2017-09-02, 00:53
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Målsättningen att "tvätta bort", som det uttrycks, förstår jag, men att välja ett nytt namn som Samhällsnytt. Hur tänker de egentligen?

Antagligen inte alls...
Citera
2017-09-02, 01:07
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Spelar det någon roll vilket namn dom går under? Dom skriver ju bara om en enda sak och dom flesta tröttnar på skiten ganska snabbt.

Nej, här kommer några förslag på namnbyte
Misshandelsmagasinet med Kenta
Våldsnyheter
Förskingrarnytt med skattebrottskuriren
Stöld och hälerinytt
Förtalsnyheter
Kronofogdensmagasin
Bokföringsbrottstidningen
Fyllerinytt med järnrörsligan
Narkotikapolitiken.

Vad är det du inte förstår?

Avpixlat finns inte längre.

Den anonyma redaktionen har upplösta.

Kent Ekeroth har inte längre hand om pengarna.

Samhällsnytt är en helt ny webbsida med nytt koncept som ska ta sig an flera frågor än bara massinvandringsfrågan.
Citera
2017-09-02, 01:10
Medlem
Totalt intetsägande namn som inte kommer att "sätta sig". De skulle ha valt något kraftfullare. De skulle även ha valt ett annat färgschema för att undvika sammanblandning med Avpixlat.

Snygg hemsida dock.
Senast redigerad av fille277 2017-09-02 kl. 01:12.
Citera
2017-09-02, 01:10
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Va? Menar du att endast på grund av det så är det givet att det blir bättre? Ungefär samma logiska slutledningsförmåga som att säga att SVT blir bättre för att Jan Helin tillkommer, jag menar: ny chefred och en del omstuvning i redaktionen och utbudet. Nej du, det finns inga som helst garantier för att det blir bättre.

Förlåt! Det var mitt misstag!

Dagerlind är Politisk Chefredaktör och inget annat!

Carlsson som har erfarenhet från Skaraborgs Läns Tidning blir så väl Chefredaktör som Ansvarig Utgivare.
Citera
2017-09-02, 01:12
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Då var det alltså dags att lackera om bajskorven. Oavsett namnsättning sätter deras journalistik nya lågvattenmärken för konkurrerande (ryggdunkande?) "alternativ"-sanningssägarmedia att gå limbo under.

Varken första eller sista namnbytet vi får se av dessa pellejönsar.

Du verkar inte riktigt fatta.

Det är inte bara ett namnbyte. Så var det förra gången förstås.

Men nu har man gjort sig av med den anonyma redaktionen och fått sig en riktig ansvarig utgivare med erfarenhet från etablerade redaktioner.
Citera
2017-09-02, 01:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad är det du inte förstår?

Avpixlat finns inte längre.

Den anonyma redaktionen har upplösta.

Kent Ekeroth har inte längre hand om pengarna.

Samhällsnytt är en helt ny webbsida med nytt koncept som ska ta sig an flera frågor än bara massinvandringsfrågan.

Det var väl först då man kom på Kenta som det kom fram att han hade med Avpixlat att göra.
Politiskt Inkorrekt, Avpixlat , och nu Samhällsnytt. Ja,men du tror väl på tomtar och troll också då.
Citera
2017-09-02, 01:15
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
Det var han john som fick mig att tappa intresset för avpixlat

Då kommer du att älska Samhällsnytt.

Erik Almqvist ska skriva om geopolitik och demografi. Samtidigt som Egor Putilov gör på platsen reportage.
Citera
2017-09-02, 01:21
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Tror hela poängen med namnbytet är att tvätta bort Lena Mellins hatstämpel och att påbörja en ny resa inom alternativ media. De skulle de gjort för flera år sedan.

Att URL:en inte har samma exakta adress är troligtvis inget man behöver bry sig om. Du har många nyhetssidor med förkortade namn. Ur ett SEO-perspektiv så spelar det idag ingen roll heller.

Det viktiga är att man successivt lyfter in det gamla artikelarkivet och jobbar aktivt med att driva den gamla trafiken till sajten. Någon kommer få jobba ganska mycket med att flytta all söktrafik från AP till nya sajten.

Det var väl likadant med Politiskt Inkorrekt om inte jag minns fel?

Minns att jag skulle kolla in på Politiskt Inkorrekt en dag, och så plötsligt hamnade jag hos Avpixlat.
Citera
2017-09-02, 01:24
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Är ju precis det här som är felet...och som gör att man kommer snart att byta namn igen. Man låtsas vara något man inte är.
Varför inte erkänna att man är typ en tankesmedja inom sfären? Moderaterna och socialdemokraterna har en rad sådana organ utan att skämmas.

Samhällsnytt är ju tydligt pro-SD.

Jag ser inte problemet med detta.

Sossarna har Aftonbladet.

Moderaterna har Svenska Dagbladet.

Varför kan inte SD få ha Samhällsnytt?
Citera
2017-09-02, 01:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Hur ska man få de ekonomiska musklerna att leva upp till det nya man vill göra?
Citera
2017-09-02, 01:28
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vad jag förstår har/hade Kenth ett finger med i vad man skrev om också, bara att det inte syntes utåt.

Därför Avpixlat nog är enda svenska media som försvarar Ekeroth i misshandelsdomen. De tillåter heller inte antisemitiska vinklingar. Men de är ständigt islamkritiska.
Det är egentligen Ekeroth i ett nötskal. Och som andra sagt i tråden, Avpixlat är ofta infantila, vilket även Ekeroth är.

"Muslim gjorde något jättehemskt - snart sharia på väg"
Lite den typen av nyheter.
"Bil brinner i Malmö - staden kollapsar snart"
Dag efter dag. Som att lyssna på en gammal gubbe som väntar på bussen.

Men det finns en och annan bra skribent på Avpixlat också. Jag kollar ibland in sidan med behållning. Dock presenterar de så starkt en alternativ verklighet vilket jag inte kan ta till mig.

Putilov är en bra skribent. Men han är samtidigt en nära vän till Ekeroth.
Alltså, jag tror detta bara blir ännu ett Ekeroth projekt. Och då kommer det infantila att fortsätta.

MEN, man får åtminstone säga att det är bra av den lille juden att han hittat ett sätt tjäna pengar inom alternativmedia. Gissningsvis är han en av få som tjänar pengar, trots att han inte ens aktivt jobbar med sidan.

Nej, det där är FAKE NEWS.

Ekeroth hade aldrig insyn på vad som publicerades av den anonyma Avpixlat-redaktionen. Däremot så skickade han mejl dit med tips och ibland kom han med krav och kritik.

Jag har också mejlat Avpixlat med krav och kritik. Det betyder inte att jag styrde redaktionen.
Citera
2017-09-02, 01:30
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Bra namn. Avpixlat är så 2010. Ska bli intressant att se om msm nu kallar Samhällsnytt för hatsajt. Ordet samhällsnytt är ju inte direkt synonymt med något hatiskt eller dåligt.

Snart kommer det säkert att bli.

Och alla som använder namnet "Samhällsnytt" kommer att klassas som nazist-fascister.

Förövrigt så lanserades Avpixlat 2011.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in