2017-08-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur hitta mammans facebook?
Edit. Jag hittade det.
Citera
2017-08-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Sen har vi lastfartyget den passerade förbi, var det midnatt? Var befann han sig då? Därifrån ska han ta sig till bukten, minus 4 timmar, man bör kunna anta att ubåten stod stilla under styckningsprocessen.

Börjar bli lite rekordmagasinet här med Jan Guillou i en Plymouth, kanske Guillou kan ta en tur i ubåten.

Jag tror det var vid midnatt, kommer inte ihåg var. Helt svart ubåt utan lanternor tända.
Citera
2017-08-31, 10:14
Medlem
JackDeLarges avatar
Vet inte om detta redan blivit länkat, ber om ursäkt i så fall, men här är det någon kompis till Kim som berättar lite om henne. Till de som vill fördjupa sig lite i henne som person och journalist.
https://kit.se/2017/08/28/92991/vad-jag-larde-mig-av-kim-om-du-vill-nagot-bara-gor-det/
Citera
2017-08-31, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag tror det var vid midnatt, kommer inte ihåg var. Helt svart ubåt utan lanternor tända.

Tja.. enligt den här bilden lär han haft all tid i världen, om han kommer från fyren till bukten på bara en halvtimme. Om nu bilden stämmer.. https://ichef-1.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/C34E/production/_97489994_submarine_mystery_624.png
Citera
2017-08-31, 10:37
Medlem
Citat:
Tja.. enligt den här bilden lär han haft all tid i världen, om han kommer från fyren till bukten på bara en halvtimme. Om nu bilden stämmer.. https://ichef-1.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/C34E/production/_97489994_submarine_mystery_624.png

Jag ville ju också veta var pappan o den lille sonen sett ubåten o sen var det väl någon mer som såg den? Det ser ju nära ut på kartan, så nog hade han tid på sig.
Citera
2017-08-31, 10:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
https://youtu.be/GzhVjrrSuek. Dykning med Nautilus. Kanske var det så här mörkt Kim fick uppleva det tillsammans med Madman.

Kolla från 13:10, där ser man roterande maskindelar. Kim hade långt hår, kan hon ha varit nyfiken, lutat sig fram, fastnat med håret och blivit skalperad? DET skulle kunna förklara varför Madsen måste göra sig av med huvudet!
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-31 kl. 10:49.
Citera
2017-08-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kolla från 13:10, där ser man roterande maskindelar. Kim hade långt hår, kan hon ha varit nyfiken, lutat sig fram, fastnat med håret och blivit skalperad? DET skulle kunna förklara varför Madsen måste göra sig av med huvudet!
Det måste man väl inte alls? Man kör in i hamn och kallar på hjälp. Alternativt ringer sjöräddningen. Normala människor gör sig väl inte av med kroppsdelar, eller hela människor för all del, bara för att folk råkar ut för olyckor? No way.
Citera
2017-08-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, det var vid midnatt. Då var hon med all säkerhet redan död. Därefter siktades han vid 10.30-tiden. Han hade gott om tid med både styckning och dumpning.
Citera
2017-08-31, 11:05
Medlem
Citat:
Enbart detta är korrekt.

Detta är sannolikt, men vi vet inte detta med 100% säkerhet.

Utan tvivel är man inte riktigt klok, du får jobba på dina analytiska förmågor och ditt kritiska tänkande.
Så du menar att det inte är 100 % säkert att 1,KW är död ,2.Att hon är styckad . 3. Att torson är punkterad.4. Att PM var närvarande osv ???
Citera
2017-08-31, 11:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det måste man väl inte alls? Man kör in i hamn och kallar på hjälp. Alternativt ringer sjöräddningen. Normala människor gör sig väl inte av med kroppsdelar, eller hela människor för all del, bara för att folk råkar ut för olyckor? No way.

Fast just i det här fallet skulle Madsen bli väldigt mycket ställd till ansvars, då han inte bara var befälhavare på den aktuella turen, utan dessutom hade byggt ubåten och var ägare till den. Det kunde inte bli mer hans ansvar. Jag kan förstå hur han tänkte faktiskt, OM detta var vad som hände... att det inte är "rätt" är en annan sak.
Citera
2017-08-31, 11:12
Medlem
F3ttans avatar
Finns det ingen motsvarighet till Flashback i Danmark?
Kanske kan hitta mer skvaller där
Citera
2017-08-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast just i det här fallet skulle Madsen bli väldigt mycket ställd till ansvars, då han inte bara var befälhavare på den aktuella turen, utan dessutom hade byggt ubåten och var ägare till den. Det kunde inte bli mer hans ansvar. Jag kan förstå hur han tänkte faktiskt, OM detta var vad som hände... att det inte är "rätt" är en annan sak.
Nä nä nä. Om jag kör på en människa så får jag inte göra mig av med personens kroppsdelar, eller hela kroppen. Eller om personen självdött. Du får inte ens göra dig av med djur som du kört på. Ditt resonemang håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in