Han utvisar en extrem avundsjuka och provar sätta andra medarbetare mot varandra och vill helst ha så mycket makt som möjligt, men orkar dock inte med att faktiskt sitta ner och ha det faktiska ansvaret i praktiken eftersom han inte klarat av det.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-07 kl. 15:45.
Citera
2017-09-07, 15:30
Medlem
Citat:
Nu tappar du mig igen. På vilket sätt blir världen bättre av att frisläppta eller färdigstraffade inte går tillbaka till sina arbeten? Det är ju ett mål man alltid har i kriminalvården.
Frisläppt men inte straffad. Han ska in. På livstid.
Citera
2017-09-07, 15:31
Medlem
Citat:
Nu tappar du mig igen. På vilket sätt blir världen bättre av att frisläppta eller färdigstraffade inte går tillbaka till sina arbeten? Det är ju ett mål man alltid har i kriminalvården.

ja Merwinna det är du som är tappad. PM skall aldrig mer släppas ut för han är en stor risk för oss alla andra. Tänk lite på KW anhöriga så förstår du nog
Citera
Medlem
Citat:

Är du tappad igen? Ingen vill ha en styckmördare vandrandes runt stan, ostraffad eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Är du säker på att det där inte är dina egna fantasier? Det kan vara så, att man läser in mycket av sig själv i kända människor man läser om. Saker som inte finns där.
Du vet inte vad jag jobbar med va?
Citera
Medlem
Citat:
Kollegor säger att han är en sån som gråter över en skadad katt. Men kan tydligen stycka en människa (OCH döda). Hur jävla sjuk är han inte?
Han påstod att han grät medan han "gjorde iordning henne" (jag minns inte vad han pysslade med när han påstod att han grät). Men det har jag väldigt svårt att tro. Jag tvivlar på att den mannen kan gråta över en människa överhuvudtaget.

Psykopater kan ha den egenskapen. Breivik syntes synd på en mus han kjørte på under attentatene, men menneskene han drepte hadde han ingen medlidenhet for.
Citera
2017-09-07, 15:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Är du tappad igen? Ingen vill ha en styckmördare vandrandes runt stan, ostraffad eller ej.

Fast om han utfört en transportstyckning - och inte ens det är bevisat - så är han inte en styckmördare. Det är en term för en psykiskt sjuk person som dödar medvetet genom att stycka, eller styckar i omdelbar anslutning till mordet. Att en person EN gång sett sig tvungen att stycka en kropp av logistiska skäl, gör honom inte farlig för allmänheten.

Edit: sätt ska vara sett
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-07 kl. 15:43.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Håller med dig fullt ut. En olycka händer och han hade kunnat gått mer eller mindre fri. Men i och med styckningen, sänkning med tyngder, sänkning av ubåten och alla lögner..... han är så jävla körd. Och jag tror inte ett dugg på några luckor. Jag skulle vilja veta hur tilltygad hon var i underlivet. Både fram och bak inuti. Har en stark känsla av att han förgått sig rejält.

Exakt, och den enda "olycka" som skett är att Madsen råkade strypa eller slå ihjäl KW när hon gjorde motstånd mot hans sexuella närmanden eller övergrepp. Ockhams rakkniv...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du vet inte vad jag jobbar med va?

Nej. Vad jobbar du med då? Om det är relevant för tråden.
Citera
2017-09-07, 15:36
Medlem
Citat:
Fast om han utfört en transportstyckning - och inte ens det är bevisat - så är han inte en styckmördare. Det är en term för en psykiskt sjuk person som dödar medvetet genom att stycka, eller styckar i omdelbar anslutning till mordet. Att en person EN gång sätt sig tvungen att stycka en kropp av logistiska skäl, gör honom inte farlig för allmänheten.
Han HAR styckat i anslutning till mordet. Var har du varit? "Sett sig tvungen"?
Oj oj oj.
Ok lilla troll. Nu kommer jag ignorera dig. Orka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in