2017-09-06, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Min tanke är att de åkte av vid våldtäkten. Styckningen skedde kanske på ett annat ställe i båten och han glömde sen dessa bevisen.

Tror inte på "traditionell våldtäkt". Det är av stor betydelse var trosa, strumpbyxa låg. Enligt PM åkte dessa av på väg upp i trappan.

Skrev inte media igår att PM sagt att han band både armar och ben när han forslade ut KW? Eller var det bara armarna?

Säger han benen är han väl ganska körd, omöjligt alltså för ett par trosor och strumpbyxor att glida av. Inte det lättaste att få ett par strumpbyxor att glida av ens utan rep. Näst intill omöjligt.
Citera
2017-09-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Jag har funderat på det där varför han inte medger styckning, vilket alla tycker är så korkat. Det kan bara finnas ett svar: Han är rädd för följdfrågor, som kan få honom att ligga riktigt illa till. Som tex:
Vad använde du för att stycka henne?
En såg.
Fanns det någon sådan såg på båten? Vad använde du den till?
Om ingen av alla de människor som varit i båten kan bekräfta att de sett en såg där, men däremot att en dylik såg funnits i PMs verkstad dagarna före mordet kan det ju bli svettigt att förklara varför den plötsligt är borta. Hade han tagit den till u-båten? Varför då? Det sista han vill är förmodligen att det skulle börja se PLANLAGT ut, vilket det kanske också var. Hade man haft tillgång till hans tfn hade man förmodligen kunnat hitta annat som tyder på planering. Hoppas sådant material nu går att hitta på hans dator.
Polisen har nog mycket att göra. Ett spännande jobb kan jag tänka. Varje liten komprometterande bit de hittar renderar säkert liten tårtbit till kaffet för utredningsgruppen den dagen .
Citera
2017-09-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
https://youtu.be/rHE9pGUxjl4
Tack. Hittade denna också där han ger tummen upp. https://youtu.be/U6eSQ0SVAb4
Citat:
Jag har funderat på det där varför han inte medger styckning, vilket alla tycker är så korkat. Det kan bara finnas ett svar: Han är rädd för följdfrågor, som kan få honom att ligga riktigt illa till. Som tex:
En såg.
Om ingen av alla de människor som varit i båten kan bekräfta att de sett en såg där, men däremot att en dylik såg funnits i PMs verkstad dagarna före mordet kan det ju bli svettigt att förklara varför den plötsligt är borta. Hade han tagit den till u-båten? Varför då? Det sista han vill är förmodligen att det skulle börja se PLANLAGT ut, vilket det kanske också var. Hade man haft tillgång till hans tfn hade man förmodligen kunnat hitta annat som tyder på planering. Hoppas sådant material nu går att hitta på hans dator.
Tror inte det var planlagt. Då skulle han nog bestämt en lite mer diskret träff med henne.
Och varför just henne då? Finns säkert lättare offer om man planlägger ett mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Fatter inte at noen tror på at Madsen er uskyldig, da må man være dum i hodet.
JA- det övergår mitt förstånd om någon fortfarande anser att Madsen inte begått ett mord.
Att diskutera luck-teorin i all oändlighet är enfaldigt.
Polisen arbetar INTE alls med teorin att luckan slagit i K.W, huvud.
Luckan är inte orsaken till hennes död.
Vid detta laget så har Polisen nog en rätt klar uppfattning om hur det egentligen gått till.
Fötter och händer bands på K.W. Madsen ger förklararingen att bundna händer och fötter underlättade att kroppen skulle halas upp genom öppningen.
Som han säger det var lätt gjort för hon vägde inte så mycket ,runt 50 kilo.
Madsen har uppsåtligt mördat henne
Bevisläget torde vara stärkt - och Madsens förklaringar är bara "bullshit".
Men luckan har inte orsakat K.W,s död.
Senast redigerad av moshes 2017-09-06 kl. 11:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Miss att trosa, strumpbyxa och hårtofs stannat på båten medan skor kjol och tröja är försvunnet är naivt. Redan i häktningsförhandling nummer två går man åt PM och hans sexuella preferenser, motivbilden åklagaren kommer bygga upp är självklar. Går inte att ta miste på,
Jo, och den där hårlocken är intressant. Är den Walls (inte alls säkert, om han hade haft många kvinnor/offer och var fetishist!). Och OM den var? Hade den spår av blod på sig? Det borde den väl rimligen ha haft, om hennes skalle krossades på det sätt han beskrev det. Allt annat vore ganska besynnerligt.
Citera
2017-09-06, 11:44
Medlem
Citat:
En såg.

Jag tror bara att det handlar om att han gav den här versionen när han trodde att de inte skulle hitta torson eller andra kroppsdelar. Nu när torson har hittats blir det svårt att backa eller byta förklaring.
Citera
2017-09-06, 11:48
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dessutom har de inte fått in alla svar vad gäller nagelskrap under Madsens naglar. En del andra viktiga svar väntas också. De ska nog sy ihop detta.
Madsen hade både skatteskulder och en del andra privata skulder. Han kunde inte äga något alls, därför blev en annan snubbe formell ägare till Nautilus. Nu kommer troligen Madsen inte heller behöva bekymra sig om sånt som skulder. Han får alldeles gratis boende inkl mat och kläder

Vi skall komma ihåg att det ibland är ganska svårt att bevisa mord och i det här fallet så tror jag inte att de kommer att lyckas med detta. Det är helt normalt att Madsen har Walls DNA under naglarna eftersom han har släppat henne.
Citera
2017-09-06, 11:50
Medlem
Citat:
Jo, och den där hårlocken är intressant. Är den Walls (inte alls säkert, om han hade haft många kvinnor/offer och var fetishist!). Och OM den var? Hade den spår av blod på sig? Det borde den väl rimligen ha haft, om hennes skalle krossades på det sätt han beskrev det. Allt annat vore ganska besynnerligt.
Man ser ju naturligtvis om den är avklippt, om den bär Kims DNA osv. Man väntar fortfarande på många analyssvar av fynden från ubåten. Man HAR gjort rekonstruktion utefter Madsens förklaring. Dvs var de fann koagulerat blod och hur Madsen beskrev att hon låg. Sånt har de kollat. Hur den föll ut är inte offentliggjort. Jag tror de täckt allt det bara går hittills och fortfarande finns mycket kvar att göra. De kommer täppa till varenda litet håll i hans historia som har lika många hål som en schweizerost.
Citera
2017-09-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi skall komma ihåg att det ibland är ganska svårt att bevisa mord och i det här fallet så tror jag inte att de kommer att lyckas med detta. Det är helt normalt att Madsen har Walls DNA under naglarna eftersom han har släppat henne.
Jag HOPPAS att allt sammantaget kommer att göra att domen faller utan rimligt tvivel.
Den som lever får se.
Citera
2017-09-06, 11:53
Medlem
[quote=beastwood|61708640]Tack. Hittade denna också där han ger tummen upp. https://youtu.be/U6eSQ0SVAb4

Tror inte det var planlagt. Då skulle han nog bestämt en lite mer diskret träff med henne.
Och varför just henne då? Finns säkert lättare offer om man planlägger ett mord.[/
Senast redigerad av Golga 2017-09-06 kl. 12:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan ju inte du veta. M verkar dessutom ha fått sex så att det räcker. Både med frun och andra. Varför skulle han ha varit tvungen att tilltvinga sig det? (Jag vet att INGEN har någon rätt att tilltvinga sig sex, men jag menar nu ur en ensam, sexlös mans perspektiv kan det kanske kännas så.)

Narcissister har ofta mer sex än den genomsnittliga personen, men inte nödvändigtvis. Däremot är de extremt benägna att överdriva deras sexuella erövringar överför kompisar och liknande. Att få bekräftelsen genom att ha sex är viktigt, men att berätta för alla hur mycket sex man får är ofta ännu viktigare (för en narcissist), även om det är direkt påhitt. Så det är rätt svårt att spekulera i om PM fått sex som det räcker...
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-06 kl. 12:03.
Citera
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Kan han ha fotograferat liket och skickat upp det i ett moln från mobilen? För senare bruk?

Jag spånade på något liknande, att det är därför han inte vill att dom kollar hans dator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in