2017-09-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns inga tvivel. Han våldtog henne, eller försökte. Han dödade henne. Han styckade henne.
Svin!!!
Ja- så förhåller det sig. Hans strypsex och makt-fantasier -tog honom till världsberömmelse, inte längre bara berömmelsen u-båtar och raketer
Citera
2017-09-05, 17:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
3,5 timmes häktningsförhandling. Det är nog rekord. Och tack till dansk rätt att hålla öppen förhandling. Heder åt er!

Enormt bra rapportering i dansk media. Man känner sig "lettet"
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Ang. slå i sitt huvud. Jag vet en bekant vars sambo slog i sitt huvud någorlunda ordentligt och efter det tydligen blev något förändrad. Bara lite, men hen kunde skrika åt barnen lite mer etc. En svag personlighetsförändring.

Det är välkänt att skador på pannloberna kan leda till märkliga och obehagliga personlighetsförändringar. Pannlobsdemens kan leda till att en person som varit snäll, vänlig, omtänksam och pålitlig hela sitt liv plötsligt blir oberäknelig, elak och omöjlig att lita på. Samtidigt som personen i varje fall i början av sjukdomen har hela sin intellektuella förmåga intakt.

Nu tvivlar jag att det är förklaringen till att Peter Madsen begått detta mord. Han verkar ha haft något med sig i bagaget från början.
Citera
Medlem
Linette K. Jespersen
Et andet vidne har forklaret, at hun vidste, at Peter levede i et åbent forhold. Adspurgt til Petes frække side sagde hun, at de havde talt meget om død. Det blev mere og mere ekstremt. Men det var hendes overbevisning, at Peter ikke kunne finde på sådan noget (som drab, red.). Peter talte om dødsfascination. Hun beskrev Peter som en, der nogle gange holdt sig helt fra sex, andre gange manisk, og at det var stukket af med seksuelle fantasier på det seneste. Han skulle hele tiden overgå det, han havde prøvet. hvis han havde prøvet trekant, skulle det være ti-kant næste gang. Det skulle hele tiden være mere ekstremt. Død og sex var Peters helt store tema op til ulykken, forklarede hun. Forklaringen er afgivet telefonisk.[/quote]
Det här att död och sex var hans stora teman, och att det hela tiden skulle bli ännu mer extremt är oerhört graverande. Jag är säker på att han dräpt Meng och utsatt KW för planlagt mord. Nu för helvete - sätt dit honom!
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur är detta relevant?

Det undrar jag också. Han hade väl inte avlagt kyskhetslöfte? Han hade ett öppet förhållande med sin fru, och även om han inte hade haft det så är äktenskapsbrott inte ett ämne för en dansk domstol år 2017. På medeltiden däremot...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Och trosorna hittades i maskinrummet. En bra bit bort från torntrappan då eller ?
Säger nog inte så mycket efter att 33 ton vatten (eller om det rent av var 40 ton) störtat in i ubåten.
Citera
2017-09-05, 17:39
Medlem
Citat:
All info , alla detaljer, vittnesuppgifter och hans egna lögner, så senast som idag, kommer bilda en gedigen beviskedja med indicier plus tekniska och forensiska spår som räcker till livstid. Sexuellt motiv plus mord och styckning för att dölja brottet. No more to say.

Domare är dock intellektuella, det krävs säker bevisning för att kunna döma till mord (vi talar trots allt mycket lång tid), inte enbart indicier. Om de exempelvis hittar huvudet utan krosskada och med kraftiga strypmärken kring hals räcker det nog.
Citera
2017-09-05, 17:39
Medlem
valleros avatar
"Åklagaren påpekar att Peter Madsen hade hudavskrapningar på båda händerna och blod på sig när han genomgick den första psykiatriska undersökningen."
Så fort jag hittade den högupplösta bilden så var det avgjort för mig.
Citera
2017-09-05, 17:40
Medlem
Max3xs avatar
Det där om fogsvansen är intressant. Det gör styckningen planerad, finns ingen anledning att ha en träsåg på båten!

Citat:
Forsvareren stiller nu Peter Madsen spørgsmål om vidnet, der har set Peter Madsen gå med en fukssvans den pågældende dag mod ubåden. Han bliver bedt om at udpege ubåden og værkstedet på et kort.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
"Åklagaren påpekar att Peter Madsen hade hudavskrapningar på båda händerna och blod på sig när han genomgick den första psykiatriska undersökningen."
Så fort jag hittade den högupplösta bilden så var det avgjort för mig.

Som inte ännu är klarlagt vems det är ska man väl tillägga även om det ligger nära till hands att det är just KW, så ska det konstateras.

Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Det där om fogsvansen är intressant. Det gör styckningen planerad, finns ingen anledning att ha en träsåg på båten!

Den hänger väl i verkstaden tyckte jag förvaret påstod. Men det kan vara så att han faktiskt har två stycken.
Citera
Medlem
Finns inte en chans att lucka i huvudet stämmer. Om det vore så, hade han ju bara kunnat ringa efter hjälp, inte röra någonting, och sen hade ju en teknisk utredning förmodligen enkelt visat på att så var fallet.

Enda rimliga anledningen till att han inte ringde efter hjälp var ju för att kroppen hade skador han inte kunde förklara.

Däremot ser jag det som rätt stor sannolikhet att hon har dött pga huvudskador. Han var väl tvungen att hitta på en story som kommer passa om huvudet hittas...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
"
Hans försvarare undrar nu varför han inte slog larm efter olyckan.
Peter Madsen förklarar igen att han bara ville dö.
– Jag har inga planer om något i den här världen. annat än att sänka Nautilus.
– Varför jag står ut med att andas nu, måste jag ta reda på. Raket-Madsen dör den 10 augusti, säger han, enligt BT"

han verkar mentalt störd, vilken vuxen man pratar om sig själv i tredje person?
Det var själva epitetet han menade. Inte alls ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in