Citat:
Ursprungligen postat av
Uncle Duke
Nog för att "Avpixlat" är ett puckat namn, men det är i alla fall slående och minnesvärt, till skillnad från det skittråkiga och skenbart seriösa "Samhällsnytt". Gissar att de vill ge ett intryck av att vara en träig och saklig nyhetssida snarare än ett gapigt och obalanserat partiorgan för SD, men jag tror inte detta blir någon succé.
Nej, namnet är dessutom förvillande likt SD:s organ Samtiden. Det blir nog många sammanblandningar. Namnet Avpixlat var tydligt och utan tvekan ett varumärke om än med en hel del bucklor.
Men de kanske hade spelat ut sin roll i den formen i vilket fall som helst. Där fanns några som skrev rätt bra och några som var vedervärdiga. Något större redaktionellt arbete kan man ju knappast beskylla dem för men de "avpixlade" ju ibland en hel del immigrationsrelaterade nyheter vilket var bra. Fast det gör t.ex. Nyheter Idag bättre numera.
Min största behållning av Avpixlat var nog deras envetna rapporterande om bilbränder och asylboendebråk/bränder. Jag hade nog aldrig förstått hur omfattande de här problemen verkligen är om det inte varit för denna, förvisso tradiga men relevanta, rapportering.