Citat:
Ursprungligen postat av
Golga
Ur dokumentären framgick att hans partners tyckte att hns beteende blivit så konstigt efter skadan att de rådde honom att uppsöka läkare på nytt. Vilket han också gjorde. Visst var han konstig redan innan men nu eskalerade det,som om han tappat all förmåga till impulskontroll. De andra verkade helt ställda o Kristian von Bengtson tyckte att det hela började påminna om ett dårhus.
Jag tror faktiskt på en skada i frontalloben som fick hans ren tidigare konstiga natur att helt hämningslöst blomma ut. Mordet på KW verkar också vara utfört av nån som förlorat kontrollen och sen paniksopar igen spåren. Jag, som också gärna länkar till Emile Meng, undrar om inte ett liknande scenario kan föreligga där. Han fick syn på henne, och beslöt att få in henne i sin bil. Sen spårade det ur. Att den vita paketbilen setts vansinnesköra av och an nära hans hemtrakter tycker jag att tyder på att han inte visste vad han skulle göra av flickan/kroppen när hon väl var i bilen. Körde först åt ett håll, men ändrade sig sen och åkte åt ett annat när han märkte att han blivit sedd eller när han kom på en bättre plats att föra henne till. Nå, det här är spekulatiner. Men i fallet Wall tycker jag det är rätt klart att det handlar om en situation som eskalerat.
Problemet är ju att ingen läkare hade kunnat göra något. En skada är en skada. I vissa fall kan dessa personlighetsförändringar mildras. Och det kanske den gjort för Madsen. Han kanske var värre för ett par år sen, även om ingen människa då fick sätta livet till. Men jag vet flera som blivit otroligt aggressiva. Vad man behöver är insikt i sin skada. Inte alla har det. De ser inte själva förändringen och är därmed inte själva vakna för vad som kan hända. Jag har svårt att tro att Madsen hade insikt om sina besvär. Nu känner vi ju inte till hur Madsen var innan skadan, så det kan vara svårt att se om, och hur mycket, han förändrats. Men uppenbarligen reagerade polarna.