2017-09-08, 11:38
Medlem
Kuponger i lådan igår, varar till den 24/9 om jag läste rätt. Ingen tid att förlora. Men nog
förlorades lite tid på långsam servering och krångel p g a att kupongerna var så färska.

De "bästa" rabatterna av typen "få en extra burgare gratis" är förstås så förmånliga att
även de som ogillar MAX borde använda sig av dem !

Den nya varianten Hot Melt ligger farligt nära 100 kr för ett mål. Och alternativet med
halloumi verkade kosta lika mycket ! Men med rabatt ligger det ju nära till hands att
testa.

Och restaurangchefens namn var Maria Johansson. Mycket svenskt och det stod förstås
på kvittot ...
Citera
2017-09-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Kuponger i lådan igår, varar till den 24/9 om jag läste rätt. Ingen tid att förlora. Men nog
förlorades lite tid på långsam servering och krångel p g a att kupongerna var så färska.

De "bästa" rabatterna av typen "få en extra burgare gratis" är förstås så förmånliga att
även de som ogillar MAX borde använda sig av dem !

Tja, det är ju inte första gången som Max använder sig av rabattkuponger. Så det borde ju inte bli långsam servering och krångel endast för att kupongerna är nya/färska. Vad var det för krångel?

Varför ska man ändå utnyttja rabatterna på Max om man inte gillar maten? Det spelar ingen roll att man exempelvis kan få en hamburgare på köpet, om man avskyr deras hamburgare. Så vad är poängen med att de som ogillar Max ändå ska utnyttja kupongerna?
Citera
2017-09-09, 10:54
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Man blir ju lack på att det är såhär:

Max har överlägset den bästa pommes frites, nästan för krispiga, och smakfulla (och cheddardippen)
Dock så har Max den absolut sämsta hamburgarna, ogillar köttsmaken och tråkig smak överlag, tendens till för mycket salt i mycket av det

Burger king, har bara en meny som är god, chicken royale, tvärgod är den, men pommes därifrån suger rejält, alldeles för tjocka, och tråkiga i smak, dippen är sådär

McDonalds, har länge varit bojkottat för mig men nu när dom börjat införa "lagas på beställning" taktiken, så är burgarna mycket fräschare och godare, och dubbel cheeseburgare toppar allt just nu(osten är ju gudomlig), men deras pommes frites är lika låg klass som Burger kings, dock felet med dessa är att dom är för flötiga, och kanske 2/10 av en kartong med pommes, kan man ens dippa normalt med, annars böjer dom sig bara av flötigheten.

Behöver en ny restaurangkedja.

Maximum King Donalds får stället heta. Fixa någon, nu!
MAX har inte pommes frites de har pommes strips. Alldeles för tunna och smala enligt min smak, det är som att sitta och äta tandpetare. Pommes frites ska vara tjocka och matiga men ändå frasiga. Både Burger king och McDonalds klarar sig ganska bra när det gäller Pommes.
Citera
2017-09-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Tja, det är ju inte första gången som Max använder sig av rabattkuponger. Så det borde ju inte bli långsam servering och krångel endast för att kupongerna är nya/färska. Vad var det för krångel?

Varför ska man ändå utnyttja rabatterna på Max om man inte gillar maten? Det spelar ingen roll att man exempelvis kan få en hamburgare på köpet, om man avskyr deras hamburgare. Så vad är poängen med att de som ogillar Max ändå ska utnyttja kupongerna?

Mannen i kassan hade inte riktigt klart för sig hur han skulle göra. Fick fråga chefen.

Jag gillar maten, men jag kanske inte har någon smak. Såserna ! Idag blev det Friscomål
+ en extra Frisco utan kostnad. Prisvärt och snabb servering !

Sedan kan det möjligen vara så att man inte känner hur snabbmat smakar om man äter
alldeles för fort ...

F ö kan man väl inte utnyttja rabattkupongerna om man beställer i expresskassan ? Så
man kan undra om Max verkligen vill att alla skall utnyttjas ...
Senast redigerad av Fastbuckfreddie 2017-09-09 kl. 14:55.
Citera
2017-09-10, 15:00
Medlem
Max med kupong för tredje dagen i rad. Nu har jag sparat drygt 150 kr på 3 st gratis
hamburgare !

Kupongerna, 10 st, skall vara värda 300 kr. Har alltså kvar 7 st till ett värde av strax
under 150 kr och har drygt 2 veckor på mig att äta mig igenom detta. Skall nog nästan
gå ...
Citera
2017-09-10, 15:44
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Max med kupong för tredje dagen i rad. Nu har jag sparat drygt 150 kr på 3 st gratis
hamburgare !

Kupongerna, 10 st, skall vara värda 300 kr. Har alltså kvar 7 st till ett värde av strax
under 150 kr och har drygt 2 veckor på mig att äta mig igenom detta. Skall nog nästan
gå ...

Om du käkat Biltemakörv hade du sparat ännu mer!
Citera
2017-09-10, 19:40
Medlem
Citat:
Mannen i kassan hade inte riktigt klart för sig hur han skulle göra. Fick fråga chefen.

Jag gillar maten, men jag kanske inte har någon smak. Såserna ! Idag blev det Friscomål
+ en extra Frisco utan kostnad. Prisvärt och snabb servering !

Sedan kan det möjligen vara så att man inte känner hur snabbmat smakar om man äter
alldeles för fort ...

F ö kan man väl inte utnyttja rabattkupongerna om man beställer i expresskassan ? Så
man kan undra om Max verkligen vill att alla skall utnyttjas ...

Personen ifråga kanske var ny, och aldrig tidigare tagit emot rabattkupongerna eller något. Det hade nog varit lättare för en mer erfaren anställd.

Du har fortfarande inte svarat på frågan varför även de som ogillar Max bör använda sig av rabattkupongerna, och särskilt de rabattkuponger som ger en extra hamburgare på köpet. Jag förstår inte poängen med att använda kupongerna om man avskyr deras hamburgare. Det är nämligen ganska många som ogillar deras hamburgare av olika anledningar, och hellre går till något annat ställe. Då räcker knappast rabattkuponger för att locka tillbaka dem.

Ingen aning angående expresskassorna. Men jag skulle tro att de flesta rabattkupongerna av någon anledning inte lockar de flesta kunder. De använder sig troligen bara av en eller några av rabattkupongerna, och struntar i resten. Men genom att skicka ut samtliga rabattkuponger så ökar man chansen att minst en av kupongerna lockar.
Citera
2017-09-10, 20:02
Medlem
Internhumors avatar
I år har jag käkat på MAX en gång och då blev det en påse pommes med en liten bunke smält cheddarost-dip. De måste skärpa sig. Deras burgare är rena rama stärkelsepuckarna. Billigt jävla skit och alltid samma tråkiga dressingar i tema-burgarna och detta förbannande vurmandet för Jalapeño. Kolla på donken. De har förnyat sig och för in E-ämnen i maten för att få skiten att se fräsch ut och deras Jureskogs-burgare har haft superroliga teman med spännande dressingar.
Citera
2017-09-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Du har fortfarande inte svarat på frågan varför även de som ogillar Max bör använda sig av rabattkupongerna, och särskilt de rabattkuponger som ger en extra hamburgare på köpet. Jag förstår inte poängen med att använda kupongerna om man avskyr deras hamburgare. Det är nämligen ganska många som ogillar deras hamburgare av olika anledningar, och hellre går till något annat ställe. Då räcker knappast rabattkuponger för att locka tillbaka dem.

MAX kanske inte tjänar på att ge mig en gratis hamburgare när jag köper ett meal av samma
sort ? Den som verkligen ogillar MAX kanske kan ruinera dem på det sättet ?

Jag gillar definitivt såserna. Och omslagspapperet, så man undviker kartonger i viss mån ...

Lovar att berätta om nästa gång jag äter på MAX och delbetalar med rabattkupong. Måste
väl vara någon som undrar hur nya MELT smakar.
Citera
2017-09-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Om du käkat Biltemakörv hade du sparat ännu mer!

Tror inte jag har något Biltema på nära håll. Men på IKEA har det blivit lite billig mat
någon gång ...
Citera
2017-09-11, 20:36
Medlem
Citat:
MAX kanske inte tjänar på att ge mig en gratis hamburgare när jag köper ett meal av samma
sort ? Den som verkligen ogillar MAX kanske kan ruinera dem på det sättet ?

Jag gillar definitivt såserna. Och omslagspapperet, så man undviker kartonger i viss mån ...

Lovar att berätta om nästa gång jag äter på MAX och delbetalar med rabattkupong. Måste
väl vara någon som undrar hur nya MELT smakar.

Jag är en av dem som inte gillar Max. Jag har inte besökt någon av deras restauranger på åratal, och lär knappast besöka dem inom en snar framtid. Med eller utan kupong. Jag väljer hellre att fortsätta bojkotta dem genom att inte besöka dem, och hoppas att jag kan ruinera dem den vägen (knappast, med tanke på att de har gott om matgäster som äter på deras restauranger). Om jag fortfarande går dit, så lär jag spendera pengar på maten. Även om jag 'sparar' pengar genom en rabattkupong som ger mig en extra hamburgare. Just hamburgarna skulle jag troligen behöva slänga ändå, så det skulle bli bortkastade pengar.
Citera
2017-09-13, 10:34
Medlem
Apropå kuponger, när de gäller och vad de är värda. Skriver om Max kuponger här
och om BK:s i den tråden.

Gäller t o m 2017-09-24.
...
Gäller ej vid köp i vår app, expresskassa, på Arlanda, Landvetter eller Liseberg.

Annars skall det inte vara något konstigt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in