Citat:
Ursprungligen postat av
cirkusregeringus
Får inte riktigt hemsidan att ladda rätt på min mobil, men substanslöst nyhetsbloggande? Lugna dig med hyperbolerna, Avpixlat lever upp till sitt syfte, nämligen att avpixla etablerade mediers artiklar med alternativa perspektiv, sådana som inte är politiskt korrekta. Detta vet du själv är jag säker på. Var någon annanstans kunde du hitta information om att bränderna på asylboenden och källarmoskéer var förorsakade av asylanterna/muslimerna själva?
Den barnsliga tonen du hänvisar till antar jag är det man kallar för satir. De drar ner byxorna på journalisterna, de pekar ut att kejsaren är naken. Mycket underhållande skulle jag vilja påstå.
Avpixlat var trams. Alternativ nyhetsförmedling har Fria Tider alltid skött mycket bättre. Nu ser det ut som om Samhällsnytt har bestämt sig för att ta upp konkurrensen med Fria Tider. Vi får se hur det går. Om man jämför hur de båda sajterna behandlar nyheten att en studie visar att det skjutvapenrelaterade dödliga våldet rakat i höjden i Sverige ser man att Samhällsnytt har en bit kvar att gå innan man kan mäta sig med Fria Tider:
Sverige Europamästare i skjutningar
https://samnytt.se/sverige-europamastare-i-skjutningar/
Snart lika många skjutningar i Sverige som i Mexiko
http://www.friatider.se/snart-lika-m-nga-skjutningar-i-sverige-som-i-mexiko
Samhällsnytt har satt en löjlig rubrik medan Fria Tider har valt en bra rubrik.
I början av ingressen skriver Samhällsnytt "DEN SKENANDE BROTTSLIGHETEN" medan det på Fria Tider står "INRIKES". Barnsligt och smått rättshaveristiskt på Samhällsnytt. Normalt och korrekt på Fria Tider.
Slutligen gör Fria Tider ett mer ambitiöst jobb med att informera läsarna om den verkliga orsaken till att skjutandet ökar. Samhällsnytt:
Citat:
[T]idigare har en undersökning visat att nästan samtliga mord och mordförsök med skjutvapen utförs av unga män med invandrarbakgrund från Mellanöstern och Nordafrika.
Fria Tider:
Citat:
I maj visade en undersökning från DN att invandrare ligger bakom 9 av 10 skjutningar i Sverige. Av 100 personer som kopplas till mord och mordförsök där skjutvapen använts har hela 90 stycken minst en utlandsfödd förälder. Den stora majoriteten av männen, runt 80 procent, har sina rötter i Mellanöstern och norra Afrika. De flesta kommer från Irak, Iran, Libanon, Turkiet, Somalia och Eritrea.
I slutet av juni publicerade Expressen en kartläggning av den organiserade brottsligheten i Stockholm. Av 192 gängkriminella hade nästan alla, 94,5 procent, minst en utlandsfödd förälder. Det ursprungsland som sticker ut är Irak, men många kommer också från Bosnien, Libanon, Somalia, Syrien och Turkiet.
Vi som vill ta del av seriös nyhetsförmedling har alltid föredragit Fria Tider framför Avpixlat.