2017-09-08, 19:06
Medlem
Ang datorn Åklagaren köra lite hårt med andra + Danska sjöfartsverket..

http://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-dator-kan-dolja-hans-hemlighet/

Enligt försvarsadvokaten Betina Hald Engmark ska motståndet ha berott på affärshemligheter, som finns lagrade på hårddisken.

– Orsaken är att min klient har avtal med stora företag. Där finns klausuler om sekretess som innebär att man inte utan vidare kan lämna ifrån sig uppgifterna, säger försvarsadvokaten Betina Hald Engmark till den danska tidningen BT.

Sekretessavtalet är en 2 sidig rättshandling mellan A och B lagrad på X
A vill inte visa X pga av Uppgifter som kan skada B

Åklagarens presskonferens
" Vi på Ordningsmakten räknar med att det är tal om hederliga danska firmor B som vill samarbeta med rättsvårdande myndigheter ..när det gäller denna typen hemsk Brottslighet
Varumärket samt tillstånd skatterevisioner You name it . Vi förutsätter ju att avtalen är OK.
Vi fattar ju det att Bussiness is Businnes ..Men ni vet själva vilka som gjort affärer i detta
läget då kontaktar ni själva ordningsmakten samt ger er tillkänna .gärna med eran avtalskopia
samt en fullmakt
som ger oss tillträde till materialet oberoende av vad slags avtal som finns.
Som George Bush sade " Antingen är ni med terroristerna eller är ni med OSS "
Sedan går vi med de avtalen i pärmen och fullmakten till Madsen det är FIXAT..Inga hinder i den
delen.
Skulle det vara så att avtalspartner B inte ger sig tillkänna och vi senare får upp datorn ..Jaeehh det kan vi taga senare ... " Bringing Down Heat " kan ni googla
------------------------------------------------------------------------------------
Sedan är det dom ---> Har väl en häst med i Loppet som talesättet lyder...
https://www.soefartsstyrelsen.dk/SikkerhedTilSoes/Skibssikkerhed/Sider/default.aspx

Skibssikkerhed omfatter sikkerheden om bord herunder sikkerheden for besætningsmedlemmerne. Skibssikkerhed er et af Søfartsstyrelsens overordnede fokusområder, og vi har særligt fokus på maritim arbejdsmiljøregulering.

Vi snackar en blådåre som sänkte förra U -båten ..
Seglar Utan lanternor
Har en lucka som slagit ihjäl en passagerare
Där uppgifter finns om att det ser oskyddat ut under bord.
En farkost som bara en kan segla själv om ens det .
Inte kan köras under ytan...

Ger mig F'N på att han har inte ens skepparexamen. Eller ???

Søfartsstyrelsen er den overordnede myndighed med hensyn til syn af skibe. Det er derfor Søfartsstyrelsens opgave at informere om og udføre syn af alle klasser skibe under dansk flag.

ÅKLAGARENS

" Skall be att få se det senaste Besiktningsprotokollet tack "
Citera
2017-09-08, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jo, jag har umgåtts med många töser men jag har aldrig dragit av någon ett par strumpbyxor och kan inte se mig själv med en flickvän i framtiden.

Mina trosor har inte åkt av av att dra av ett par nylon strumpbyxor, däremot så har trosor åkt av av att dra av dem med flit.

Resåren på strumpbyxor sitter sällan på samma ställe som trosornas resår.
Nä resåren sitter oftast lite högre, och sorry att du inta haft glädjen att klä av en kvinna, men vad jag vill få fram är att det inte bör läggas så mycket tid på att bråka om att trosorna var avtagna, jag kan se det som att de följde med av med strumpbyxorna och det är baserat på egen erfarenhet i sänghalmen utan att behöva gå djupare i det sexuella.
Kanske jag beskriver det i ett pm. om jag orkar nån gång. Ja hur de åker av tekniskt.
I övrigt, ha en fortsatt trevlig kväll frk.
Citera
2017-09-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fakta om torson: 1/Det är en "makaber styckning". (Jag läste i BT.crime.dk en intervju med vittne på stranden. Artikeln plockades snabbt bort tack och lov. Styckningen hade utförts av person som kände till anatomi och var utförd på ett rationellt sätt.)
2/ Kroppen hade utsatts för "grovt personligt våld." ("Personligt" tolkar jag som att GM var bekant med offret. "Grovt personligt våld" som att GM hyste agg till den döda kroppen och tillfogade den vissa skador som ej hade med det praktiska att göra.)

Under senaste häktningsförhandlingen lästes obduktionsprotokoll upp.Journalisterna fick lyssna men förbud mot att rapportera. Trots att obduktionsprotokollet var "djupt graverande för PM" visade han inga som helst känslor. Genom hela häktningsförhandlingen var han lugn och vänlig precis som om det inte var något särskilt. Han visade inga känslor alls utom att han blev irriterad när åklagaren frågade vem som styckat om det inte var PM. Dessa fakta talar emot allt trams om andra alternativa gärningsmän.

Om detta stämmer så blir det logiskt att han nekar i sten till styckningen. Det är en sak att förklara att man "tyvärr" tvingades "transportstycka", för det är inte alls lika personligt degraderande eller juridiskt besvärande som en sexualsadistisk styckning är.
Citera
2017-09-08, 19:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Plus att du kan bli känslokall av allt adrenalin du får i en akutsituation, har varit med om en nära anhörig som var nära att kvävas men där jag till slut fick ut skiten som satt i halsen, jag var sjukt känslokall och metodisk i själva akutsituationen men däremot mådde jag riktigt skit efteråt när man började tänka på vad som egentligen hade hänt

Exakt så, har också varit med om sådana situationer. Chocken kommer efteråt, när allt är över.
Citera
2017-09-08, 19:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Under senaste häktningsförhandlingen lästes obduktionsprotokoll upp.Journalisterna fick lyssna men förbud mot att rapportera. Trots att obduktionsprotokollet var "djupt graverande för PM" visade han inga som helst känslor. Genom hela häktningsförhandlingen var han lugn och vänlig precis som om det inte var något särskilt. Han visade inga känslor alls utom att han blev irriterad när åklagaren frågade vem som styckat om det inte var PM. Dessa fakta talar emot allt trams om andra alternativa gärningsmän.

Han har ju haft en månad på sig att gå igenom allting i tankarna. Då behöver han inte gråta i rättsalen. Jag tror att vissa här har sett för många amerikanska filmer. I svenska rättssalar går det inte till så, det är inte mycket känsloyttringar alls, knappt några. Det uppmuntras inte, man vill ha en saklig förhandling. Har svårt att tänka mig att det är annorlunda i Danmark.
Citera
2017-09-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt så, har också varit med om sådana situationer. Chocken kommer efteråt, när allt är över.

Det är väl skillnad på att bli handlingsförlamad i en akutsituation och på att sätta igång och stycka någon? Nog kan man agera irrationellt i en akutsituation, men att börja karva i folk handlar nog om mer än en chock. Förmodligen har man en snedtändning i hjärnan sedan innan för att öht få idén. Nä, att han är traumatiserad må så vara, men det är ju hans egen förskyllan. Mörda inte folk och stycka dem inte efteråt om du vill sova gott om nätterna kan man tycka är en basic insikt alla borde ha.
Citera
2017-09-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om detta stämmer så blir det logiskt att han nekar i sten till styckningen. Det är en sak att förklara att man "tyvärr" tvingades "transportstycka", för det är inte alls lika personligt degraderande eller juridiskt besvärande som en sexualsadistisk styckning är.

Exakt. Peter Madsens hustru är engagerad i mänskliga rättigheter. Hans bror Benny som försvarade PM inledningsvis med näbbar och klor och intygade att PM inte ens kunde bryta en tulpanstjälk har nu tagit avstånd från PM. Dvs efter att torson flöt iland. Dagen efter skickade han ett brev till PM och skrev att han aldrig kommer att förlåta honom. Att det var totalt gränsöverskridande och helt sinnessjukt! Jag tror att anhöriga vet mer genom polisen än vad som kommit ut till allmänhet.

Så PM kommer att fortsätta att neka. Både för att rädda sitt ansikte inför anhöriga och vänner och för att han är smart och hoppas på att komma lindrigt undan.
Även jag gillade PM och hoppades att det var en "olyckshändelse". Men allteftersom fakta kommit på bordet har jag tvingats revidera min uppfattning om PM. Alla hans förklaringar motbevisas av hans handlingar.
Citera
2017-09-08, 19:36
Medlem
Denna unga svenska lever ett köpenhamnsliv. Jag vet om ett par andra unga kvinnor som också levt köpenhamnsliv. Båda hade "kommit påglid" om man säger så. Jag vet inte om denna tjejen hör till dem, men det är ju inte omöjligt. Och egentligen inget som man har med att göra, men vissa av uppdrag är ju riskablare. Och så har något "gått fel". Det kan ju vara orsaken till att det har varit "locket på" från första dan. Och även förklaringen till att polisen inte vill säga vad hon haft för sig av hänsyn till hennes släktingar skulle uppfatta det kränkande. (står tidigare i tråden).
Citera
2017-09-08, 19:39
Medlem
Citat:
Han har ju haft en månad på sig att gå igenom allting i tankarna. Då behöver han inte gråta i rättsalen. Jag tror att vissa här har sett för många amerikanska filmer. I svenska rättssalar går det inte till så, det är inte mycket känsloyttringar alls, knappt några. Det uppmuntras inte, man vill ha en saklig förhandling. Har svårt att tänka mig att det är annorlunda i Danmark.

Hans känsloliv är ju stört. Han vill få oss att tro att det är en olycka och han är samtidigt inte det minsta berörd av att en ung kvinna dött på hans ubåt, varken när han klev av ubåten eller under häktningsförhandlingarna? Sedan vet jag inte vad du har för belägg för att misstänkta mördare sällan gråter vid häktningsförhandlingar? Iofs kanske de flesta mördare är empatistörda, men PM verkar ju vara någon form av extrem i det hänseendet. Har man varit med om nåt man tycker är väldigt obehagligt så får man i regel "symptom" när det hela kommer på tal, antingen att man "försvinner" mentalt eller att man får psykiska/fysiska yttringar, inte beter man sig som på en vanlig vardag, då är nåt riktigt snett?

En snabb googling visar också att folk visst gråter vid förhandlingar, även om jag givetvis inte har något statistiskt säkerställt underlag:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/misstankte-mordaren-i-tarar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=2234561
http://www.hallandsposten.se/nyheter/halland/misst%C3%A4nkt-m%C3%B6rdare-f%C3%B6ll-i-t%C3%A5rar-i-r%C3%A4tten-1.370570
Senast redigerad av Florman 2017-09-08 kl. 19:42.
Citera
2017-09-08, 19:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Denna unga svenska lever ett köpenhamnsliv. Jag vet om ett par andra unga kvinnor som också levt köpenhamnsliv. Båda hade "kommit påglid" om man säger så. Jag vet inte om denna tjejen hör till dem, men det är ju inte omöjligt. Och egentligen inget som man har med att göra, men vissa av uppdrag är ju riskablare. Och så har något "gått fel". Det kan ju vara orsaken till att det har varit "locket på" från första dan. Och även förklaringen till att polisen inte vill säga vad hon haft för sig av hänsyn till hennes släktingar skulle uppfatta det kränkande. (står tidigare i tråden).

Förstår inte riktigt vad du menar om KW. Prostitution? Droger? Enligt polisen var deras mailkontakt innan träffen professionell eller menar du att om en kvinnlig journalist i pm frågar en ubåtsägare om hon kan få göra en intervju, så förstår han via nån hemlig kod att hon säljer sex? Jag säljer själv sex och mailkonversationer brukar inte vara kodade utan ganska rakt på sak.
Citera
2017-09-08, 19:52
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Få se nu. En kvinna har dött på hans ubåt. Han 'tvingades' stycka henne. Dagarna som Raket-Madsen är över. Hans ubåt sjönk. Han är anklagad för mord och styckning. Ingen tror på honom. Folk vänder honom ryggen.

Nog faen kan man tänka sig att han skulle ha lite anledning att vara annat än oberörd?
Citera
2017-09-08, 19:54
Medlem
Citat:

Varför svarar du selektivt på det som passar in på dina sympatier med PM?
Du kanske borde googla på Kvinnor som älskar kriminella män.

Juha Waljakkala som kallblodigt sköt ihjäl en 15-årig pojke som bad för sitt liv och kallblodigt mördade hans mamma och pappa fick säckvis med beundrarpost från kvinnor sedan..De skrev till hans advokat och frågade oroligt "Slår polisen honom","Får han tillräckligt med mat?" osv Vad ser kvinnor i livsfarliga psykopater? Tydligen är det ngt. med biologi och alfa-hanne som gör att kvinnor tror att det är bara de som förstår den missförstådda psykopaten och även tror att just de kan rädda honom med kärlek och förståelse. Juha gifte sig visst sju ggr i fängelset. Idag har alla hans fd fruar polisbeskydd. Det här var ett avik från ämnet. Men du kanske behöver fundera på det här innan du hamnar i ett destruktivt förhållande själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in