2017-09-04, 20:48
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du är först i raden att inte ge mig cred för att jag tog på mig ett misstag!

Det jag menade med det som du fetmarkerade var att dessa personer som PM:ade bland andra mig hade vetat detta sedan länge. Den ene som PM:ade påstod sig ha vetat detta redan runt år 2000 ... Och dessutom från "insidan" ... Ändå tog det till runt den 19 juli 2017 att kläcka ur sig detta. Jag fick intrycket att även den andra tipsaren hade kolla på väldigt mycket långt tidigare. Och nu när jag vill få mer information från denna får jag inget svar - och då PM:ade jag för typ två veckor sedan. Man börjar faktiskt undra i sådana här situationer.

Ber om ursäkt, Ugglan. Du är jätte- jätteduktig på att erkänna misstag.

Det är ju inte alltid så att människor följer ett givet manus inför när man väljer att ta steget in i tråden med info. Det kan nog oftast bero på flera faktorer som samverkar.
Åtminstone fungerar min värld ofta så.
Det kan ju å andra sidan vara så att jag brister i förmågan att se alla konspirationer. Så kan det ju vaa....
Citera
2017-09-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Bra jobbat Lubbe - det låter mycket trovärdigt även i mina öron. Det är ju en sån här koppling som saknats för att "pussla" vidare - blir ju en helt annan press på tänkta förrövare.

Jag ska konkretisera detta vilken dag som helst här i tråden, det lovar jag så att ni förstår att detta är sant. Innan jag gör det har MR chansen att kommentera sin relation med KM.
Citera
2017-09-04, 20:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Tycker inte det är särskilt märkligt att km kommer upp i tråden den 20 juli.. det är stort pådrag i tråden och alla vill veta vem pilot är. Det kommer ett antal förslag i tråden och i PM. Jag skickar mail efter att några nämnts.. PW håller fast vid att pilot inte nämnts i tråden. Den 20 juli nämns km i tråden, då skickar jag ett nytt mail till PW. Tidigt på morgonen den 21 juli kommer svaret - du får inte något svar på din fråga. (Detta är upp till var och en att tolka) cred till dig som erkände ditt misstag. Sen undrar jag en annan sak. Du skrev i ett inlägg " Jag har fått bekräftat att mannen var på stadshotellet den kvällen och att han klängde en hel del på Helena" är det fortfarande bekräftat eller är det dementerat?

Ok, men då är det väl ändå lite lurigt med datumen? Kanske är jag inte helt fel ute? Du skriver att KM nämns den 20 juli och samma dag (kväll?) mejlar du PW? Hon svarar på morgonen den 21 juli? Alltså, vad exakt skrev du till PW (jag vet att du har tagit upp det, men jag hinner inte leta)? Kan det vara så att hon svarade "med den 20 juli i huvudet" utan att ha riktigt klart för sig hur läget var? Jag blev anklagad för lögn, men sanningen är att vi talar om bara några timmar hit eller dit. Eller?

Min fetning: Nej, det är den informationen som jag fick i ett av de där PM:en som jag många gånger har hänvisat till. Jag har aldrig fått det mer förklarat än så. Jag PM:ade - som sagt - om detta för cirka två veckor sedan, men får inget svar.
Citera
2017-09-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Det med att pilot inte har nämts tidigare. Det tror inte jag på.
Vad tror ni skulle hända om de hade sagt att namnet har nämts tidigare?
Jo. Det hade blivit mer kaos än det redan är.

Visst, det kan vara KM som är pilot. Men som sagt, jag tror på det när det blir offentligt i media.

Det bästa hade ju varit att svara " jag tänker inte gå in på om pilot har varit nämnd i tråden "eller något dylikt!!
Men nu var det ju så att KM själv ( givetvis återberättat eftersom han inte ville ha sin röst hörd i radio )sa i intervjun att han följde tråden maniskt och bara väntade på att hans namn skulle komma upp!
Sen blev det lite knepigt och stressigt för PW tror jag!! När det spekulerades som värst i juli! När sedan hennes gamla väninna ASP kontaktar henne och desperat säger min dotter mår jätte dåligt av att höra allt detta om sin far kan du inte gå in och göra något! Alltså TS dotter.. Sen kanske hon blev kontaktad av RT s anhöriga och får höra samma sak mm mm !!
Hon blir kontaktad av ett par tråd användare som frågar om pilots namn och säger då att pilots namn inte har nämnts i tråden hittills!
Hon förstår säkert att situationen är ohållbar och när KM namn har du gått upp i tråden så svarar hon helt enkelt att jag kommer inte att svara på dessa frågor. ...
Min gissning !
Citera
2017-09-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det bästa hade ju varit att svara " jag tänker inte gå in på om pilot har varit nämnd i tråden "eller något dylikt!!
Men nu var det ju så att KM själv ( givetvis återberättat eftersom han inte ville ha sin röst hörd i radio )sa i intervjun att han följde tråden maniskt och bara väntade på att hans namn skulle komma upp!
Sen blev det lite knepigt och stressigt för PW tror jag!! När det spekulerades som värst i juli! När sedan hennes gamla väninna ASP kontaktar henne och desperat säger min dotter mår jätte dåligt av att höra allt detta om sin far kan du inte gå in och göra något! Alltså TS dotter.. Sen kanske hon blev kontaktad av RT s anhöriga och får höra samma sak mm mm !!
Hon blir kontaktad av ett par tråd användare som frågar om pilots namn och säger då att pilots namn inte har nämnts i tråden hittills!
Hon förstår säkert att situationen är ohållbar och när KM namn har du gått upp i tråden så svarar hon helt enkelt att jag kommer inte att svara på dessa frågor. ...
Min gissning !

Jag är tydligen sent ute! Tydligen ett hett subjekt just nu! Och jag kan inte använda min högerarm pga skada ..
Citera
2017-09-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ok, men då är det väl ändå lite lurigt med datumen? Kanske är jag inte helt fel ute? Du skriver att KM nämns den 20 juli och samma dag (kväll?) mejlar du PW? Hon svarar på morgonen den 21 juli? Alltså, vad exakt skrev du till PW (jag vet att du har tagit upp det, men jag hinner inte leta)? Kan det vara så att hon svarade "med den 20 juli i huvudet" utan att ha riktigt klart för sig hur läget var? Jag blev anklagad för lögn, men sanningen är att vi talar om bara några timmar hit eller dit. Eller?

Min fetning: Nej, det är den informationen som jag fick i ett av de där PM:en som jag många gånger har hänvisat till. Jag har aldrig fått det mer förklarat än så. Jag PM:ade - som sagt - om detta för cirka två veckor sedan, men får inget svar.
Du glömde ge mig cred för att jag gav dig cred. jag är övertygad om att hon hade full koll på att km var nämnd i tråden. Redan dagen innan alltså den19 juli började folk skriva ut initialerna.. då något fel.. typ cgm eller något. Vid 13.00 tiden skrev jag km i tråden för första gången. På morgonen efter fick jag svaret av PW. Min fråga löd: är pilotmannen nämnd i tråden med namn eller initialer? Samma fråga ställdes vid båda tillfällena.
Citera
2017-09-04, 21:06
Medlem
Här pågår en ständig kamp om att avslöja andra i sakfel och trolleri.

Varför inte leta rätt, istället för fel?
Citera
2017-09-04, 21:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Ok, nu skiter jag i dem som har PM:at mig och droppat denne KM.

Den första av de två tipsarna i PM skrev så här i ett PM: "Enligt uppgifter från en polis ca år2000, så bodde han i Hasslerör när Ha försvann, och heter Cla*s-G*ran M*almgr*n. Allt jag vet om honom." Jag fick inget mer ut ur denne person. Fel är att KM bodde i Hasslerör! Han bodde redan då på sin nuvarande adress.

Avsändaren var registrerad 2017-07-15 och har aldrig visat sig någonstans på Flashback. Anledning att vara tveksam och frågande? Jag tycker det.

---

Den andra tipsaren skrev så här (jag tar med bara det första stycket): "Hej Ugglan!

Satt och läste att du, och några till verkar det som, fått PM om en Clas Göran Malmberg. Jag tror att den som PM'at er har fått det om bakfoten."

Redan detta första stycket känns konstigt. Hur kan användaren veta att jag och tikimon (och kanske någon till?) precis hade fått PM om KM? Håller ni inte med om att allt detta känns ganska "samkört"?

Den här personen svarar inte på PM längre, i vilka jag har ställt fördjupande frågor.
Citera
2017-09-04, 21:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ojojoj, här blev det drag. Men jag är inte sämre än att jag kan be om ursäkt för mitt misstag. (Hur många andra gör det?) Jag rörde ihop datumen. Jag menade givetvis att KM hade nämnts precis innan PW ändrade sitt förhållningssätt. Men i grunden förändrar det inte så mycket för själva droppandet av KM i PM, då jag ändå anser att det borde ha gjorts långt tidigare. Var det slumpen som gjorde att KM PM:ades ut precis i "skarven"?

Men återigen: Jag ber om ursäkt för misstaget att blanda ihop datumen! Undrar bara om någon kommer att ge mig cred för det ...

Du får i sådant fall be om ursäkt 3-4 gånger till, eftersom det är så många gånger som du har spridit den här desinformationen i tråden.

Ugglan: Jag har en till fråga till dig:
Med tanke på att du är en perfektionist ända ut i fingerspetsarna och extremt noga med alla uppgifter hur kunde du då begå ett sånt här STORT (enligt dig) "misstag"? och inte bara 1 gång heller... du har tagit upp exakt det här åtminstone 3-4 gånger i tidigare inlägg.

Återigen: Varför vill du hela tiden få det till att Kl*s M*lmgren INTE är"pilot". Det är ingen idé att du säger att det inte är din avsikt för det visar sig ju om och om igen att det är på det viset. Det hela följer ett mönster.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-04 kl. 21:23.
Citera
2017-09-04, 21:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Du glömde ge mig cred för att jag gav dig cred. jag är övertygad om att hon hade full koll på att km var nämnd i tråden. Redan dagen innan alltså den19 juli började folk skriva ut initialerna.. då något fel.. typ cgm eller något. Vid 13.00 tiden skrev jag km i tråden för första gången. På morgonen efter fick jag svaret av PW. Min fråga löd: är pilotmannen nämnd i tråden med namn eller initialer? Samma fråga ställdes vid båda tillfällena.

Cred!

Men det kan ju ändå vara så att slumpen råkade spela in just då? Jag varken tar KM i försvar eller anklagar honom, men det är tajt om tiderna. Och det finns utrymme för slumpen, till exempel att PW bara just då råkade bestämma sig för att inte längre svara på alla dessa mejl. Alltså, jag vet ju inte, men nog tänker jag.
Citera
2017-09-04, 21:14
Medlem
Citat:
Cred!

Men det kan ju ändå vara så att slumpen råkade spela in just då? Jag varken tar KM i försvar eller anklagar honom, men det är tajt om tiderna. Och det finns utrymme för slumpen, till exempel att PW bara just då råkade bestämma sig för att inte längre svara på alla dessa mejl. Alltså, jag vet ju inte, men nog tänker jag.
Javisst kan det vara slumpen.. JAG tror däremot inte det.
Citera
2017-09-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ok, nu skiter jag i dem som har PM:at mig och droppat denne KM.

Den första av de två tipsarna i PM skrev så här i ett PM: "Enligt uppgifter från en polis ca år2000, så bodde han i Hasslerör när Ha försvann, och heter Cla*s-G*ran M*almgr*n. Allt jag vet om honom." Jag fick inget mer ut ur denne person. Fel är att KM bodde i Hasslerör! Han bodde redan då på sin nuvarande adress.

Avsändaren var registrerad 2017-07-15 och har aldrig visat sig någonstans på Flashback. Anledning att vara tveksam och frågande? Jag tycker det.

---

Den andra tipsaren skrev så här (jag tar med bara det första stycket): "Hej Ugglan!

Satt och läste att du, och några till verkar det som, fått PM om en Clas Göran Malmberg. Jag tror att den som PM'at er har fått det om bakfoten."

Redan detta första stycket känns konstigt. Hur kan användaren veta att jag och tikimon (och kanske någon till?) precis hade fått PM om KM? Håller ni inte med om att allt detta känns ganska "samkört"?

Den här personen svarar inte på PM längre, i vilka jag har ställt fördjupande frågor.

Sedan är det ju fortfarande besvärande att dessa enligt dig "mycket tveksamma källor" fått vatten på sin kvarn. Vi är flera som fått det bekräftat från invigda källor, vi är flera som sett att informationen runt KM stämmer rätt väl med pilot och vi är många, många som inte sett en enda ordentligt dementi härinne. TROTS den stora släkten där någon borde tagit chansen att agera som TS dotter, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in