2017-08-29, 22:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Max skryter om 100% svenskt kött!!
Men dom har inte 100% nötkött.
Hur många procent är nötkött? Fläskkött?
Och framför allt, vad är resterande i köttet för något??
Och hur många procent?
Nyfiken...?

Nej.
Max är inte bäst i Sverige.
Då kör man rent 100% rent!!
Om inte?
En jävligt bra förklaring....
Berätta!
´
Citera
2017-08-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Är det smöriga toast-skivor på melten? Misstänker att det är torra och överstekta toast-skivor som serveras. Någon skrev att det var samma uttjatade creoledressing som vanligt på burgaren. För övrigt tycker jag att MAX har snöat in sig överdrivet mycket på jalapeño sedan Chili 'n' Cheese-burgaren. Om den är så omtyckt kör all-in på Chili 'n' Cheese-burgaren och gör den ordinarie samt sluta leverera jalapeño på allt nytt ni säljer!

Mjuka äckliga bröd. Mer dressing än vanligt och mycket smält ost. Enda som var gott på burgaren var jalapenos.
Citera
2017-08-30, 18:10
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Mjuka äckliga bröd. Mer dressing än vanligt och mycket smält ost. Enda som var gott på burgaren var jalapenos.

Mjuka bröd, mer dressing än vanligt och mycket smält ost är ju för jävelen det som är så gott!
Citera
2017-08-30, 18:32
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Är det smöriga toast-skivor på melten? Misstänker att det är torra och överstekta toast-skivor som serveras. Någon skrev att det var samma uttjatade creoledressing som vanligt på burgaren. För övrigt tycker jag att MAX har snöat in sig överdrivet mycket på jalapeño sedan Chili 'n' Cheese-burgaren. Om den är så omtyckt kör all-in på Chili 'n' Cheese-burgaren och gör den ordinarie samt sluta leverera jalapeño på allt nytt ni säljer!

Har inte alla snöat in sig överdrivet mycket på jalapeño numera? Tycker att alla kör mycket med. Jag kan inte påstå att jag är särskilt förtjust i det, så jag brukar sällan nappa. Är folk verkligen så galna i just jalapeño?
Citera
2017-08-30, 19:46
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun

Jalapeñon börjar att bli överanvänd nu. Finns överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Har inte alla snöat in sig överdrivet mycket på jalapeño numera? Tycker att alla kör mycket med. Jag kan inte påstå att jag är särskilt förtjust i det, så jag brukar sällan nappa. Är folk verkligen så galna i just jalapeño?

Ja, den lilla gröna chilipepparn är verkligen trendig. Några lokala turkpizzerior kör den rakt igenom på alla de så kallade "mexikanska" pizzorna.

MAX har ju total dille på den sedan några år tillbaka då den finns både på burgarna och i deras chili cheese.
Citera
2017-08-30, 23:45
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det har dom verkligen gjort. Fattar inte att folk kan vara så galna i den skiten, önskar att MAX tog sig i kragen och erbjöd nån chili med lite mer styrka istället för den där "Svenson-favoriten" jalapeño. Men det kan jag nog tyvärr glömma.
Citera
2017-08-31, 00:30
Medlem
Elementarts avatar
Citat:

Ogillar också att de använder jalapeños på så många burgare. Jag hoppas att Umami Halloumi burgaren kommer tillbaka, den var supergod.
Citera
2017-08-31, 16:32
Medlem
Max levererar bra. Kampanjburgarna är alltid en hit. Finns inget som tar Brioche eller Halloumi dock.
Citera
2017-08-31, 16:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Det har dom verkligen gjort. Fattar inte att folk kan vara så galna i den skiten, önskar att MAX tog sig i kragen och erbjöd nån chili med lite mer styrka istället för den där "Svenson-favoriten" jalapeño. Men det kan jag nog tyvärr glömma.

Det är säkert där nyckeln ligger, att den är rätt svennebanan i styrka men ger lite mer hetta och lite mer smak. Det blir en rätt riskfri grej att proppa i en burgare, det är inte många som kommer tycka att det är för starkt. Själv kan jag inte påstå att just styrka är något jag direkt uppskattar i en burgare, jag vill gärna ha mycket smak men just att det är starkt är inget jag tycker är särskilt nödvändigt. Oftast när jag har ätit chiliburgare av olika slag tycker jag mest att det dövar bort alla andra smaker och blir rätt trist.
Citera
2017-08-31, 16:44
Medlem
Vem fan käkar på de här ställena såvida det inte är 03:00 och man är på väg hem från krogen?
Citera
2017-09-01, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Mjuka bröd, mer dressing än vanligt och mycket smält ost är ju för jävelen det som är så gott!

Ska ju vara frasiga bröd. Men om du tycker det är gott med en mjuk skogaholmslimpa som bröd till en burgare så visst. Dressingen är inte ens god
Citera
2017-09-04, 17:28
Medlem
Man blir ju lack på att det är såhär:

Max har överlägset den bästa pommes frites, nästan för krispiga, och smakfulla (och cheddardippen)
Dock så har Max den absolut sämsta hamburgarna, ogillar köttsmaken och tråkig smak överlag, tendens till för mycket salt i mycket av det

Burger king, har bara en meny som är god, chicken royale, tvärgod är den, men pommes därifrån suger rejält, alldeles för tjocka, och tråkiga i smak, dippen är sådär

McDonalds, har länge varit bojkottat för mig men nu när dom börjat införa "lagas på beställning" taktiken, så är burgarna mycket fräschare och godare, och dubbel cheeseburgare toppar allt just nu(osten är ju gudomlig), men deras pommes frites är lika låg klass som Burger kings, dock felet med dessa är att dom är för flötiga, och kanske 2/10 av en kartong med pommes, kan man ens dippa normalt med, annars böjer dom sig bara av flötigheten.

Behöver en ny restaurangkedja.

Maximum King Donalds får stället heta. Fixa någon, nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in