2017-09-03, 16:21
Medlem
pinger99s avatar
Jag förstår att Politiskt Inkorrekt lades ner efter ett dödsfall när det saknades åtkomst för att förnya domännamnet.

Vad är motivet för att lägga ner ännu ett inarbetat varumärke istället för att göra ändringar inom ramen för Avpixlat?

Att slå på trumman för Erik "blattelover" Almqvist och den avtäckta pseudonymen Egor Putilov är knappast något man gör för att vinna SM i trovärdighet.

Kan vi förvänta oss samma ryggdunkarsällskap som tidigare i kommentarsfälten?
Citera
2017-09-03, 16:33
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Så vem har där att göra?Var skall man stå politiskt för att platsa på gamla Avpixlat enligt dig?Jag rökte ut Nazistsympatisörer och förklarat att antidemokrater inte hör hemma på Avpixlat.Jag blev bannad av en moderator som inte följde reglerna och hade sin egen agenda.Och allt detta kallar du trams och att jag är ovettig.Jag skrev 500+ inlägg på avpixlat och du fattar inte vad jag står politiskt?Du kan inte heller tydligen dra nån slutsats om utifrån var jag står politiskt när jag frågade Mittlandet om hen var en demokratisk Sverigevän eller inte?(vilket hen inte svarade på) Det om något borde gett en en ledtråd var jag står politiskt.Och återigen så tycker du detta är trams.Ditt försvar och dina uttryck om trams om att jag ovettig slår bara tillbaka på dig själv.Du verkar dela mycket med Mittlandet ser jag..

Jag har ingen susning om vilka inlägg du skrivit på Avpixlats kommentarsfält eftersom jag inte följt det mer än sporadiskt. Jag förstår fortfarande inte vad dina dunster med Mittlandet över Avpixlats kommentarsfält har att göra med den nya sajten.

Starta en ny tråd om Mittlandet på Avpixlat vetja. Vederbörande kanske finns även på Samhällsnytt? Då blir tråden dessutom aktuell.

Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Fula angrepp är en omskrivning för att säga att jag ljuger eller hur?Hela din hållning här visar att du går ut i försvar för Mittlandet och Avpixlat mera "dåliga sidor".Att sen säga att det är trams, ovettigt och för att därefter ge uttryck för jag inte är "riktig" i huvudet då blir allt lite konstigt när du sen säger att min stil här har präglats av fula angrepp..

Jag tyckte inte att Avpixlats kommentarsfält var någon höjdare. Jag reagerade bara på ditt förbannade tjafsande i den här tråden.

Du tjafsar t o m om ett redigerat inlägg.
Senast redigerad av Demokraturdn 2017-09-03 kl. 16:44.
Citera
2017-09-03, 17:28
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Jag förstår att Politiskt Inkorrekt lades ner efter ett dödsfall när det saknades åtkomst för att förnya domännamnet.

Vad är motivet för att lägga ner ännu ett inarbetat varumärke istället för att göra ändringar inom ramen för Avpixlat?

Att slå på trumman för Erik "blattelover" Almqvist och den avtäckta pseudonymen Egor Putilov är knappast något man gör för att vinna SM i trovärdighet.

Kan vi förvänta oss samma ryggdunkarsällskap som tidigare i kommentarsfälten?

Fast trovärdigheten ligger inte i vilka människor det är som skriver, utan i vad man producerar för journalistik och vad som publiceras.
Citera
2017-09-03, 17:35
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Fast trovärdigheten ligger inte i vilka människor det är som skriver, utan i vad man producerar för journalistik och vad som publiceras.

Onekligen, fast Almqvist och Putilov lär inte nå med sina texter längre än till ryggdunkar klubben.
De är rätt brända (åtminstone Almqvist) för en bredare publik.
Citera
2017-09-03, 18:16
Medlem
Almkvist och Putilov kan nog tillföra en hel del. Frågan är var de står i sionistfrågan.
Putilov var ju på någon mystisk medelhavsresa tillsammans med Ekeroth. Men han verkar vara en kille med egen vilja.
Första numret av Samhällsnytt gav inget gott intryck. Gammal infantil 50-tals kommunisthets som så många gånger tidigare medan Sverige brinner. Kan det vara Tel-Aviv som trycker på kommunistknappen?
Citera
2017-09-03, 21:41
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja. Samhällsnytt var väl inget vidare namn. Där kunde man väl kommit på ett bättre som t.ex Sverige idag. Åtminstone något bättre namn kopplat till Sverige.
Skulle vara kul att se de namnen som de ratat om det var det bästa de kom på
Citera
2017-09-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Skulle vara kul att se de namnen som de ratat om det var det bästa de kom på
Jag saknar Sandelin vilka saknar du? Inget fel på dem som är där, vad jag vet.

Här delas det och varnas det friskt för Samnytt, av någon Fredrik Olsson på fejan. Jag blev full i skratt när jag läste detta, framför allt under det sista stycket. DDR arbetar oförtrutet vidare.

Citat:
Avpixlat går i graven och byter namn för andra gången. Först hette den Politiskt inkorrekt, som blev till Avpixlat och som nu går under namnet Samhällsnytt.

Informera era vänner och bekanta, ibland vet man inte vad man delar eller vem som står bakom budskapen. Det kan hända alla och finns ingen skam i det. Tänk efter före ni delar saker på Sociala medier. Var alltid källkritiska.

Ställ alltid frågorna...

...var kommer ursprungsinformationen ifrån?
...går det att hitta samma information någon annanstans?
...vem/vilka är det som står bakom plattformen?
...finns det en ansvarig utgivare?

Som tumregel kan man säga att etablerade medier alltid arbetar med faktakoll och källkritik. Om det mot förmodan(ja det händer ibland)skulle vara så att informationen hos etablerade medier inte är korrekt, går det alltid ut en rättelse när det upptäcks.

Tack för att du läser, trevlig helg!
Citera
2017-09-04, 01:57
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det är ju det jag skriver. Man skall inte låtsas att man inte är en SD-kanal. Man kommer snart att byta namn igen för man har helt enkelt inte tänkt igenom iden.
Ärligt talat verkar du och SD ha svårt att hänga med. Först skriver du att det inte är ett SD-organ... sen byter du fot och går på min linje att det ändå är en SD-smedja.

Fast de är inte ett SD-organ.

De är helt fristående, men pro-SD.

Förstår du skillnaden?
Citera
2017-09-04, 02:12
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Kommer man med krav och kritik, och man juridskt är den som äger servrarna, samt är den som hanterar donationerna, så har man väl ett ganska stort finger med i hur Avpixlat drivs i praktiken? Sen har han inte konkret skrivit något.

Han har varit duktig på att förminska sin koppling till Avpixlat.
Men det är väl som DNs relation till Bonnierkoncernen.

Förvisso. Men nu finns Avpixlat inte längre.

Förmodligen därför som Dagerlind ville bryta band och starta något eget med en professionell publicist och utan den anonyma redaktionen dessutom.
Citera
2017-09-04, 15:18
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja. Samhällsnytt var väl inget vidare namn. Där kunde man väl kommit på ett bättre som t.ex Sverige idag. Åtminstone något bättre namn kopplat till Sverige.
Spot on. Sverige idag hade varit ett väldigt passande namn.
Citera
2017-09-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det är ju precis det som Samhällsnytt gör nu!

Till skillnad från Avpixlat så är Samhällsnytt mer av en proper webbsida med kategoriserade nyhetsartiklar istället på rakt upp och ner nyheter likt en blogg.

Samhällsnytt har en riktig ansvarig utgivare från start, en Chefredaktör och en politisk chefredaktör och kommer nu att bredda sig till andra frågor än bara invandring.

DET ÄR ALLTSÅ INTE BARA ETT NAMNBYTE, UTAN EN HELT ANNA SIDA MED HELT OLIKA NYA MEDARBETARE.

PS: Skönt att John Gustavsson försvinner. ;-P

"Samhällsnytt uppger på hemsidan att Tommy Carlsson är chefredaktör och ansvarig utgivare. Sajten har dock inte ansökt om utgivarbevis och har inte heller någon ansvarig utgivare registrerad hos Myndigheten för press, radio och tv."
Citera
2017-09-04, 18:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Kent Ekeroth bakom Avpixlats namnbyte enligt Expressen.

"Hatsajten Axpixlat har bytt namn till Samhällsnytt och i samband med det presenterat en rad nya medarbetare. Bland annat blir Erik Almqvist, som lämnade Sverigedemokraterna och rollen som ekonomisk-politisk talesperson i samband med Expressens järnrörsavslöjande, ny krönikör.
Expressen kan nu berätta att det är hans tidigare partikollega tillika tidigare rättspolitiske talesperson Kent Ekeroth, som var den som stått skriven på Avpixlats domän, också är den som registrerat det nya namnet genom "Föreningen för Sverigevänliga intressen", vilket DN var först med att rapportera om."

http://www.expressen.se/nyheter/kent-ekeroth-bakom-avpixlats-namnbyte/

http://www.dn.se/kultur-noje/kent-ekeroth-byter-avpixlat-mot-ny-sajt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in