2017-09-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Trots att ubåten varit sänkt och vattenfylld, har de alltså hittat blod, hår och en kontaklins. Jag är inte förvånad, alllting sköljs inte ur när man tömmer ubåten, mycket blir kvar.

Det är därför, som jag tidigare påtalat, jag tycker att de borde kunna hitta spår efter styckningen, särskilt om han sågat isär henne vid styckningen, då blir det stora mängder "spånor" från sågningen, och alldeles särskilt om han använt en fogsvans, annars hade ju jag tippat på en bågfil.

Om dom inte hittar ett enda spår från styckningen inne i ubåten, då kan man ju börja undra om den verkligen skett där inne. Det borde bli stora mängder blod som rinner ner under durkar osv, liksom en hel del "spånor", "slamsor" och annat från själva sågningen. Allt det kan inte bara ha försvunnit. Antingen hade han förberett så att styckningen kunde ske så att allt blod, m.m. samlades upp i någonting under henne, eller så gjorde han det på däck, eller så ... styckades hon inte ombord på ubåten.

Det senare tror jag inte på. Men, vem vet, han kanske har någon kumpan som tog kroppen från ubåten ombord på någon annan båt, och gjorde det hela där. Någon honom närstående, som hyste någon form av agg mot de tjejer han satte på... och som tog ut sin frustration på KW. Djävligt långsökt måste jag säga.
Nu tömdes inte ubåten hejdlöst på vattnet, man hade tidigt insikt om att vara försiktig med detta och tömde bara till viss del från början och seda under mycke kontrollerade former för att kunna säkra spår.
Citera
2017-09-06, 22:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Vad gäller styckningen får det väl ändå anses vara klart att PM gjorde detta. Att en propeller exakt skulle ha kapat båda benen vid knäna samt huvudet är helt osannolikt, då borde hela kroppen vara sargad.

Att någon annan skulle ha hittat KW flytandes hel och sedan "roat" sig med att stycka kroppen och slänga i delarna är också helt osannolikt.

Det står bortom allt rimligt tvivel att PM styckade kroppen.

Varför så blyg?

Fortsätt att konstatera, att om ovanstående är slutsatsen så bör det även stå bortom allt rimligt tvivel att PM dödade KW.

Frågan är om det fanns något uppsåt eller om det handlar om ett affektmord, dråp?

Att PM har tagit livet av KW är knappast något att diskutera, det centrala är om det skedde med uppsåt eller inte och om det går att visa.
Citera
2017-09-06, 22:56
Medlem
Citat:
Enligt madsen var de nere på botten i två timmar, och jag skulle ju tro att han varit i u-läge även under fler perioder under natten.

Någon som har koll på tidsförloppet? Madsen påstår att de var nere i två timmar under vattnet, och sedan när de skulle gå upp så föll luckan ned på henne?
Citera
2017-09-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Inte alls troligt att han hissat upp henne i fötterna !
Hon hade inga fötter kvar. K.W var redan delad/styckad i olika kroppsdelar när han dumpade kroppsdelarna i havet.
Madsens historia att han hissat upp henne i fötterna kan ju rimligtvis inte stämma.
Hon var styckad. Torso med överlår. Har hittats.
Underben med fötter saknas.
Huvud och hals saknas.
Madsen ljuger när han påstår att han hissat upp K.W kropp, och halat upp hennes kropp i fötterna.
Han har själv klättrat uppför stegen, och slängt i de olika kropps-delarna i vattnet.

Kan du länka till en källa som säger att PM halat upp kroppen i fötterna, tack, jag har läst att han band ett rep runt handlederna samt ett rep runt den del av offret som är återfunnet.
Citera
2017-09-06, 22:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, jag var tidigt inne på sexuellt motiv och eftersom åklagaren gick ut hårt redan på häktningsförhandlingen med detta fokus kring hans sexvanor, sexmöten på båten osv, så stämmer det mesta av scenariot för min del att så är fallet.
Styckning av en kvinna är inte helt ovanligt vid sexualbrott för att dölja spår. Just att strumpbyxor, trosor är behandlade annorlunda än övriga kläder, kjolen , jackan o överdelar som då säkert dumpats, blir en fingervisning om att underkläderna typsikt haft större laddning, de mest intima klädesplaggen, som han haft närkontakt med och dragits av i samband med sexuellt våld.

Hans försvar säger att han har andra sexuella preferenser men att det inte gör honom till en mördare.
Och han erkänner S/M klubbar under åklagarens fråga, samt det här med strypsex som vid ett tillfälle i ett rollspel.- Står på Bt.dk i deras rapportering.

Jag får nog också säga att danskan är lurig att få exakta detaljer om vad fan han säger vilket också avspeglat svensk medias rapportering. Och det är nästan ingen blaska som rapporterar exakt samma.
Citera
2017-09-06, 22:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nu tömdes inte ubåten hejdlöst på vattnet, man hade tidigt insikt om att vara försiktig med detta och tömde bara till viss del från början och seda under mycke kontrollerade former för att kunna säkra spår.

Exactly my point. Man bör alltså hitta en hel del spår från styckningen. Men vi har inte hört om ett enda sådant spår. Under häktningsförhandlingen undvek man snarast att tala om styckningen. Antingen har polisen inga spår alls vad gäller den biten, eller så har man större delen av sitt case där och vill inget avslöja om det. Dock har jag förstått att den misstänkte löpamde får ta del av all information som framkommer under utredningens gång, i Danmark. Så det polisen hittat, har Madsen fått veta. Detta skulle också vara en anledning till att det inte är så vanligt med isolering vid häktning i Danmark, till skillnad från Sverige.
Citera
2017-09-06, 22:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att tro att en person är ofarlig för att han är "kändis" är väl olovligt naivt..? Tvärtom finns det otaliga exempel på kändisar som utnyttjat sitt kändisskap just till att komma i kontakt med brottsoffer. Tänk bara på Bill Cosby t.ex..

Det finns aldrig några garantier naturligtvis, ibland mördar släkt och vänner varandra med.
Min poäng var att Madsen inte var en okänd man som några referat till och som de har som underlag för att beskylla offret för att ha varit dumdristig (däribland du).

Jag menar att det var sjuhelsikes otippat att bli mördad av en känd personlighet under rådande omständigheter. Det ÄR skillnad att hoppa i en båt men en totalt okänd människa, kontra denna "kändis".

Du tänker uppenbarligen annorlunda än jag gör men personligen skulle jag tveka (och sannolikt avstå) till att hoppa ned i en båt/ubåt med en random snubbe, medan jag troligen skulle fullfölja om jag var i färd med att göra ett reportage/intervju med låt säga...Sven Melander, samtidigt som min käresta och andra vittnen vinkar av oss i hamnen.
Citera
2017-09-06, 23:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, jag var tidigt inne på sexuellt motiv och eftersom åklagaren gick ut hårt redan på häktningsförhandlingen med detta fokus kring hans sexvanor, sexmöten på båten osv, så stämmer det mesta av scenariot för min del att så är fallet.
Styckning av en kvinna är inte helt ovanligt vid sexualbrott för att dölja spår. Just att strumpbyxor, trosor är behandlade annorlunda än övriga kläder, kjolen , jackan o överdelar som då säkert dumpats, blir en fingervisning om att underkläderna typiskt haft större laddning, de mest intima klädesplaggen, som han haft närkontakt med och dragit av i samband med sexuellt våld.

Ja, kan bara hålla med dig.

Trosor och strumpbyxor tror jag att han tog av henne på en plats i ubåten där han sedan missade att de låg, därför fanns de kvar i ubåten. Det primära var att undanskaffa kroppen. Jag tror att kroppsdelarna dumpades i närheten av där ubåten sänktes, kanske var det bara städningen kvar men att han då upptäcktes och att han då hade glömt att strumpbyxor och trosor fanns kvar på fartyget.
Citera
2017-09-06, 23:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Kan du länka till en källa som säger att PM halat upp kroppen i fötterna, tack, jag har läst att han band ett rep runt handlederna samt ett rep runt den del av offret som är återfunnet.

Det framgick upprepade gånger vid senaste häktningsförhandlingen. Finns i live-rapporteringen i flera medier, bl.a. ekstrabladet och GP.
Citera
2017-09-06, 23:01
Medlem
Citat:
Att PM har tagit livet av KW är knappast något att diskutera, det centrala är om det skedde med uppsåt eller inte och om det går att visa.

Med den information som jag känner till anser jag inte att det rent juridiskt finns tillräckligt för att fälla honom för mord. Det krävs mer bevis och detaljer. Hittar man exempelvis huvudet och det saknas skador där, sperma i torson etc så blir allt detta mer misstänksamt. Eventuellt kan man hitta strypmärken på halsen, om hårlockarna visar sig vara avklippta etc.
Senast redigerad av liketothink 2017-09-06 kl. 23:04.
Citera
2017-09-06, 23:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

Citat:
Anklageren vil gerne vide, hvordan han håndterede Kim Wall efter hendes død. Han fortæller, at hendes strømpebukser ryger af, og med dem hendes trusser. Skoene ryger også af, da han vil bindene anklerne sammen med et reb. Altsammen med det formål at han gerne vil have hende overbord.
Karina Svensgaard

en dag siden
Anklageren spørger, om Peter Madsen binder andet om liget. Peter Madsen fortæller, at han binder en nylon-strap om hende <------ (henne). Det er en del af det, han normalt har i sin værktøjskasse. Han gør det for at kunne løfte hende op gennem tårnet.

- Hun var et helt stykke, da jeg begraver hende, fortæller Peter Madsen.
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-skal-forblive-bag-tremmer-dommer-kraever-computer-undersoegt

Du får ha ett visst överseende med taskig översättning, men det ger sig med tiden.
Men här står det att han även band hennes anklar, så några handleder har inte jag läst ännu.
Runt kroppen och anklarna har jag sett hittills tillsammans med dom här rören då som skulle fungera sänke.

Men skit samma han styckade henne och torson är det som återfunnits, så snömos från hans sida.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-06 kl. 23:08.
Citera
2017-09-06, 23:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så översätter man nylon-strap till en nylonstrip.

Bild på en nylon-strap:https://media.dustin.eu/image/79658/500/500/hama-strips-black-150-st.jpg
Nylonrem verkar det betyda.
Typ enklare spännband för att sjösäkra lösa prylar?
Citat:
Spænder du noget om livet på hende?, ville anklager Jacob Buch Jepsen vide under høringen.
- Ja, det er en strap - et nylonbånd, som bruges til at søsikre med, siger Peter Madsen.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/efter-fire-timer-langt-retsmoede-retten-forlaenger-faengsling-af-peter-madsen-i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in