Citat:
Det är utfört och vi visar dig det men du avfärdar det helt utan anledning som bluff.
Citat:
Den oanvändbara datorn där programmen inte får plats beräknar uppskjutningstidpunkten och banan upp till servicemodulen och har en radar till hjälp. Men det är omöjligt enligt dig så vad är en bal på slottet? Det jag menade med Geminidockningarna/mötena är att det rimligen är svårare att hitta varann på grund av den mycket större arean de kan befinna sig i.Du tycker det är jämförbart att göra samma sak på månen som vi gör här på jorden, hur tänker du då?
Med de navigeringshjälpmedel och ha en hel stab nere på marken som hjälper till tror jag nog det varit en barnlek och få två farkoster att hitta varandra, de har tillräckligt med energi och kan avbryta om något går fel. De förutsättningarna finns inte på månen och kommunikationen från jorden tar alldeles för lång tid för att de skall vara till någon hjälp.
Med de navigeringshjälpmedel och ha en hel stab nere på marken som hjälper till tror jag nog det varit en barnlek och få två farkoster att hitta varandra, de har tillräckligt med energi och kan avbryta om något går fel. De förutsättningarna finns inte på månen och kommunikationen från jorden tar alldeles för lång tid för att de skall vara till någon hjälp.
Fördröjningen är c:a 1,3 sekunder mellan jord och måne. Inget att hetsa upp sig för. Som om det behövdes.
Citat:
Åter igen visar du att du inte kan något om datorer. De är stendumma och gör bara exakt det vi programmerar dem för. De har ingen intelligens. Du begriper dig uppenbart inte heller dig på digital servostyrning m.m.
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Skall du ha någon form av intelligens måste du ha en del arbetsminne, exempelvis om datorn skulle vara till någon hjälp för att kontrollera raketerna. Vad man snabbt kan göra är att utesluta den typ av hjälp från datorn vilket visar att de styrde landaren för hand. Eftersom ingen lyckats styra en farkost för hand med raketmotorer så faller historien.
Jag har inte sagt att datorn inte klarade något alls, något dög den säkert till men när de gäller de krävande moment som omöjligt kan skötas av människor, där fanns det ingen hjälp från datorer heller. Kvar är då gud, men tror man inte på gud så förstår man att det är fejk.
Jag har inte sagt att datorn inte klarade något alls, något dög den säkert till men när de gäller de krävande moment som omöjligt kan skötas av människor, där fanns det ingen hjälp från datorer heller. Kvar är då gud, men tror man inte på gud så förstår man att det är fejk.
Citat:
Andra rymdfarkoster har tagit bilder på landningsplatserna.
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur vet du att det finns bevis på månen, att det faktiskt finns saker på månen från apollo?