2017-09-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Raket-Madsen" var ju hans artistnamn så att säga, i raket- och ubåtssammanhang. Han menar väl att den delen av hans liv var över, och så kan det ju faktiskt vara.

Han pratar om sig själv i tredje person väldigt mycket enligt direktrapporteringar
Citera
2017-09-05, 17:46
Medlem
Judicares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Helt enig. All info , alla detaljer, vittnesuppgifter och hans egna lögner, så senast som idag, kommer bilda en gedigen beviskedja med indicier plus tekniska och forensiska spår som räcker till livstid. Sexuellt motiv plus mord och styckning för att dölja brottet. No more to say.

Man ska skilja på bevis och indicier. Att kalla indicier för en beviskedja är helt felaktigt, och är inget som används i varken den danska eller svenska rätten. En sammanhängande indiciekedja kan användas, men den kommer aldrig att kallas bevis. Den måste dessutom vara ställd mot att det inte finns några andra tänkbara alternativ.
Citera
2017-09-05, 17:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Domare är dock intellektuella, det krävs säker bevisning för att kunna döma till mord (vi talar trots allt mycket lång tid), inte enbart indicier. Om de exempelvis hittar huvudet utan krosskada och med kraftiga strypmärken kring hals räcker det nog.
Nej det gör det inte! Detta är en slags inrotad falsk sanning att starka (i detta fall helt överväldigande) indicier inte räcker.
Det kan ju ha kommit ett UFO och... bla bla.
Grow up!
Citera
Medlem
Citat:
PM kan dock ha styckat KW i duschen, därav blodet. Krävs lite mer underlag för att man skall kunna fastställa mer. Fler kroppsdelar exempelvis. Att trosorna återfanns i maskinrummet, ej i duschen?, är dock något märkligt.

Knappast så märkligt, då hela båten vattenfyllts.....tyg flyter....vatten rinner...
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Där ser man det kommer fram mer och mer smaskigt om PM.

Forsvareren trækker nu et nyt vidneudsagn ind i sagen. Vidnet har fortalt politiet, at Peter Madsen har talt om, hvordan man skjuler et lig til søs. Peter Madsen siger, at han udmærket kender det vidne. Vedkommende er den del af den konkurrerende raketklub Copenhagen Suborbitals, som han endte i bitter skilsmisse med tilbage i 2014. Vidnet har ifølge Peter Madsen et motiv til at sværte ham til.
Citera
2017-09-05, 17:49
Medlem
Måste ändå säga att jag är besviken över allt detta som kommer fram. Tyckte det var lite kul med en snubbe som arbetade entreprenöriellt med ubåtar och raketer, intressant och udda. PM var en udda och lite rolig personlighet. Mycket tråkigt att detta inträffade och att det nu kommer fram så mycket detaljer att det blir svårt att veta exakt vad som hände. Han ljuger åtminstone hela tiden.

Trist. Vidare finns det givetvis många udda entreprenörer som inte tar livet folk. (Säger dock inte att PM har gjort det. Går inte att veta exakt i dagsläget.)
Citera
2017-09-05, 17:51
Medlem
Citat:
Väninna till KW menar att hon ska ha varit väldigt smart och streetsmart, hon hade också pluggat på bra universitet. Att då klanta sig med en lucka talar emot.
Det där är som att säga att om man är väldigt smart halkar man inte på blankis utan då har man magiskt mycket bättre fotfäste.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Försvaret tar nu upp ett nytt vittnesmål. Vittnet har till polisen sagt att Peter Madsen tidigare berättat för hen hur man gömmer ett lik till havs. Enligt Madsen tillhör vittnet en konkurrerande raketklubb och skulle därför ha skäl att svartmåla honom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ny-haktningsforhandling-for-madsen-i-dag
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
I ena vågskålen bevis om avancerad hård sex från flera personer och i den andra fru och katt.

Det kan naturligtvis vara så att fru och katt pekar på hans oskuld och att vi idag har en mer öppen syn på strypsex etc (till och med sex mellan två farbröder förekommer och hyllas faktiskt i vår västerländska kultur!).

Men om det stämmer att han dumpat kroppen intakt som han säger måste vi damma av hajspåret för att förstå vad som hänt
Citat:
Hvem har så parteret hende, hvis det ikke er dig?

- Lad os lige få fakta på bordet. Jeg smider en indtakt Kim over bord. Det har jeg forklaret.

http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
Citera
2017-09-05, 17:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Den där gröten är ju obegriplig så jag har ingen aning.. kan du inte översätta innan du klipper in?

Der vil være spor af Kims blod uanset om jeg har ombragt hende, eller hun er død ved en ulykke. Jeg er færdig som Raket-Madsen ligegyldigt hvad, siger han

Det kommer att finnas spår av Kims blod oavsett om jag dödat henne eller om hon dog av en olyckshändelse. Jag är färdig som Raket-Madsen oavsett vilket, säger han.

Jag förstår inte hur du INTE kan förstå det? Talad danska med de grövre dialekterna däremot, det klarar inte jag heller.
Citera
Bannlyst
Citat:
PM kan dock ha styckat KW i duschen, därav blodet. Krävs lite mer underlag för att man skall kunna fastställa mer. Fler kroppsdelar exempelvis. Att trosorna återfanns i maskinrummet, ej i duschen?, är dock något märkligt.
Tänker man opartiskt så skulle blodet komma av att han spola av sig själv efter att ha blivit nedsölad då han lyfta ut henne, trosorna har kvinnor en märklig tendens att sprida ut överallt (skulle kunna skriva en bok om det...), men med tanke på att ubåten sjönk och det forsa in vatten misstänker jag att saker spolats runt, ( se Das Boot, en sevärd om än lång film i ubåtsmiljö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har skummat igenom dansk juridik lite nu och den ligger ruskigt nära den svenska när det gäller vållande och mord. Jag drar inte samma slutsats som du utan tror att PM åker för mord (drab). Man kan döma mord utan kropp i Danmark också.
Håller med. Fynden är otroligt talande. Och han ändrade från att halka och råka stöta till luckan till att den föll igen (utan hans hjälp).
Han åker dit så det skvätter om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in