2017-09-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Du accepterar de källor DU tycker bevisar din teori, det är ju så konspirationsteorier fungerar, som en religion.
Nix, det är ganska lätt och avgöra om något håller vetenskapligt eller inte. Bilder har aldrig bevisat något vetenskapligt och det vet du med.

Har du aldrig hört talas om konspirationer som varit sanna?

Man tappar inte bort ritningar på om den vore sann den utan konkurrens största bedriften som vi någonsin åstakommit
Citera
2017-09-04, 06:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nix, det är ganska lätt och avgöra om något håller vetenskapligt eller inte. Bilder har aldrig bevisat något vetenskapligt och det vet du med.

Har du aldrig hört talas om konspirationer som varit sanna?

Man tappar inte bort ritningar på om den vore sann den utan konkurrens största bedriften som vi någonsin åstakommit
Vilka ritningar är borttappade?
Citera
2017-09-04, 17:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Rymdindustrin har skapat mycket produkter som man tjänat bra på, och varför skulle det finnas ett motsatsförhållande mellan mars och månen, varför kan de inte köra bägge?
Vad är poängen med köra bägge???
Citera
2017-09-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vilka ritningar är borttappade?

Konstruktionsritningar på månlandaren och motorn för Saturn V
Citera
2017-09-05, 01:12
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

https://www.awesomestories.com/images/user/ca96bfbfc1.jpg

Menar du att Saturn V var fejk? att den aldrig flög? Jag har t om en äldre bekant som var på plats i Huston och såg den flyga.

Var även SpaceLab Fejk enligt dig?
Citera
2017-09-05, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
https://www.awesomestories.com/images/user/ca96bfbfc1.jpg

Menar du att Saturn V var fejk? att den aldrig flög? Jag har t om en äldre bekant som var på plats i Huston och såg den flyga.

Var även SpaceLab Fejk enligt dig?

Kallar du det där för konstruktionsritning? Saturn V's prestanda var fejk ja. Ta reda på vad konstruktionsritning är. Gissningsvis går det åt en bit över 1000 konstruktionsritningar för motorn på Saturn V
Citera
2017-09-05, 12:22
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Kallar du det där för konstruktionsritning? Saturn V's prestanda var fejk ja. Ta reda på vad konstruktionsritning är. Gissningsvis går det åt en bit över 1000 konstruktionsritningar för motorn på Saturn V

Jag har inga fulla ritningar på Gripens RM12-motor heller, men jag är rätt säker på att dom inte heller är bortslarvade. Källa på att motorns prestanda är fejk?
Saturn V användes för att skjuta upp SkyLab som vägde 77088 kg i omloppsbana. Vad i prestandan är det som inte stämmer, tror du kanske att SkyLab var fejk också?
Citera
2017-09-05, 12:41
Medlem
Ingen har varit på månen det bor aliens där och de vet du så de fakade det.
Citera
2017-09-05, 12:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Varför tror du att de är borttappade?
Senast redigerad av ConnyKlasson 2017-09-05 kl. 12:52.
Citera
2017-09-05, 12:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Ingen har varit på månen det bor aliens där och de vet du så de fakade det.
Hur vet du det?
Citera
2017-09-05, 13:17
Medlem
Citat:

En intressant artikel i ämnet kan man hitta på: https://arstechnica.com/science/2013/04/how-nasa-brought-the-monstrous-f-1-moon-rocket-back-to-life/
Om "borttappade ritningar" skriver man "One urban legend holds that key "plans" or "blueprints" were disposed of long ago through carelessness or bureaucratic oversight. Nothing could be further from the truth; every scrap of documentation produced during Project Apollo, including the design documents for the Saturn V and the F-1 engines, remains on file. If re-creating the F-1 engine were simply a matter of cribbing from some 1960s blueprints, NASA would have already done so."

/T
Citera
2017-09-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Nej, jag kommer inte att söka på någon obskyr Youtube-video som du inte orkar länka till.
Jag utmanar dig att redogöra för Allens argument, eller minns du inte ens vad det gick ut på?

Jag utmanar dessutom dig att försöka bevisa att månlandningarna aldrig ägt rum.

Tja, är du rädd? Kolla in Marcus Allen på youtube, jag tycker han har ett par frågor som du bör svara på . där har du min uppmaning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in