2017-08-31, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Så du menar att det inte är 100 % säkert att 1,KW är död ,2.Att hon är styckad . 3. Att torson är punkterad.4. Att PM var närvarande osv ???

Så skrev du inte, du skrev såhär:
"och att KW är död. Hon har styckats. Hon har dumpats i havet. Hennes torso var punkterad. PM var närvarande när hon dog. PM "begravde" henne i havet. Bara för att ta några exempel på saker som vi vet verkligen hände.

Hur kan du vara 100% säker på detta, var du närvarande, är du ett vittne? Alla dessa påstådda sanningar kommer från antagandet att Kim Walls DNA fanns på hårborste och tandborste som polisen hämtade in. DET, kan vi inte vara 100% säkra på, det är och förblir ett antagande, följdaktligen kan vi inte vara 100% säkra på de slutsatser som följer därefter heller. En kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk, och i detta fall är den svagaste länken antagandet, att borstarna tillhörde Wall.

Ska detta verkligen vara så infernaliskt svårt att greppa? Då blir man fan mörkrädd!
Citera
2017-08-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Precis! !! Du förstår och svarar dessutom på din egen fråga som löd : Massonite Du menar rättspsykiatrisk undersökning.
Men skriv då inte rättsmedicinsk. Det är två vitt skilda saker.
Citera
2017-08-31, 13:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Så skrev du inte, du skrev såhär:
"och att KW är död. Hon har styckats. Hon har dumpats i havet. Hennes torso var punkterad. PM var närvarande när hon dog. PM "begravde" henne i havet. Bara för att ta några exempel på saker som vi vet verkligen hände.

Hur kan du vara 100% säker på detta, var du närvarande, är du ett vittne? Alla dessa påstådda sanningar kommer från antagandet att Kim Walls DNA fanns på hårborste och tandborste som polisen hämtade in. DET, kan vi inte vara 100% säkra på, det är och förblir ett antagande, följdaktligen kan vi inte vara 100% säkra på de slutsatser som följer därefter heller. En kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk, och i detta fall är den svagaste länken antagandet, att borstarna tillhörde Wall.

Ska detta verkligen vara så infernaliskt svårt att greppa? Då blir man fan mörkrädd!

Jag håller faktiskt med dig. Historien som du framför är osannolik men inte omöjlig. Man måste skilja på dom två begreppen. Sedan KAN polisen har tagit DNA från mamman eller brodern och jämfört (man brukar inte ta från pappan p.g.a. att man aldrig kan vara säker på att det är den biologiska pappan) också, och i så fall är det ju identiteten fastlagd till hundra procent. Om vi inte ska räkna med möjligheten att den döda var ett okänt syskon till Kim. Men dom sa inget om det i presskonferensen.
Citera
2017-08-31, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
KW s hår och tandborste hämtades hemma hos hennes föräldrar.Rätt övertygad om att det då är säkerställt att det är hennes

Det får du vara, men du kan inte säga att du vet det, för det gör du inte.
Citera
2017-08-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag håller faktiskt med dig. Historien som du framför är osannolik men inte omöjlig. Man måste skilja på dom två begreppen. Sedan KAN polisen har tagit DNA från mamman eller brodern och jämfört (man brukar inte ta från pappan p.g.a. att man aldrig kan vara säker på att det är den biologiska pappan) också, och i så fall är det ju identiteten fastlagd till hundra procent. Om vi inte ska räkna med möjligheten att den döda var ett okänt syskon till Kim. Men dom sa inget om det i presskonferensen.
Jag tror nog att vi kan vara ganska säkra på att polisen gjort ett bra jobb där. Alla dessa märkliga teorier som läggs fram är ju helt fantastiska.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag lyckades hitta en artikel igår att de även hittat hår- och tandborste i själva ubåten. Som bar hennes dna.

Källhänvisning or it didn't happen.
Citera
Avslutad
Citat:
Nej! Det tog en jävla tid innan jag fattade, eller trodde jag fattade, vad du menade. Så använd rätt begrepp. Rättsmedicinsk undersökning görs av patologer när de undersöker en kropp. Rättspsykiatrisk undersökning görs av psykiatriker. Du kan inte, och bör inte, blanda ihop de begreppen.
Vi Du och Jag förstår samma resultat av en rättsmedicinsk undersökning i fallet PM, mina förklaringar har säkert gått om dina frågor och i efterhand har VI båda fattat samma slutresultat. Jag menar inte att göra DIG vilseledd.
Citera
2017-08-31, 13:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det får du vara, men du kan inte säga att du vet det, för det gör du inte.

Jodå, bortom allt rimligt tvivel åtminstone. det räcker. Annars kan du fortsätta med konspirationsteorierna i en annan tråd tycker jag. Besudla inte tråden med din inkompetens tack.
Citera
2017-08-31, 13:34
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ok, nu reder vi ut begreppen här Massonite. Jag vet inte hur de gör i Danmark, men i Sverige gör vi en §7-undersökning. En "P7:a". Det är en liten sinnesundersökning som tar en timme eller två för att utröna om det finns något bakomliggande psykiatriskt problem. Om det visar sig att det gör det, så kommer man få genomgå en större psykiatrisk undersökning. En s k rättspsykiatrisk undersökning. Detta innebär att man skrivs in på rättsspykiatrisk klinik. I ex.vis Stockholm så är det Huddinge som brukar få den äran. Den undersökningen tar 4-6 veckor. Där kan man utröna om patienten/brottslingen var under påverkan av psykisk sjukdom under händelsen, och/eller har en pågående psykisk sjukdom. Detta är av betydelse för domen (fängelse eller psykiatrisk vård).
Och blir madsen inte kryssad i sökningen så blir han dömd till förvaring dvs 15-18 år innan han ens kan ansöka om tidsbegränsat straff.

Däremot är den danska rättspsykiatriska vården bättre än i Sverige som vilar på sina fyra ben vilket är alldeles för krångligt om man fastnar mellan två stolar.

Norge har också en annorlunda rättsvård.

Så Sveriges rättsvård är piss som allt annat.
Citera
2017-08-31, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Verkligen? Länk! OM det du skriver är sant, så verkar det inte bättre än att hon lämnade möjligheten öppen, att övernatta på ubåten tillsammans med den spännande ubåtskaptenen...

Eller så är hon journalist på resande fot och har normalt alltid detta med sig...
Citera
2017-08-31, 13:39
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Att fängelse är tanken är helt rätt, MEN! Vad många människor INTE! tänker på är att rättsmedicinsk behandling görs när misstanke om exempelvis Psykos , Schizofreni eller någon annan form av aggression kan ligga bakom ett brott.

Denna rättsmedicinska undersökning går ut på att göra patienten totalt vansinnig, samt kontrollerande av när detta sker.
Patienten får umgås med psykiskt sjuka människor en längre eller kortare tid med och utan lugnande medel.
Tala med behöriga Läkare , Läkaren frågar frågor och så jämför Läkaren hur patienten reagerar i situationer som är mycket stressat osv.osv.

PM kommer helt enkelt inte att klara av att lura en rättsmedicinsk undersökning, där vårdpersonal är utbildade om människans funktioner både psykiskt och fysiskt.

Vi kommer att få svar, var så säkra

Vad pratar du om för stolligheter?? "Rättsmedicinsk undersökning går ut på att göra patienten totalt vansinnig"!? Dumheter. Låter mer som psykisk tortyr. Det är väl inte äns tillåtet i krigstid. Sluta prata dumheter.
Citera
2017-08-31, 13:48
Medlem
Ytterligare upplysningar till Massonite:
En rättspsykiatrisk undersökning grundar sig på samtal och iakttagande. Fast mest samtal. Att göra någon vansinnig och testa temperament hör absolut inte hit. Jag är inte säker på varifrån du får dina uppgifter, men jag skulle nog råda dig att inhämta lite fakta. Googla lite och läs på. Jag tror faktiskt du kan ha nytta av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in