2017-08-30, 21:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Min bestämda åsikt är f ö att alla som har styckat en människa bör hållas inlåsta. Världen klarar sig utan PM's hembyggda ubåtar och raketdrömmar.

Har själv kapat av mänskliga extremiteter och styckat kroppar - är än så länge inte inlåst och hoppas slippa också framöver.

Förutom vad som kommit fram om PMs handlingar i relation till KW där han måste gjort riktigt störda saker, så är en sådan som PM nog en väldigt viktig personlighetstyp som får världen att utvecklas. Många uppfinningar och upptäckter - ex inom flyget, telefonen, radion mm har just inspirerats av udda typer som PM. Kanske inte just att han personligen drivit utvecklingen, men han inspirerar andra.
Gränsen mellan snille och vansinne kan vara hårfin och många genier har hånats från början.
Citera
2017-08-30, 21:58
Medlem
Ritzau: Madsen fortalte politiet om Walls død før varetektsfengslingen

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/ritzau-madsen-fortalte-politiet-om-walls-doed-foer-varetektsfengslingen/a/24129620/
Citera
2017-08-30, 22:01
Medlem
Dansk popstjerne bag kæmpe-hit er medejer af 'Raket-Madsens' ubåd
https://www.bt.dk/danmark/dansk-popstjerne-bag-kaempe-hit-er-medejer-af-raket-madsens-ubaad
Citera
2017-08-30, 22:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tycker att den danska polisen verkar ha skött det mesta i detta väldigt proffsigt. Möjligen med undantag för att de inte bad svensk polis om sökhjälp på svenskt vatten/stränder tidigare - men de kan ju haft sin skäl till detta och KWs bål återfanns ju också mycket riktigt vid vid Köge.

De sög in PM blixtsnabbt, fick upp 30 ton undervattensbåt i en handvändning, DNA-verifierade den funna bålen nästan direkt. Och så locket på, det sipprar - tyvärr - inte ut så mycket från utredningen, är faktiskt grymt tyst. Urtrist för oss nyfikna som nu måste spekulera ända ut på aliens och enäggstvillingnivå av torson i brist på annat .

Man undrar ju lite över om vår egen svenska polis hade skött det här lika snyggt och proffsigt...?
Eller hade vi fortfarande diskuterat om, Eston.., förlåt u-båten, skulle bärgas?
När gick mamman bort? Har jag missat det ber jag om ursäk på förhand. Trött ikväll.
Citera
2017-08-30, 22:08
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig sagt att hon får skylla sig själv, var FÅR du allt ifrån? Dessutom blev hon antagligen inte styckmördad. Om någon styckar en kropp efter att personen avlidit i en olycka, så är det inte ett styckmord.

Tja, gör den det? Klarar sig världen utan drömmare och inspiratörer..? Det skulle bli en platt och tråkig värld, där inte mycket skulle bli gjort.

I inlägget jag svarade på så föreslår du att KW hetsade PM med sexuella inslag till att strunta i säkerheten ombord.

Och i min värld så styckar man heller inte någon som har dött i en olycka. Det går inte att ursäkta det PM gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har själv kapat av mänskliga extremiteter och styckat kroppar - är än så länge inte inlåst och hoppas slippa också framöver.

Förutom vad som kommit fram om PMs handlingar i relation till KW där han måste gjort riktigt störda saker, så är en sådan som PM nog en väldigt viktig personlighetstyp som får världen att utvecklas. Många uppfinningar och upptäckter - ex inom flyget, telefonen, radion mm har just inspirerats av udda typer som PM. Kanske inte just att han personligen drivit utvecklingen, men han inspirerar andra.
Gränsen mellan snille och vansinne kan vara hårfin och många genier har hånats från början.

Jag hoppas att du är patolog/obducent etc. Då har du mitt tillstånd att fortsätta gå lös...
Citera
2017-08-30, 22:11
Medlem
I og med at Madsen bare er siktet for uaktsomt drap så mener politiet også at det har skjedd en ulykke
Citera
2017-08-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
I og med at Madsen bare er siktet for uaktsomt drap så mener politiet også at det har skjedd en ulykke

Så nu vill inte åklagaren ha honom dömd för mord? o kommer han inte bli undersökt på rättspsyk heller?
Citera
2017-08-30, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Så nu vill inte åklagaren ha honom dömd för mord? o kommer han inte bli undersökt på rättspsyk heller?

Det vet vi ikke, politiet etterforsker fortsatt saken og siktelsen kan bli endret.
Citera
2017-08-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja kanske inte just PMs egna skapelser gör mycket för världen, men han har väl inspirerat andra. De har väl haft en hel del praktikanter där, några av dem kanske blir så intresserade att de väljer att gå en civilingenjörsutbildning istället för att bara dra omkring?
Ingen har sagt att Madsen är nåt annat än intelligent. Hsn har en viss karisma och har säkert inspirerat andra. Men han har också styckat en ung kvinna. Och säkerligen dödat henne. What an inspiration!
Citera
2017-08-30, 22:22
Medlem
Citat:
Det vet vi ikke, politiet etterforsker fortsatt saken og siktelsen kan bli endret.

Ok..då får jag hoppas att åklagaren vill döma honom för mord + rättspsyk undersökningen, som hon ville för 6 dagar sen.
Citera
2017-08-30, 22:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
I inlägget jag svarade på så föreslår du att KW hetsade PM med sexuella inslag till att strunta i säkerheten ombord.

Och i min värld så styckar man heller inte någon som har dött i en olycka. Det går inte att ursäkta det PM gjort.

Jag hoppas att du är patolog/obducent etc. Då har du mitt tillstånd att fortsätta gå lös...

Har varit, inte nu längre..

Håller med dig - en person med huvudet normalt påskruvat styckar inte en annan människa som råkat omkomma i en olycka. Man borde överväga chansen att gå fri om kroppsdelarna är försvunna kontra hur enormt skyldig man framstår om man blir avslöjad med en styckad kropp.
Det som PM kanske klassar som "olycka" kan mycket väl vara både mord eller dråp -"olyckan" i PMs begreppssfär är väl att han "råkade" tappa koncepten och ha ihjäl henne.
Citera
2017-08-30, 22:27
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ritzau: Madsen fortalte politiet om Walls død før varetektsfengslingen

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/ritzau-madsen-fortalte-politiet-om-walls-doed-foer-varetektsfengslingen/a/24129620/
Citat:
Da Peter Madsen (46) forklarte seg to dager etter at ubåten hans sank, hadde han allerede fortalt politiet om Kim Walls (30) død.

Det fremgår av en rettsbok fra Østre Landsret, ifølge det danske nyhetsbyrået Ritzau.

Fordi den svenske journalisten Kim Walls pårørende ikke var varslet om denne forklaringen, ble det besluttet at rettsmøtet skulle gå for lukkede dører.
Kims närstående var inte informerade (snabbt översatt).
Det ger en förklaring till varför förhandlingen i rätten hölls bakom stängda dörrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in