2017-09-07, 15:05
Medlem
Jag har bara hunnit till sidan 1702 i tråden så detta har kanske redan tagits upp. Och jag är inte införstådd med hur pass väl polisen är insatt i hur ubåten har kört men vad jag har förstått så vet de på ett ungefär körrutten. Så då har jag lite funderingar.

Vilken tid anmäldes KW försvunnen? Vilken tid började sjöräddningen leta efter ubåten?

Vad jag har förstått så var han mest uppe vid ytan under de timmar han var försvunnen. Han sov på botten i 1,5 - 2 timmar eller hur var det? Och det var väl runt 23.30 när ett fartyg höll på att köra över ubåten? Var det verkligen att sova han gjorde där nere?

Är det så lite trafik i Öresund att man inte blir orolig att bli upptäckt om man ligger vid ytan i samband med ett mord och styckning?

Att ha ihjäl och stycka KW borde väl tagit en stund?! Borde man inte göra det under ytan för att minimera risken att bli upptäckt?

Och polisen vet väl om rutten vid det här laget har jag för mig att jag läste? Då borde de väl veta var detta moment har skett?

Sen så borde det väl tagit en stund att få upp kroppsdelarna på däck även om hon var styckad? Armar, ben och huvud lär vara inpackat i "paket" med tunga föremål för att de skulle sjunka och därför vart tunga och otympliga. Han lär ha klättrat upp med ett paket i taget och kastat i det såfort han kommit upp. Därför borde det väl gå att veta på ett ungefär vart paketen ligger om man utgår från hur ubåten har åkt efter den steg upp på ytan?

Eller var allt redan klart när han gick ner för att "sova"? Isf borde kroppsdelarna ligga längst rutten innan dyket.

Finns det metalldetektorer som funkar under vatten? Söks det fortfarande efter de andra kroppsdelarna eller har polisen gett upp om att finna dem?
Citera
2017-09-07, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
När informationen säger att det rör sig om en torso- sa är det inte -kapat vid ljumskarna,
kapning vid ljumskarna skulle ha beskrivits som -bålen- (hoppas jag har rätt?)
men torso- innebär att delar av ben finns kvar- sannolikt över-lår.
Madsen hade alltså inte behövt plocka av henne underbyxan alls.
Jag kan bara tänka mig att han dragit av trosan pågrund av annan orsak än att underlätta styckningen.
Alla får tolka informationen som vi fått på sitt sätt. Jag tror att han våldtagit henne.
Styckningen blir steget efter.Polisen har förstått att Madsen har avvikande beteende -och hans eskapader med undergivna kvinnor har vittnena lämnat till polisen.
Han sa väl att han tog av dem för att repet/spännbandet gled och försvåra fastsättningen, sen så har du ju resåren från strumpbyxorna på samma ställe som trosornas resår, med andra ord tar du ett tag i midjan åker båda av samtidigt.
Citera
2017-09-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man får önska att det var så, att det bara var en olycka - för olyckor händer ju. De kan som sagt hända när man går över gatan också. Och så kan M rentvås från de värsta anklagelserna, sitta sex månader kanske, och sedan gå tillbaka till det arbete han gör så bra! Med några sponsorer fattigare kanske, men han verkar vara en sådan människa som inte ger sig, utan landar på fötter!

Du menar att styckning är en småsak i sammanhanget? Man kör på någon med bilen, säger "ojdå", styckar offret, får omgivningens sympatier och går visslandes tillbaka till jobbet sedan?
Citera
2017-09-07, 15:11
Medlem
Citat:
http://www.expressen.se/kvallsposten/stodet-till-madsen-efter-forklaringen/

Medkonstruktören, Jens Falkenberg, säger att det mycket väl kan ha gått till som Madsen påstår.

"Falkenberg var med och byggde ubåten tillsammans med Madsen och är väl bekant med farkostens konstruktion. Den aktuella järnluckan känner han väl till.
– Luckan är massiv och mycket tung och det finns motvikter som gör att man ska kunna öppna den inifrån. Men om man inte exakt vet hur man ska dra i luckan kan det mycket väl inträffa en olycka. Då kan man få den över sig, säger han till tidningen.
– Det är ingen osannolik förklaring, säger Falkenberg vidare.
Blir medvetslös
Han säger att man mycket väl kan bli slagen medvetslös av den aktuella luckan.
– Jag skulle faktiskt vilja säga att man har stor tur om man inte blir slagen medvetslös om man får luckan i huvudet."

I så fall har M förstås fortfarande en skuld, p.g.a. att han inte tog sitt kaptensansvar och förekom olyckan. Och kanske ett ansvar som tillverkare, om det nu finns några regler för hur en sådan lucka får vara konstruerad (men det verkar det inte finnas på hobbyubåtar?). Samt förstås att han kommer att åka dit för brott mot griftefriden.

Man får önska att det var så, att det bara var en olycka - för olyckor händer ju. De kan som sagt hända när man går över gatan också. Och så kan M rentvås från de värsta anklagelserna, sitta sex månader kanske, och sedan gå tillbaka till det arbete han gör så bra! Med några sponsorer fattigare kanske, men han verkar vara en sådan människa som inte ger sig, utan landar på fötter!

At luken fileterte W er helt usannsynlig
Citera
2017-09-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag har bara hunnit till sidan 1702 i tråden så detta har kanske redan tagits upp. Och jag är inte införstådd med hur pass väl polisen är insatt i hur ubåten har kört men vad jag har förstått så vet de på ett ungefär körrutten. Så då har jag lite funderingar.

Vilken tid anmäldes KW försvunnen? ]Vilken tid började sjöräddningen leta efter ubåten?

Vad jag har förstått så var han mest uppe vid ytan under de timmar han var försvunnen. Han sov på botten i 1,5 - 2 timmar eller hur var det? Och det var väl runt 23.30 när ett fartyg höll på att köra över ubåten? Var det verkligen att sova han gjorde där nere?

Är det så lite trafik i Öresund att man inte blir orolig att bli upptäckt om man ligger vid ytan i samband med ett mord och styckning?

Att ha ihjäl och stycka KW borde väl tagit en stund?! Borde man inte göra det under ytan för att minimera risken att bli upptäckt?

Och polisen vet väl om rutten vid det här laget har jag för mig att jag läste? Då borde de väl veta var detta moment har skett?

Sen så borde det väl tagit en stund att få upp kroppsdelarna på däck även om hon var styckad? Armar, ben och huvud lär vara inpackat i "paket" med tunga föremål för att de skulle sjunka och därför vart tunga och otympliga. Han lär ha klättrat upp med ett paket i taget och kastat i det såfort han kommit upp. Därför borde det väl gå att veta på ett ungefär vart paketen ligger om man utgår från hur ubåten har åkt efter den steg upp på ytan?

Eller var allt redan klart när han gick ner för att "sova"? Isf borde kroppsdelarna ligga längst rutten innan dyket.

Finns det metalldetektorer som funkar under vatten? Söks det fortfarande efter de andra kroppsdelarna eller har polisen gett upp om att finna dem?
Eftersom en ubåt försvann samtidigt så började man söka ganska omedelbart. Ca 2.30-03.00. Jo, han blev ju sedd och nästan krockade med ett fartyg 00.00 ute på öresundsleden. Och styckningen pågick väl där och då kanske. Eller så hade han gått och lagt sig för att sova som han sa att han gjorde. Polisen har hans rutt. Madsen har inte erkänt att han styckat kroppen. Det har uppenbarligen nån annan gjort efter han hystat henne överbord hel och hållen.
Man söker kroppsdelarna utefter rutten. Det är tyvärr väldigt strömt i Öresund så delarna kan ha drivit, trots tyngder.
Citera
2017-09-07, 15:13
Medlem
Citat:
[url]

Mmm... klart han skall återgå till sitt jobb som han gör så bra. Och glömma styckning och andra trivialiteter.
Citera
2017-09-07, 15:16
Medlem
Drozds avatar
Citat:
http://www.expressen.se/kvallsposten/stodet-till-madsen-efter-forklaringen/

Medkonstruktören, Jens Falkenberg, säger att det mycket väl kan ha gått till som Madsen påstår.

"Falkenberg var med och byggde ubåten tillsammans med Madsen och är väl bekant med farkostens konstruktion. Den aktuella järnluckan känner han väl till.
– Luckan är massiv och mycket tung och det finns motvikter som gör att man ska kunna öppna den inifrån. Men om man inte exakt vet hur man ska dra i luckan kan det mycket väl inträffa en olycka. Då kan man få den över sig, säger han till tidningen.
– Det är ingen osannolik förklaring, säger Falkenberg vidare.
Blir medvetslös
Han säger att man mycket väl kan bli slagen medvetslös av den aktuella luckan.
– Jag skulle faktiskt vilja säga att man har stor tur om man inte blir slagen medvetslös om man får luckan i huvudet."

I så fall har M förstås fortfarande en skuld, p.g.a. att han inte tog sitt kaptensansvar och förekom olyckan. Och kanske ett ansvar som tillverkare, om det nu finns några regler för hur en sådan lucka får vara konstruerad (men det verkar det inte finnas på hobbyubåtar?). Samt förstås att han kommer att åka dit för brott mot griftefriden.

Ptja, säkert möjligt, men det som talar STARKT emot detta är att han styckat kroppen och sänkt ubåten. Det gör man bara om man absolut vill dölja något. Jag skulle kunna köpa om han irrat omkring några timmar på havet i chock efter en sån olycka, men inte att stycka en olycksdödad och sen sänka skeppet, aldrig.
Citera
2017-09-07, 15:19
Medlem
At Madsen forklarer at han ble suicidal var nettopp fordi han hadde drept et annet menneske, styckat og senket henne på havet.
At han skulle bli suicidal etter en ulykke er bare nonsens.
Citera
2017-09-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ptja, säkert möjligt, men det som talar STARKT emot detta är att han styckat kroppen och sänkt ubåten. Det gör man bara om man absolut vill dölja något. Jag skulle kunna köpa om han irrat omkring några timmar på havet i chock efter en sån olycka, men inte att stycka en olycksdödad och sen sänka skeppet, aldrig.
Håller med dig fullt ut. En olycka händer och han hade kunnat gått mer eller mindre fri. Men i och med styckningen, sänkning med tyngder, sänkning av ubåten och alla lögner..... han är så jävla körd. Och jag tror inte ett dugg på några luckor. Jag skulle vilja veta hur tilltygad hon var i underlivet. Både fram och bak inuti. Har en stark känsla av att han förgått sig rejält.
Citera
2017-09-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Du menar att styckning är en småsak i sammanhanget? Man kör på någon med bilen, säger "ojdå", styckar offret, får omgivningens sympatier och går visslandes tillbaka till jobbet sedan?
Ja precis så tror jag att Madsen fungerar.
Tack och lov stämmer det inte in på många andra. Han är unik.
Citera
2017-09-07, 15:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mmm... klart han skall återgå till sitt jobb som han gör så bra. Och glömma styckning och andra trivialiteter.

Nu tappar du mig igen. På vilket sätt blir världen bättre av att frisläppta eller färdigstraffade inte går tillbaka till sina arbeten? Det är ju ett mål man alltid har i kriminalvården.
Citera
2017-09-07, 15:29
Medlem
Kollegor säger att han är en sån som gråter över en skadad katt. Men kan tydligen stycka en människa (OCH döda). Hur jävla sjuk är han inte?
Han påstod att han grät medan han "gjorde iordning henne" (jag minns inte vad han pysslade med när han påstod att han grät). Men det har jag väldigt svårt att tro. Jag tvivlar på att den mannen kan gråta över en människa överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in