2017-09-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
"
Hans försvarare undrar nu varför han inte slog larm efter olyckan.
Peter Madsen förklarar igen att han bara ville dö.
– Jag har inga planer om något i den här världen. annat än att sänka Nautilus.
– Varför jag står ut med att andas nu, måste jag ta reda på. Raket-Madsen dör den 10 augusti, säger han, enligt BT"

han verkar mentalt störd, vilken vuxen man pratar om sig själv i tredje person?

Enligt DNs rapportering så pratar han hela tiden om sig själv i tredje person
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Domare är dock intellektuella, det krävs säker bevisning för att kunna döma till mord (vi talar trots allt mycket lång tid), inte enbart indicier. Om de exempelvis hittar huvudet utan krosskada och med kraftiga strypmärken kring hals räcker det nog.

Då har du nog missbedömt värdet av indicier och vad det innebär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Enormt bra rapportering i dansk media. Man känner sig "lettet"
Ja. Hon var outstanding i Ekstrabladet. Hatten av!
Citera
2017-09-05, 17:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Förklaringen med tornluckan som dödsorsak eller utlösande faktor är inte trovärdig för fem öre.

PM påstår alltså att han efter att de kommit upp till ytan efter en dykning gick upp först genom luckan i tornet. KW kom efter honom upp genom tornluckan och då tappade han luckan så KW fick luckan i huvudet och dog.

GLÖM DET!!!

1. Luckan väger då fan inte 70 kg som han påstår. Om den vore av 10 mm tjockt stål vilket ser ut att vara fallet ungefär så väger den snarare c:a 25 kg. Det finns ingen motvikt eller fjäder och man kan enligt film där man ser luckan på fördäcket (som ser ut att vara likadan som den i tornet som jag däremot endast sett i stängt läge) lätt öppna den med en hand stående på gångjärnsidan av luckan. Inte en djävla chans att den väger ens i närheten av 70 kg.

2. Luckan är så liten, diametern på öppningen är 52 cm så den får aldrig upp någon fart och skulle oavsett vikt aldrig kunna ge ett dödande slag mot huvudet.

3. Om han gick upp först så är ju luckan över jämviktsläget mot öppet läge. Man står ju inte och håller luckan öppen och därför finns inget att tappa. Vädret var lugnt och luckan kan knappast ha trillat igen av sig själv.

4. Om hon fick ett icke dödande slag i huvudet av luckan (som omöjligen kan slå ihjäl en människa) och därför trillade ner så kan fallet knappast heller ha varit dödande. Med det smala röret att falla i garanteras landning med fötterna före och det dör man inte av från ett par meters fallhöjd.

Nä, PM har sumpat chansen att ljuga ihop en hållbar rövarhistoria. Hade han sagt att hon fick en elektrisk stöt eller något kunde det kanske ha varit teoretiskt möjligt men det här med luckan, glöm det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Helt enig. All info , alla detaljer, vittnesuppgifter och hans egna lögner, så senast som idag, kommer bilda en gedigen beviskedja med indicier plus tekniska och forensiska spår som räcker till livstid. Sexuellt motiv plus mord och styckning för att dölja brottet. No more to say.
Det rör man fann på torso kan matcha ett avsåg rör i hans verkstad då är bevisningen klar att styckning skett av PM och skett i båten.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
"
Hans försvarare undrar nu varför han inte slog larm efter olyckan.
Peter Madsen förklarar igen att han bara ville dö.
– Jag har inga planer om något i den här världen. annat än att sänka Nautilus.
– Varför jag står ut med att andas nu, måste jag ta reda på. Raket-Madsen dör den 10 augusti, säger han, enligt BT"

han verkar mentalt störd, vilken vuxen man pratar om sig själv i tredje person?

"Raket-Madsen" var ju hans artistnamn så att säga, i raket- och ubåtssammanhang. Han menar väl att den delen av hans liv var över, och så kan det ju faktiskt vara.
Citera
2017-09-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fo0Bar
Finns inte en chans att lucka i huvudet stämmer. Om det vore så, hade han ju bara kunnat ringa efter hjälp, inte röra någonting, och sen hade ju en teknisk utredning förmodligen enkelt visat på att så var fallet.

Enda rimliga anledningen till att han inte ringde efter hjälp var ju för att kroppen hade skador han inte kunde förklara.

Däremot ser jag det som rätt stor sannolikhet att hon har dött pga huvudskador. Han var väl tvungen att hitta på en story som kommer passa om huvudet hittas...

Kim försökte väl fly från honom när han ville misshandla och våldta henne och då kan hon i och för sig fått en lucka i huvudet. Mer troligt dock att han själv slängt luckan i huvudet på henne, eller någon annan typ av våld mot huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Det är välkänt att skador på pannloberna kan leda till märkliga och obehagliga personlighetsförändringar.

Jovars, detta diskuteras just nu inom amerikansk fotboll där många stötar mot huvudet tydligen resulterar i tydlig överrepresentation av någon form av demens, CTE: chronic traumatic encephalopathy, vilket kan resultera i självmord och märkligt beteende.

99 % av obducerade NFL-spelare hade tydligen CTE, även om nu inte alla utvecklar ett märkligt beteende.

http://edition.cnn.com/2017/07/25/health/cte-nfl-players-brains-study/index.html
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judicare
Jag är lite förvånad att stortänkarna i tråden inte har förstått vad PM håller på med. Han erkänner bara det som åklagaren kan bevisa, och som är till fördel för hans berättelse. Som läget är just nu så blir han på sin höjd fälld för vad vi i Sverige kallar för vållande till annans död och brott mot griftefriden. Inget annat kan bevisas i nuläget. Utan huvud så går det inte att motbevisa hans berättelse om luckan, och det går inte att bevisa bortom rimlig tvivel att det är någon annan som har styckat kroppen.

Just nu lutar det åt att han inte behöver sitta frihetsberövad allt för länge.
Jag har skummat igenom dansk juridik lite nu och den ligger ruskigt nära den svenska när det gäller vållande och mord. Jag drar inte samma slutsats som du utan tror att PM åker för mord (drab). Man kan döma mord utan kropp i Danmark också.
Citera
2017-09-05, 17:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Man ska nog inte fästa något hänseende vid var i ubåten olika klädesplagg har hittats. Den har ju varit vattenfylld så sådana grejer kan ha flutit runt och hamnat var som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hur fan kunde trosor och strumpbyxor åka av om han band ett rep längs fötterna? Då borde klädesplaggen åkt av upp mot huvudet i så fall.
Var bara några dagar sedan som Aftonbladet hade ett klipp med flicka som gjorde push-up med någon form av rep runt fotlederna - plötsligt halkade det där repet av och drog av henne byxorna.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Enligt DNs rapportering så pratar han hela tiden om sig själv i tredje person

Citat:
Vittnet har också berättat för polisen att Peter Madsen vid en tidpunkt har slagit en av sina anställda med en svenskt verktyg. Peter Madsen kan inte känna igen det. Försvararen frågar om Peter Madsen har ett humör.

- Ja. Det är i Peter Madsen att vara djupt engagerad, svarar Peter Madsen.

Jösses !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in