2017-08-30, 20:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tycker jag inte. Det är väl klart att man begär den bästa försvarare som finns tillgänglig, oavsett hur litet brott man anser sig ha gjort själv? Risken finns ju ändå att man döms oskyldig utan en bra advokat, eller till onödigt långt straff.

...undrar förresten om M kommer att bjuda advokaten på en liten undervattenstur sedan, som tack för att hon fått ut honom..?

Det är lätt att vara efterklok, men om polisen helt plötsligt en dag kom och hämtade dig, satte dig i en cell, och sa att din granne var försvunnen och de vill förhöra dig om det, så är nog inte din första tanke att du ska begära Leif Silbersky som försvarare, tror inte jag. Den är nog snarare något i stil med - Vad fasiken är det som händer? Får jag åka hem snart eller? Det kommer nog ta ett rätt bra tag innan du kommer till insikt med att ens behöver en advokat, än mindre för något så grovt som mord och behöver en kändisadvokat.

Men nu vet ju vi att PM visste redan att KW är död, att han är del i det hela, och att han gjort sig av med hennes lik på ett otillbörligt sätt, han var mycket väl medveten om sitt behov av en skicklig försvarare. Det vet inte någon som helt oförhappandes blir intagen till förhör för något som denne inte vet något om.
Citera
2017-08-30, 20:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasan72
Varför fortsätts det spekuleras om vem borste det är sida efter sida i tråden. Polisen har DNA matchat torson emot KWs egna borstar och polisen har med 100% säkerhet även tagit referens prover ifrån familjen. Tror inte det behöver spekuleras mer om detta.

Säg det till signatur "grumpyoldfart", hen tror torson är från en kropp PM och KW stulit på något bårhus, alternativt att de kanske tillsammans haft ihjäl och styckat en uteliggare eller någon som ingen saknar.
Citera
2017-08-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja , de säger nåt..är du ok eller är allt bra...då gör han tummen upp ?! efter att han nyss styckat Kims kropp..vilken jäkla psykopat han är.
Jag har ett antal gånger av bara farten reflex-svarat på frågor även om svaret jag gett varit totalt fel. Frågar du någon som just ramlat eller cyklat om kull om det gick bra brukar många svara "ja" av bara farten - i vissa fall för att de skäms. I vissa fall för att de är chockade och inte tänker klart. I vissa fall för att de flesta av naturen svarar "bra" om någon frågar oss hur vi mår.

Även om man kan få rysningar av att se PM visa tummen upp, så är det svårt att veta hur man skall värdera det.
Citera
2017-08-30, 21:03
Medlem
Citat:
Om han ville leka befälhavare skulle han väl ha en mässuniform med kaptensmössa? Overall är ju för maskinister. Han handlade tydligen det mesta i bulk på Försvarets överskottslager för att det var billigt.
Finns video där ovan nämnda mössa bärs i ubåten när han är ute med den. Finns även kritik att han tycker om titlar. Så PM verkar vilja rollspela rätt hårt.
Citera
2017-08-30, 21:11
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ja, jag gissar faktiskt på något sådant, M är inte mördartypen, jag tror han talar sanning om olycka. Men samtidigt en olycka av ett sådant slag att han som befälhavare, ägare och konstruktör av ubåten skulle åka dit ändå, och dessutom förlora sitt anseende.

Men visst kan man tänka sig ett scenario där hon säger "hur djupt kan den dyka?", han säger (med stolthet) "100 meter!", hon säger "kan vi inte göra det nu, bara du och jag?", han säger "jag får egentligen inte med dig ombord, och det kan vara farligt", hon säger "äh kom igen nu, lev livet lite" - och där kanske hon skakade på håret och log förföriskt, eller lyfte på kjolen till och med...

Varför kommer du dragandes med så sjuka fantasier om hur KW får skylla sig själv för att hon blev styckmördad?!

Min bestämda åsikt är f ö att alla som har styckat en människa bör hållas inlåsta. Världen klarar sig utan PM's hembyggda ubåtar och raketdrömmar.
Citera
2017-08-30, 21:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Finns video där ovan nämnda mössa bärs i ubåten när han är ute med den. Finns även kritik att han tycker om titlar. Så PM verkar vilja rollspela rätt hårt.

Verkligen! Länk?
Citera
2017-08-30, 21:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Varför kommer du dragandes med så sjuka fantasier om hur KW får skylla sig själv för att hon blev styckmördad?!

Min bestämda åsikt är f ö att alla som har styckat en människa bör hållas inlåsta. Världen klarar sig utan PM's hembyggda ubåtar och raketdrömmar.

Jag har aldrig sagt att hon får skylla sig själv, var FÅR du allt ifrån? Dessutom blev hon antagligen inte styckmördad. Om någon styckar en kropp efter att personen avlidit i en olycka, så är det inte ett styckmord.

Tja, gör den det? Klarar sig världen utan drömmare och inspiratörer..? Det skulle bli en platt och tråkig värld, där inte mycket skulle bli gjort.
Citera
2017-08-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har följt tråden från start, PM fick ju bara träffa sin mamma en gång/år, vilken som bestämt det vet vi inte.

Han valde att bo hos sin pappa ( barn är egoister ), det väljer det bästa av sina föräldrar.

Kanske hans mamma ifrågasatte/kritiserade hans hobby vilket fick både pappan och PM att avsky mamman.

Mamman kanske sagt ngn ggn väx upp, senare i hans liv och ägna dig åt ngt mera
''normalt''.

KW som skulle göra ett porträtt av PM, kanske använde ''fel'' ord som hans mamma sagt, och då exploderade PM, han kanske associerade till sin mamma.

Bara en tanke från mig, alla försöker vi att förstå PMs handlingar vilket inte så lätt, jag försvarar absolut inte PM.

Men nu som vuxen verkar han ha vänt sig mot det fadern var, kanske ur ett dåligt samvete om han valt fadern för rent materiella syften att han fick syssla med sina raketbränslen? Han verkar inte kvinnofientlig eller chauvinistisk (en såkallad womanizer, som PM inte framstår som, har ofta en nedlåtande sida).
Det jag funderat lite är om kanske ställt en fråga på premiss att han skulle ha valt att bo hos fadern för att han tyckte illa om modern (fast det var för att han helt enkelt fick göra vad han ville hos fadern) och han blev förbannad?
Citera
2017-08-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Dockan är ledad där människor brukar ha leder.

Och styckningar brukar ske vid leder.

Så exakt vad är märkligt med att KW styckades vid knäna och dockan råkar ha ledade knän? Hade han styckat vid höften hade du hittat samma samband - att dockan ju också är ledad vid höften. Och i andra riktningen - hade dockan inte varit ledad vid knäna så skulle jag sett det som alldeles extremt märkligt.

Om den inte varit ledad så hade den inte dugt till att vara crashtest dummy. De hade väl till och med ett namn på herr "poupee de cire" i något youtubeklipp.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-30 kl. 21:30.
Citera
2017-08-30, 21:28
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att hon får skylla sig själv, var FÅR du allt ifrån? Dessutom blev hon antagligen inte styckmördad. Om någon styckar en kropp efter att personen avlidit i en olycka, så är det inte ett styckmord.

Tja, gör den det? Klarar sig världen utan drömmare och inspiratörer..? Det skulle bli en platt och tråkig värld, där inte mycket skulle bli gjort.

Ja kanske inte just PMs egna skapelser gör mycket för världen, men han har väl inspirerat andra. De har väl haft en hel del praktikanter där, några av dem kanske blir så intresserade att de väljer att gå en civilingenjörsutbildning istället för att bara dra omkring?
Citera
2017-08-30, 21:29
Medlem
Solglittrets avatar
Tycker att den danska polisen verkar ha skött det mesta i detta väldigt proffsigt. Möjligen med undantag för att de inte bad svensk polis om sökhjälp på svenskt vatten/stränder tidigare - men de kan ju haft sin skäl till detta och KWs bål återfanns ju också mycket riktigt vid vid Köge.

De sög in PM blixtsnabbt, fick upp 30 ton undervattensbåt i en handvändning, DNA-verifierade den funna bålen nästan direkt. Och så locket på, det sipprar - tyvärr - inte ut så mycket från utredningen, är faktiskt grymt tyst. Urtrist för oss nyfikna som nu måste spekulera ända ut på aliens och enäggstvillingnivå av torson i brist på annat .

Man undrar ju lite över om vår egen svenska polis hade skött det här lika snyggt och proffsigt...?
Eller hade vi fortfarande diskuterat om, Eston.., förlåt u-båten, skulle bärgas?
Citera
2017-08-30, 21:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja kanske inte just PMs egna skapelser gör mycket för världen, men han har väl inspirerat andra. De har väl haft en hel del praktikanter där, några av dem kanske blir så intresserade att de väljer att gå en civilingenjörsutbildning istället för att bara dra omkring?

Precis så jag menar! Och även att han har hållit föredrag, varit i TV o.s.v.. Han kan ha fått många att tro på sig själva och satsa på att plugga naturvetenskap och teknik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in