2017-09-04, 01:54
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Klas är absolut min hetaste kandidat.
Men jag får lite dåliga vibbar.
MR säger i tidigare inlägg att ett vaktbolag från Jönköping jobbade på statt den kvällen,sen säger han att polisen kontakta han för att höra vad hans "gubbar" som var ute hade sett ute den kvällen.
Jag kan ha missförstått detta(kanske inget skumt i det)
Men lägger hellre fram det än att nåt missas.
Klas är dock pilot för mig just nu.

Twiggygirl:här är inlägget jag skrev.Viket är ditt?
Citera
2017-09-04, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Tyvärr vet jag inte detta. Min brorsa sa dagen efter att "Mikael Rönnlund erbjöd Helena skjuts, men hon tackade nej. Och tur var väl det... sa han. Han sa detta till min syster när det kom ut att Helena var försvunnen. Jag hörde det och frågade inget eftersom jag inte visste vem MR var. Men att döma av deras kommentarer så var han ett känt namn. Bägge två flinade ju när han sen startade skallgångar.
M.R själv säger ju det sista, efter mycket ljugande och slingrande, att han var hemma hela kvällen. Bara det är lögn. Jag har sagt att jag inte kan fråga brorsan närmare p.g.a särskilda omständigheter. Men jag tvivlar inte en sekund på hans ord. Varför? Detta var 25 år sen, och mycket har framkommit efter det som förstärker misstankarna. Jag tycker det är solklart. men det är JAG det.
Så du eller din bror är nära HAs omgivning? Annars är det ju konstigt att din bror kan veta detta redan på söndagen om han inte var inblandad själv. För allmänheten kom ju inte detta ut förrän måndagen.
Citera
2017-09-04, 08:14
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Betänk att PR och BW var vänner när PR bodde i stan.
Brukade BW också vara med när PR bodde på statt och var ihop med UA?
Är frågorna ovan för känsliga att gräva i eller omöjligt att finna svar på?

Bodde PR hemma hos familjen Andersson INNAN de flyttade till Stadt?
Eller när bodde han hos dem??
Citera
2017-09-04, 08:18
Medlem
Citat:
Nej, M.R var redan då en offentlig person genom vaktjobbet. Därför är det jäkligt synd att jag inte kan fråga bror min om M.R jobbade den kvällen. Har ju fått information om att han gjorde det. Av en väldigt övertygande man. M.R nekar. Han var hemma hela kvällen plötsligt. Innan pilot blev aktuell har M.R sagt att han var på stadt. Men det inlägget har han tagit bort. Eftersom bror sa det han sa, så utgår jag ifrån att M.R jobbade den kvällen. Den som erbjöd denna skjutsen var en person som syntes, fick blickar. Därför kan jag säga att han inte blandat ihop nån. MR hade ju vaktutstyrsel.
Sen har M.R sagt i tråden att "Nää, jag jobbade inte. Det var en vaktfirma från Jönköping. Visst. I ett tidigare inlägg långt bak, skriver han: "Polisen ringde dan efter och frågade om "mina gubbar" sett nåt?............. Inget av det han sagt stämmer. Han ljuger sämre än Löfven.
När jag framhöll detta en bit bakåt , sa nåt snille här: "Jamen M.R kan ju haft sina "gubbar" på Hembygden"...... Christ..... Så m.a.o frågar snuten M.R om hans gubbar sett nåt betr. Helena NERE PÅ UTESTÄLLET HEMBYGDEN. Såna här dumma bortförklaringar kommer så fort jag för M.R på tal. Alla troll som kommit in är inte för att försvara Klas. Utan M.R. Detta har pågått innan Klas namn kom på tal. Men ni märkte inte det, eftersom ni inte trodde en sekund på M.R som pilot.
Vakter brukar stå utanför ställena också och kan ha uppmärksammat bilar som kretsat kring ANDRA ställen än Statt som passar in på vittnesmål från andra ställen. Men sånt fattar väl inte du?

Du har fortfarande inte svarat på min fråga hur du får ihop att MR skulle ha jobbat, men kan sitta i en bil 2.00-2.05 för att erbjuda skjuts.
Det hänger inte heller ihop med att MR skulle varit pilot, för nu säger du ju att han hade vaktutstyrsel. Pilot skulle ju haft vita/ljusa kläder, hur förklarar du det?
Eller var han skitfull, jobbade inte, gick från Statt satte sig i en bil för att stalka unga kvinnor och riskera sitt rykte fullständigt? Hur förklarar du det?
Varför har INGEN annan än din bror uppmärksammat detta?
Du får nog komma med lite mer välgrundade påståenden än att referera till en bror du inte kan prata med? Du for nog helt enkelt räkna med att inte bli trodd, som den förvirrade rasist du är.
Citera
2017-09-04, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
För det första så kommer inte jag ihåg om jag hade pojkvän under denna tid! Så vad jag menar är jag kommer inte ihåg om han hade flickvän!
Fast jag tror inte det han var en spelevink som kände alla i staden och en riktigt bra vän!
På den tiden jag umgicks med honom så tror jag inte att jag såg honom med några tjejer.

Jag var inte I Mariestad den kvällen så jag vet inte tyvärr.

Jag vet inte om han hade bil eller om det var någon annans! När jag fick höra att han hade kört onykter så tyckte jag att det lät väldigt olikt honom eller är det bara en tråd sanning.
Kan tänka mig nu i efterhand att han kan ha fått en ADHD diagnos som vuxen han var överallt.

Förresten Björn om du läser det här! Så saknar jag dig!

Tack för svar.
Det är värdefullt och osjälviskt av dej att delge i tråden.
För mej är det bara initialer som jag knyter ihop av allmänt kända beröringspunkter.
Jag färgas inte av personligheter och relationer vilket kan göra att jag enbart ser vem /vilka som var närmast händelsen och det kan bli missledande.

Undrar hu reaktionen var när PR blev misstänkt och hårt ansatt en tid. Med tanke på att de varit vänner och umgåtts flitigt en period, U.A PR, BW och HA.
Undrar om det blev en chock när PR blev misstänkt och utpekad av krim?
Och om BW blev lika hårt pressad i förhör. Hemskt, när det handlar om en nära vän och att bli ifrågasatt.
Ang att han körde bil till statt, kan som allt annat här vara en trådsanning. Postaren Disktrazan skrev om detta. Tror det skrevs det var några folköl. Efter din beskrivning av personlighet så kunde han upplevas som berusad utan att vara det. Kommer du ihåg var han arbetade?
Citera
2017-09-04, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Bodde PR hemma hos familjen Andersson INNAN de flyttade till Stadt?
Eller när bodde han hos dem??

Vet inte men enligt Prinzezzan var han skriven på deras adress när han bodde på statt, om jag förstått rätt.
Citera
2017-09-04, 08:34
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vet inte men enligt Prinzezzan var han skriven på deras adress när han bodde på statt, om jag förstått rätt.

Hade varit intressant att veta.
Och veta varför han bodde hos dem?
Varför var han skriven där när han hade lgh?

Stod ngn annan för lgh så han hyrde i andra hand?
Det var ju inte det lättaste att få en lgh där vad jag minns,
och de hade väl rätt hög hyra oxå?
När man sprang ute så var det ju perfekt att bara ta hissen ner till discot

Och sorry att jag ej vet ngt om detta, för det måste ha diskuterats
någonstans i tråden som jag ej läst.
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-09-04 kl. 08:40.
Citera
2017-09-04, 09:28
Medlem
Citat:

Not.
När PR blev "infångad" så tog han hjälp av självaste Leif S.
Så därifrån o framåt har han setts som oskyldig - Och med det tunna bevisning som polisen hade runt brottplats samt inte koll på vittnen så slog nog Leffe hål på detta rätt fort.
Citera
2017-09-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Not.
När PR blev "infångad" så tog han hjälp av självaste Leif S.
Så därifrån o framåt har han setts som oskyldig - Och med det tunna bevisning som polisen hade runt brottplats samt inte koll på vittnen så slog nog Leffe hål på detta rätt fort.

Det kanske finns en anledning till att Leif S anlitades. Han kan väl få vilken skyldig mördare som helst att se ut som guds bästa barn. Nej.....det osar katt!
Jag har haft många teorier. Flackat fram och tillbaks. Men jag är säker på att. Om inte PR är GM, så vet han något.
Kanske skyddar en vän?
Citera
2017-09-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Vakter brukar stå utanför ställena också och kan ha uppmärksammat bilar som kretsat kring ANDRA ställen än Statt som passar in på vittnesmål från andra ställen. Men sånt fattar väl inte du?

Du har fortfarande inte svarat på min fråga hur du får ihop att MR skulle ha jobbat, men kan sitta i en bil 2.00-2.05 för att erbjuda skjuts.
Det hänger inte heller ihop med att MR skulle varit pilot, för nu säger du ju att han hade vaktutstyrsel. Pilot skulle ju haft vita/ljusa kläder, hur förklarar du det?
Eller var han skitfull, jobbade inte, gick från Statt satte sig i en bil för att stalka unga kvinnor och riskera sitt rykte fullständigt? Hur förklarar du det?
Varför har INGEN annan än din bror uppmärksammat detta?
Du får nog komma med lite mer välgrundade påståenden än att referera till en bror du inte kan prata med? Du for nog helt enkelt räkna med att inte bli trodd, som den förvirrade rasist du är.

Och dessutom var pilot så full att han inte minns vad som hände mellan 02–04, och det var alltså MR i vaktutstyrsel. Dessutom dementerar PW å det starkaste MR som pilot men twiggy håller fast. Vet att jag har sagt detta i minst 2 inlägg tidigare men kan inte hålla mig från att upprepa det en sista gång. Däremot håller jag med om att MR är skum och drar på sanningen, vad det betyder vet jag inte men han är inte pilot.
Citera
2017-09-04, 12:48
Medlem
Citat:

Gå knappast att vara skriven på ett hotell. Det var väl ingen lägenhet. Prinzz kallar den en "svit"( som alltså i praktiken är som en lägenhet - men förmodligen utan kök?).

Frågan som är obesvarad är om HA bodde där också. Varför skulle hon annars flytta tillbaka hem samma tidpunkt som U? Varför har inte detta kommit fram på 25 år?

Varför fick PR en svit på Stadt? Av vem?

För övrigt verkar det drälla av personer som har vaktanknytning till höger och vänster i det här fallet.
Citera
2017-09-04, 13:08
Medlem
Citat:
Tyvärr vet jag inte detta. Min brorsa sa dagen efter att "Mikael Rönnlund erbjöd Helena skjuts, men hon tackade nej. Och tur var väl det... sa han. Han sa detta till min syster när det kom ut att Helena var försvunnen. Jag hörde det och frågade inget eftersom jag inte visste vem MR var. Men att döma av deras kommentarer så var han ett känt namn. Bägge två flinade ju när han sen startade skallgångar.
M.R själv säger ju det sista, efter mycket ljugande och slingrande, att han var hemma hela kvällen. Bara det är lögn. Jag har sagt att jag inte kan fråga brorsan närmare p.g.a särskilda omständigheter. Men jag tvivlar inte en sekund på hans ord. Varför? Detta var 25 år sen, och mycket har framkommit efter det som förstärker misstankarna. Jag tycker det är solklart. men det är JAG det.

Tack för svar.

Har fått några vaga indicier från olika håll, som jag ska försöka kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in