2017-08-31, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
När domstolen vill genomföra rättsmedicinsk undersökning misstänker de också schizofreni som bakomliggande orsak till ett brott.
Jag försöker igen: det är nog rättspsykiatrisk undersökning du menar. Inte rättsmedicinsk.
Citera
2017-08-31, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror du menar rättspsykiatrisk undersökning.
Äntligen någon som förstår! Rättspsykiatrisk undersökning är rättsmedicinsk undersökning.
Rättsmedicinsk Undersökning har många olika inriktningar, eftersom Polisen tror att PM ljuger och att Domstolen begärt "Rättmedicinsk Undersökning" tillfaller denna undersökning det Psykiska området inom Rättsmedicin.
Citera
2017-08-31, 13:03
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Forskade snabbt. Kvinnan på visningsbilden på Twitter-kontot är inte den Nicole Goddard som är fotograf, jämförde med bilden på www.nicolegoddard.com.
Håller med dig om att det är någonting som är skumt.

Jag kollade lite på det för knappt 2 veckor sedan. Skumt är det verkligen. Bilden tillhör en från Australien, se mitt länkade inlägg!

https://www.flashback.org/sp61533209
Citera
2017-08-31, 13:04
Medlem
Citat:
Äntligen någon som förstår! Rättspsykiatrisk undersökning är rättsmedicinsk undersökning.
Rättsmedicinsk Undersökning har många olika inriktningar, eftersom Polisen tror att PM ljuger och att Domstolen begärt "Rättmedicinsk Undersökning" tillfaller denna undersökning det Psykiska området inom Rättsmedicin.
Du måste använda rätt begrepp. Annars begriper man ju inte vad som menas.
Citera
2017-08-31, 13:10
Medlem
Citat:
När domstolen vill genomföra rättsmedicinsk undersökning misstänker de också schizofreni som bakomliggande orsak till ett brott.
Ok, nu reder vi ut begreppen här Massonite. Jag vet inte hur de gör i Danmark, men i Sverige gör vi en §7-undersökning. En "P7:a". Det är en liten sinnesundersökning som tar en timme eller två för att utröna om det finns något bakomliggande psykiatriskt problem. Om det visar sig att det gör det, så kommer man få genomgå en större psykiatrisk undersökning. En s k rättspsykiatrisk undersökning. Detta innebär att man skrivs in på rättsspykiatrisk klinik. I ex.vis Stockholm så är det Huddinge som brukar få den äran. Den undersökningen tar 4-6 veckor. Där kan man utröna om patienten/brottslingen var under påverkan av psykisk sjukdom under händelsen, och/eller har en pågående psykisk sjukdom. Detta är av betydelse för domen (fängelse eller psykiatrisk vård).
Citera
2017-08-31, 13:10
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tror inte detta nänts tidigare. men är inte säker. Om det är något att ha får ni själva bedöma.

Hittade en hashtag "@kiimwall" som leder till lite nya bilder. Samma tagg leder även till ett skumt konto på Instagram, med lånad bild (australisk entreprenör). Kontot har även samma efternamn som en känd raketpionjär. Kontot öppnades i juli, alltså långt innan försvinnandet. Några länkar nedan...

https://www.google.se/search?q=@kiimwall&tbm

https://twitter.com/kiimwall

Fotografiet (bläddra ned på sidan):
http://www.smh.com.au/small-business/entrepreneur/australias-nine-most-influential-female-entrepreneurs-2017-20170224-gukte5.html

http://fly.historicwings.com/2013/03/goddards-dream/

Verkligen skumt! Utan att verka helt paranoid, så vill jag ändå säga att det verkar vara en konspiration här... Och det verkar för bra för att vara sant, KAN han verkligen ha planerat mordet...? Verkar ju nästan så...

Hade dom en överenskommelse om att hon skulle få vara med i en raket? Kan han ha mördat henne för att hon inte ville betala vad det kostade (natura)...? Kan hon ha kommit på nåt som han inte ville skulle komma ut?
Asså vad är det här??!
Senast redigerad av TantLinn 2017-08-31 kl. 13:12. Anledning: Balettakademien?.
Citera
2017-08-31, 13:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Vet inte om denna artikel länkats förut. Det är en journalist som umgick med Kim i Uganda, som berättar om hennes bild av KW och försvinnandet.

www.theguardian.com/commentisfree/2017/aug/20/kim-wall-reminder-female-journalists-danger

Citat:
Kim had been living in New York at the time and was poised to move to China. She traveled to far-off corners of the globe – the Marshall Islands, Haiti, Cuba, Sri Lanka – mostly on competitive grants that recognized her immense talent. She even slipped into North Korea at one point.

After the reporting trip wrapped up, Kim and I stayed on in Uganda. We shared a hotel bed to cut costs. Kim would often roar off on motorcycle taxis to follow up on a story. I asked her if she worried about using them in a country she wasn’t familiar with. She paused thoughtfully and said she believed they were safe.

Citat:
Scandinavia, a supposed bastion of gender parity, in which Kim has disappeared. It’s a chilling reminder that women’s safety can’t be shrugged off as a problem specific to developing countries, as if the west is immune to misogyny.
Citera
2017-08-31, 13:12
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag kollade lite på det för knappt 2 veckor sedan. Skumt är det verkligen. Bilden tillhör en från Australien, se mitt länkade inlägg!

https://www.flashback.org/sp61533209

Missade det! Detta känns för skumt för att vara en tillfällighet. Dessutom, som Grumpyoldfart skrev: "En artikel skriven av Kim Wall 2012 i Independent länkar till detta konto på twitter, @kiimwall . Ett konto som skapades Juli 2017, någon vecka innan Kim Försvann.."
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.independent.co.uk%2Fv oices%2Fcomment%2Fafter-the-storm-new-york-pulls-t ogether-in-the-wake-of-hurricane-sandy-8277394.html
Citera
2017-08-31, 13:14
Avslutad
Citat:
Du måste använda rätt begrepp. Annars begriper man ju inte vad som menas.
Du förstår! och många andra förstår vad som menas när en Domstol begär rättsmedicinsk undersökning.
Det har också med att Domstolarna måste ha Läkarnas utåtande i sådanahär brott, De kan ju inte dömma någon till fängelse som är kraftigt i behov av vård.
Citera
2017-08-31, 13:18
Medlem
Citat:
Du förstår! och många andra förstår vad som menas när en Domstol begär rättsmedicinsk undersökning.
Det har också med att Domstolarna måste ha Läkarnas utåtande i sådanahär brott, De kan ju inte dömma någon till fängelse som är kraftigt i behov av vård.
Nej! Det tog en jävla tid innan jag fattade, eller trodde jag fattade, vad du menade. Så använd rätt begrepp. Rättsmedicinsk undersökning görs av patologer när de undersöker en kropp. Rättspsykiatrisk undersökning görs av psykiatriker. Du kan inte, och bör inte, blanda ihop de begreppen.
Citera
2017-08-31, 13:18
Avslutad
Citat:
Ok, nu reder vi ut begreppen här Massonite. Jag vet inte hur de gör i Danmark, men i Sverige gör vi en §7-undersökning. En "P7:a". Det är en liten sinnesundersökning som tar en timme eller två för att utröna om det finns något bakomliggande psykiatriskt problem. Om det visar sig att det gör det, så kommer man få genomgå en större psykiatrisk undersökning. En s k rättspsykiatrisk undersökning. Detta innebär att man skrivs in på rättsspykiatrisk klinik. I ex.vis Stockholm så är det Huddinge som brukar få den äran. Den undersökningen tar 4-6 veckor. Där kan man utröna om patienten/brottslingen var under påverkan av psykisk sjukdom under händelsen, och/eller har en pågående psykisk sjukdom. Detta är av betydelse för domen (fängelse eller psykiatrisk vård).
Precis! !! Du förstår och svarar dessutom på din egen fråga som löd : Massonite Du menar rättspsykiatrisk undersökning.
Citera
2017-08-31, 13:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Låt oss säga att det var en olycka. Det kommer ändå inte att bli en villkorlig dom. Varför? Jo, han har styckat hennes kropp och slängt den i havet. Det är ett för grovt ingrepp på ett lik för att leda till en villkorlig dom.

OK han kan få sex månader då. På någon lägre säkerhetsklassad anstalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in