2017-09-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En av mina vänner satte i halsen och höll på att dö. Ja, verkligen. Hennes ögonvitor var helt vinröda då jag träffade henne dagen efter. Det fanns inget vitt i dem. Så uppenbarligen är trycket stort i ögonen.
Enligt vad jag förstått så blir det en massa små röda prickar (brustna blodkärl) i ögon och hud efter en strypning. Men i vissa sammanhang kan dessa saknas. Men jag har inte alls koll i övrigt.
Citera
2017-09-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan han inte göra. Om hon är så sargad som jag tror, så är det inte sex. Det är våld. Och eftersom han förnekat det där med sex så blir det misstänkt. Med tanke på att hon dessutom var kär i sin pojkvän, de skulle ju flytta till Kina ihop, så är det ganska osannolikt att hon skulle ha sex med nån annan. Och hennes karaktär är ju omvittnad - hon var en bra tjej helt enkelt. Att vara otrogen verkar inte vara hennes stil. Sånt kan väga tungt i vissa fall.
Samma sak där han kan ändå säga att det var frivilligt
Citera
2017-09-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Samma sak där han kan ändå säga att det var frivilligt
Nå, hans trovärdighet är ju ganska låg. Bevis i det här läget är bevis. Sen kan han hävda vad som helst. Bevis att han dödat henne finns i detta läge inte, däremot indicier. Är hon sargad i underlivet, inuti, så ingår det i indiciekedjan. Frivilligt vaniljsex ger inte skador. Även lite grövre sex ger inga skador. Men tar man nån med våld ger det skador. Framförallt om man är torr som fnöske därnere, vilket man är om man är både rädd och ovillig.
Citera
2017-09-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykologpudel
Stay-ups är som namnet antyder inga strumpor som hålls upp av strumpeband, utan nylonstrumpor som hålls uppe av tunna silikonränder gömda under en (oftast) vacker spetskant högt uppe på låren. Används av yngre kvinnor långt mycket oftare av än nylonstrumpbyxor som faktiskt är lite tantiga och inte särskilt sexiga. Strumpebandhållare med tillhörande strumpor som man hakar fast med hyskor är nog mest gamla damer som använder. Om det inte är den sexiga modellen a'la korsett, men det har man knappast på sig när man kliver på en u-båt för ett reportage.

Vet inte varför, men jag fick intrycket att Kim hade på sig lite tjockare strumpbyxor (dvs inte nylon) eftersom nylon går sönder otroligt lätt, inte värmer det minsta, och just därför inte är särskilt praktiska om man ska ut på sjön i kyla och blåst.

Inte så för att jag tror det spelar någon roll men kan det varit tights hon hade på sig? Det är väldigt mkt vanligare på sommaren eftersom de oftast är i bomull. Nylon kliar när det är varmt.

Har de gått ut med att det var just "strumpbyxor" eller är det ngt ngn här i tråden har tolkat in?
Citera
2017-09-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Inte så för att jag tror det spelar någon roll men kan det varit tights hon hade på sig? Det är väldigt mkt vanligare på sommaren eftersom de oftast är i bomull. Nylon kliar när det är varmt.

Har de gått ut med att det var just "strumpbyxor" eller är det ngt ngn här i tråden har tolkat in?
De säger strömpebukser i live-rapporteringarna, men jag har svårt att tro att hon hade det, utan att det är tights som menas. Tjejer i hennes ålder har ofta tights tillsammans med kjol.
Citera
2017-09-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han ÄR ju häktad för mord nu. Vilket innebär att folket i rättsapparaten inte tror på hans historia. Så vi kan nog sitta lugnt. Vi har inte alla bevis. Polisen har så mycket mer än vi vet. Och ytterligare analyssvar väntas in vilken dag som helst.

Vi har i nuläget åtminstone 2 personer i Sverige som sitter inne på livstid för mord trots att de inte har mördat. Johanna Möller och Helge Fossmo har anstiftat mord och har alltså inte själva utfört själva morden.

I fallet PM så anser jag att han borde kunna få livstid även om det inte går att bevisa att han just utförde själva dödandet, men allting runt omkring borde ändå ha samma straffvärde som mord.
Senast redigerad av climasol 2017-09-07 kl. 14:11. Anledning: fel
Citera
2017-09-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vi har i nuläget åtminstone 2 personer i Sverige som sitter inne på livstid för mord trots att de inte har mördat. Johanna Möller och Helge Fossmo har anstiftat mord och har alltså inte själva utfört själva morden.

I fallet PM så anser jag att han borde kunna få livstid även om det inte går att bevisa att han just utförde själva dödandet, men allting runt omkring borde ändå ha samma straffvärde som mord.
I de två fallen fanns folk som angav och lämnade trovärdiga vittnesmål.
I övrigt håller jag helt med dig. In med Madsen i buren och släng nyckeln. Han är livsfarlig.
Citera
2017-09-07, 14:22
Medlem
Drozds avatar
Finns det något tidigare fall där en person styckats efter att ha dött i en olyckshändelse? Att stycka ett lik känns inte direkt som en panikreaktion, snarare som en mycket kyligt kalkylerande reaktion. För att inte tala om att sänka sin egen ubåt...

Förnekar förresten mördar-Madsen fortfarande att han styckat kroppen?
Citera
2017-09-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Finns det något tidigare fall där en person styckats efter att ha dött i en olyckshändelse? Att stycka ett lik känns inte direkt som en panikreaktion, snarare som en mycket kyligt kalkylerande reaktion. För att inte tala om att sänka sin egen ubåt...

Förnekar förresten mördar-Madsen fortfarande att han styckat kroppen?
Japp. Dessutom har de visat bild på torson för honom. "Det där är inte det bälte jag satte på henne". Han hade nämligen satt tyngder på henne för att sjunka. Men han förnekar att det är det bälte med tyngder som hon har när hon hittas. Så någon har alltså styckat och bytt tyngdbälte på henne efter han slängt i henne hel och hållen i Öresund
Citera
2017-09-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Om du tror det så föreslår jag att du kollar in B-2 Spirit. Det var länge sedan kantighet var en förutsättning för låg radarsignatur.

Fast den är byggd med material som kostar mer än guld men det är inte madsens ubåt.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-09-07 kl. 14:45.
Citera
2017-09-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja helt orimligt är det trots allt inte och bökar man med ett lik så dras kläderna av. Tror inte jag sett styckade lik med kläder på. Någon klädtrasa möjligen, men är kroppen kapad vid ljumsken, så sitter inte trosorna kvar det är ett som är säkert.
Det handlar om maskinrummet och där finns en dusch, så att det bör vara där som han grisat.
När informationen säger att det rör sig om en torso- sa är det inte -kapat vid ljumskarna,
kapning vid ljumskarna skulle ha beskrivits som -bålen- (hoppas jag har rätt?)
men torso- innebär att delar av ben finns kvar- sannolikt över-lår.
Madsen hade alltså inte behövt plocka av henne underbyxan alls.
Jag kan bara tänka mig att han dragit av trosan pågrund av annan orsak än att underlätta styckningen.
Alla får tolka informationen som vi fått på sitt sätt. Jag tror att han våldtagit henne.
Styckningen blir steget efter.Polisen har förstått att Madsen har avvikande beteende -och hans eskapader med undergivna kvinnor har vittnena lämnat till polisen.
Citera
2017-09-07, 15:02
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/stodet-till-madsen-efter-forklaringen/

Medkonstruktören, Jens Falkenberg, säger att det mycket väl kan ha gått till som Madsen påstår.

"Falkenberg var med och byggde ubåten tillsammans med Madsen och är väl bekant med farkostens konstruktion. Den aktuella järnluckan känner han väl till.
– Luckan är massiv och mycket tung och det finns motvikter som gör att man ska kunna öppna den inifrån. Men om man inte exakt vet hur man ska dra i luckan kan det mycket väl inträffa en olycka. Då kan man få den över sig, säger han till tidningen.
– Det är ingen osannolik förklaring, säger Falkenberg vidare.
Blir medvetslös
Han säger att man mycket väl kan bli slagen medvetslös av den aktuella luckan.
– Jag skulle faktiskt vilja säga att man har stor tur om man inte blir slagen medvetslös om man får luckan i huvudet."

I så fall har M förstås fortfarande en skuld, p.g.a. att han inte tog sitt kaptensansvar och förekom olyckan. Och kanske ett ansvar som tillverkare, om det nu finns några regler för hur en sådan lucka får vara konstruerad (men det verkar det inte finnas på hobbyubåtar?). Samt förstås att han kommer att åka dit för brott mot griftefriden.

Man får önska att det var så, att det bara var en olycka - för olyckor händer ju. De kan som sagt hända när man går över gatan också. Och så kan M rentvås från de värsta anklagelserna, sitta sex månader kanske, och sedan gå tillbaka till det arbete han gör så bra! Med några sponsorer fattigare kanske, men han verkar vara en sådan människa som inte ger sig, utan landar på fötter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in