2017-09-04, 21:18
Medlem
Ni som är säkra på att KM är pilot: tror ni också att pilot är GM?
Citera
2017-09-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis

Där är det lite svårare att svara ja utan tvekan, det kan jag erkänna.
Citera
2017-09-04, 21:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Sedan är det ju fortfarande besvärande att dessa enligt dig "mycket tveksamma källor" fått vatten på sin kvarn. Vi är flera som fått det bekräftat från invigda källor, vi är flera som sett att informationen runt KM stämmer rätt väl med pilot och vi är många, många som inte sett en enda ordentligt dementi härinne. TROTS den stora släkten där någon borde tagit chansen att agera som TS dotter, eller?

För sista gången: Det är inte besvärande för mig att KM dras i tråden. Jag bara visar att det skedde en märklig manöver just precis i den där "skarven". En har vetat om denne KM sedan 2000 (!), den andra vet att jag och tikimon har blivit PM:ade om KM. Jag är på min vakt mot trollerier och annat. Men visst kan det vara KM, men jag har inte fått det bekräftat. Och du vet väl inte vilka källor de andra har som påstår sig ha fått namnet bekräftat? Visst talar mycket för att KM är "mannen med pilotglasögon", men där står vi ju nu sedan många veckor tillbaka. Jag vill bara inte gå så hårt fram - som andra gör - att till "100 procent" anklaga en man för att vara något som jag inte själv har fått bekräftat. Snälla.
Citera
2017-09-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Där är det lite svårare att svara ja utan tvekan, det kan jag erkänna.

Har de som bekräftat att km är pilot för dig haft någon teori om GM?

Det är bara tänkvärt, tycker jag, att även om vi nu får veta säkert vem som är pilot är det inte säkert att vi är närmare lösningen. Sedan jag läste GW:s inspel är jag inte längre helt övertygad om att piloten är GM. Även om det förstås är möjligt.
Citera
2017-09-04, 21:35
Medlem
Ang. diskussionen om man kan vara skriven på stadt så har jag ett minne av att det under 90-talet (och kanske fortfarande) gick att bo där. Har för mig att det fanns lägenheter att hyra. Jag har ett vagt minne av att en hockeyspelare i BOIS bodde där.

Och ja, det fanns en mynt telefon på stadt vid garderoben på högersida tror jag. Jag får en fragmentarisk bild av en telefon en fastmonterad bordstelefon modell större med myntinskast för 5-kronor. Den var ganska kantig med sluttande front och knappar. Kanske svart och vit.
Citera
2017-09-04, 21:40
Medlem
Citat:
Har de som bekräftat att km är pilot för dig haft någon teori om GM?

Det är bara tänkvärt, tycker jag, att även om vi nu får veta säkert vem som är pilot är det inte säkert att vi är närmare lösningen. Sedan jag läste GW:s inspel är jag inte längre helt övertygad om att piloten är GM. Även om det förstås är möjligt.

Jag är en av dem som tror på att polisen kan vara rätt ute denna gång. De har gjort för många misstag. Jag tror som vissa andra att pilot mycket väl kan ha varit ensam, ev. med hjälp av någon bekant eller släkting. Det här med förloppet är svårt att spekulera om. Men säg att KM var en i gänget som var intresserad av HA den här kvällen på stadt, hennes uppmärksamhet gick dock åt ett helt annat håll. Eventuellt ett håll där KM också var bekant (RE?). Därför kan det ha varit naturligt att de samtliga pratade på stadt och umgicks. Efter stadt kan KM ha fått slå följe med HA antingen på grund av att de bara kände varandra via KB men också genom att HA kunde tänka sig att prata lite med honom om någon hon fann mycket mer intressant. Något går fel, mycket fel. Exakt var och hur är omöjligt att spekulera om. Antingen har KM tillgång till en bil, i centrum, på gärdesgatan eller på lockerud och agerar på egen hand. Eller så finns där en joker med i leken som antingen hjälper till eller kanske mer än så. Mycket spekulativt. Jag tror faktiskt inte alls på tidigare huvudutpekade som PU, PR och BW. Däremot finns det andra som är lite luriga.

Kan också tillägga att jag har svårt att tro på tidsramen där vittnet Hanna hör några innan 02.30. Jag vet själv hur det var att ta sig ut från stadt, gå via korvkön och hemåt. Jag har mycket svårt att tro att HA hann gå från torget tidigare än 02.15-02.20, särskilt som hon verkar ha pratat med någon i baren efter släckt ljus kl 02.
Senast redigerad av lubbe75 2017-09-04 kl. 21:47.
Citera
2017-09-04, 21:57
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Vakter brukar stå utanför ställena också och kan ha uppmärksammat bilar som kretsat kring ANDRA ställen än Statt som passar in på vittnesmål från andra ställen. Men sånt fattar väl inte du?

Du har fortfarande inte svarat på min fråga hur du får ihop att MR skulle ha jobbat, men kan sitta i en bil 2.00-2.05 för att erbjuda skjuts.
Det hänger inte heller ihop med att MR skulle varit pilot, för nu säger du ju att han hade vaktutstyrsel. Pilot skulle ju haft vita/ljusa kläder, hur förklarar du det?
Eller var han skitfull, jobbade inte, gick från Statt satte sig i en bil för att stalka unga kvinnor och riskera sitt rykte fullständigt? Hur förklarar du det?
Varför har INGEN annan än din bror uppmärksammat detta?
Du får nog komma med lite mer välgrundade påståenden än att referera till en bror du inte kan prata med? Du for nog helt enkelt räkna med att inte bli trodd, som den förvirrade rasist du är.
Hej allihopa.Jag har nyfiket följt Helena fallet sedan dag1 och jag känner inte till varken Helena eller
Mariestad.Jag plockar bara ut ett inlägg på måfå här som jag är nyfiken på(dom flesta inläggen
är alla likvärdiga).
DisappointedTuna,du avslutar en förklaring med "Men sånt fattar väl inte du?"?Är det dessa ord som
för tråden framåt?Samarbetar ni på detta viset?Hur MR kan erbjuda skjuts 02-02.05?Kom igen,har du
aldrig kommit loss tidigare eller bytit om ifall det behövs?Kan du inte räkna ut det själv hur MR kommer loss tidigare så lär du inte lösa något annat heller(bra avslutning va?jag gjorde rätt?).
Varför måste någon förklara för dig hur MR agerar efter kvinnor i fyllan?Fråga MR istället.
Återigen,varför ska hen förklara vad brorsan har sett och hur vet man att bara brorsan har sett?
Är hen rasist?Vad har det med fallet att göra?

Avslutningsvis:KM,MR och PR är piloter och enligt några så är KM bekräftad.Så än sen?Det gör han
inte till GM i detta fall.Så varför irra runt i vilka skolor folk har gått i och annat dravel?Har ni frågat
KM om han var på bron med Helena?Kartlägg minuterna mellan 02-04 så att det blir färre namn för
oss att följa.Så,Va gjorde KM på bron?Eller var det MR(som inte kommer ihåg och det brukar vara så
för GM att dom inte kommer ihåg-lustigt va?).
Citera
2017-09-04, 22:03
Medlem
Citat:

Inte lika enkelt att svara på! Men Han har ju setts på bron med Helena! Jag tror precis som Leif GW tror och precis sa på tv angående Pernilla fallet och Anders Eklund.

... så har han envisats med att gå efter henne hem " jag ska bara följa dig hem "efter att ha varit efterhängsen på Statt och kanske vid tidigare tillfällen och hon känner sig äcklad av honom till slut så tar tålamodet slut även för Helena och hon kanske skriker sluta följa efter mig din fule fan! ! Du är så jävla äcklig !!......

Jag tror att något sådant har hänt

Men sen har vi ju den där kvinno åter förbrytaren Per Å*by .. Han har ju två tre domar på sig jag skulle gärna vilja veta om han kände KM ..
Citera
2017-09-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Hej allihopa.Jag har nyfiket följt Helena fallet sedan dag1 och jag känner inte till varken Helena eller
Mariestad.Jag plockar bara ut ett inlägg på måfå här som jag är nyfiken på(dom flesta inläggen
är alla likvärdiga).
DisappointedTuna,du avslutar en förklaring med "Men sånt fattar väl inte du?"?Är det dessa ord som
för tråden framåt?Samarbetar ni på detta viset?Hur MR kan erbjuda skjuts 02-02.05?Kom igen,har du
aldrig kommit loss tidigare eller bytit om ifall det behövs?Kan du inte räkna ut det själv hur MR kommer loss tidigare så lär du inte lösa något annat heller(bra avslutning va?jag gjorde rätt?).
Varför måste någon förklara för dig hur MR agerar efter kvinnor i fyllan?Fråga MR istället.
Återigen,varför ska hen förklara vad brorsan har sett och hur vet man att bara brorsan har sett?
Är hen rasist?Vad har det med fallet att göra?

Avslutningsvis:KM,MR och PR är piloter och enligt några så är KM bekräftad.Så än sen?Det gör han
inte till GM i detta fall.Så varför irra runt i vilka skolor folk har gått i och annat dravel?Har ni frågat
KM om han var på bron med Helena?Kartlägg minuterna mellan 02-04 så att det blir färre namn för
oss att följa.Så,Va gjorde KM på bron?Eller var det MR(som inte kommer ihåg och det brukar vara så
för GM att dom inte kommer ihåg-lustigt va?).
Om du hade läst vad Twiggy själv skrev så kanske du förstår bättre varför jag skrev som jag skrev. Jag har dessutom bett denne förklara hur hon får ihop detta ett antal gånger tidigare utan svar.
Jag utesluter inte MR, men då måste denne kunna framföra tydligare förklaringar än att brorsan sett någon fråga någon om denne vill ha skjuts.
Och rasist?, Jo det är relevant om Twiggy av detta skäl är ute efter svärta ner MR.
Citera
2017-09-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full.Av.Skit
Finns det "nya" foton att tillgå på KM?
släpp klasse nu för fan.inte gör han nåt sånt här........titta på PU där har ni förövaren
Citera
2017-09-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankatten2
släpp klasse nu för fan.inte gör han nåt sånt här........titta på PU där har ni förövaren
Hej, där kom du igen ja. Hur var det med att du känt honom i 45 år men inte visste vem KB som var sambo med honom i 10år var?
Citera
2017-09-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Märk väl att Persson skriver: " De som är MISSTÄNKTA". Vem syftar han på tro?
Pudeln gör sitt yttersta för att nonchalera mina inlägg, samt skyndar sej att spamma bort dom. Har varit så hela tiden.

Jag tror han syftar på TS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in