Citat:
Ursprungligen postat av
BackyourFlash
Tjenare började i veckan på LiU men känner direkt att jag inte riktigt är redo att börja plugga, behöver iaf ett sabbatsår till. Tänker därmed hoppa av min civilingenjörsutbildning. Men hur fan gör jag det? Räcker det att gå in på antagning.se och där välja "Jag vill inte läsa utbildningen" och sedan bara dra, eller är det någon jag behöver snacka med? Antar att jag kan ta upp detta med någon av mina faddrar men det känns ganska pin att göra det nu bara någon dag efter att man börjat...

Jadu, jag tror dom kör på olika sätt på olika skolor, vet inte hur det funkar på antagning.se med återbud. Om du bara inte närvarat vid uppropet hade det räckt men jag antar att du inte gjorde det. På Chalmers måste man desutom logga in och bekräfta sin pats i Studentportalen mellan 21 och 27:e augusti vilket jag helt enkelt inte gör då nu när jag bytt skola. Fram tills förra året hade KTH en obligatorisk inskirvning nån vecka efter uppropet där man också fick sina passerkort. I år körde dom dock inskrivningen samtidigt som uppropet. Vid LiU har jag sämre koll på hur det går till.
Sen tycker jag du ska fundera om du verkligen vill hoppa av innan du ens testat på en enda kurs.