2017-08-30, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du skrev att någon sådan ventil hade "exploderat" för att han hade kört ner båten på för stort djup! En säkerhetsventil på kompressorn påverkas inte av dykdjupet!

Vad är det för ventil PM haft eller påstått sig haft problem med ?
Citera
2017-08-30, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Vad är det för ventil PM haft eller påstått sig haft problem med ?
Var det inte nått med ventiler på barlasttankarna? Och strular de så sjuker ju båten som en sten.
Citera
2017-08-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl det de gjort. Som jag förstod det så var tandborsten hennes mors? Jag kan ha översatt fel dock, men det är ju knappast orimligt.
Varför fortsätts det spekuleras om vem borste det är sida efter sida i tråden. Polisen har DNA matchat torson emot KWs egna borstar och polisen har med 100% säkerhet även tagit referens prover ifrån familjen. Tror inte det behöver spekuleras mer om detta.
Citera
2017-08-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är jag fortfarande! Fast vid sidan av ett annat jobb, som jag egentligen tycker är viktigare. Fast jag bemöts med mycket mer respekt när jag presenterar mig som journalist. Vilket jag tycker är fånigt. Och jag skriver inte om kannibaler...
Åtskilliga hoppas kunna bli intervjuade och hamna i tidningen. "light edition" av att vara "känd från TV". Så inte alltför märkvärdigt om folk smörar lite extra för en journalist.
Citera
2017-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var det inte nått med ventiler på barlasttankarna? Och strular de så sjuker ju båten som en sten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/danks-polis-ubaten-har-sankts-medvetet

PM öppnade ventilerna medvetet för att sänka ubåten.
Citera
2017-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Peter Madsen ejer ikke selv ubåden, (det vet vi), den er derimod ägd tillsammans med två andra,
Christian Möller Nielsen, och Georg Paul Artmann ( miljonären i Norge).

Christian Möller Nielsen blev landets mest kända år 1999 då han startade duon tillsammans med Anders Öland Barcode Brothers.

https://www.bt.dk/danmark/dansk-popstjerne-bag-kaempe-hit-er-medejer-af-raket-madsens-ubaad
Tack för klargörandet
Citera
2017-08-30, 20:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det finns väl inget erkännande som är så uppenbart som när en oskyldig person som anhålls för att en tredje part är försvunnen, omgående begär en kändisadvokat.

PM visste precis vad han gjort, så han visste från början att han skulle komma att behöva bästa tänkbara försvarare. En tydlig signal till Polisen redan från start att här finns mer än en hund begraven.

Tycker jag inte. Det är väl klart att man begär den bästa försvarare som finns tillgänglig, oavsett hur litet brott man anser sig ha gjort själv? Risken finns ju ändå att man döms oskyldig utan en bra advokat, eller till onödigt långt straff.

...undrar förresten om M kommer att bjuda advokaten på en liten undervattenstur sedan, som tack för att hon fått ut honom..?
Citera
2017-08-30, 20:43
Medlem
trngws avatar
Citat:

Nej, den sjunker inte som en sten bara för att det strular med ventilerna till ballasttankarna, särskilt inte för att man sabbar en ventil inne i tryckskrovet. Det är tvärtom bara att blåsa tankarna så åker ubåten upp som skållad kork.
Citera
2017-08-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Gokväll. Hoppas verkligen att dagens röntgenundersökning av fähundens ubåt idag gav något resultat. Alternativt att söken i vattnet med hundar gett något Sååååå jäkla patetiskt att höra idiotens advokat säga att han gör ALLT för att hjälpa polisen. Då kan han ju börja med att berätta var han dumpat resten av denna stackars kvinna och berätta hur det gått till. Har funderat på om det vore min dotter som råkat ut för detta - Hur kommer man nånsin kunna gå vidare i livet efter detta som närstående.
Han har säkert redan sagt var kroppen dumpades. Men och ena sidan betyder det inte att kroppsdelarna finns kvar där om de inte är nog tungt nedtyngda. Och andra sidan är det inte säkert att han tittade på navigatorn och memorerade positionen - så han kanske bara kan säga ungefär var och ungefär när. Och så får man försöka bena ut om eventuell radarinformation mm kan matchas mot hans angivna tidpunkt.

Om inga kroppsdelar hittas så är den huvudsakliga anledningen att KW aldrig skulle ha styckats och dumpats. Men du kan inte gå all-in på ett antagande att PM inte hjälper till.
Citera
2017-08-30, 20:46
Avslutad
Citat:
Hmmm. Kan det omöjligt bli tryck på dessa ventiler.
Citera
2017-08-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Jag tror han kan ha gjort precis vad som helst med henne o är inte alls så säker på att han råkat i panik utan varit mycket beräknande o kan rättfärdiga sitt handlande utan att känna ånger. Funderar även om det kan finnas nån möjlighet att varje ubåt symboliserar ett kvinnligt offer. Upplever den hängande dockan sim gräslig med tanke på var benen är ledade då det stämmer överens med styckningen. Undra om det även passar in på övriga delar som avlägsnats. Då kan man ana att den inte bara har nån form av vetenskapligt syfte utan även finns där som en symbol under arbetet för det som är målet o fantasierna hålls vid liv. Fyyyy vad jag lider m hennes anhöriga. Tänk att aldrig få veta o ev begravs en torso av sin dotter/vän.
Dockan är ledad där människor brukar ha leder.

Och styckningar brukar ske vid leder.

Så exakt vad är märkligt med att KW styckades vid knäna och dockan råkar ha ledade knän? Hade han styckat vid höften hade du hittat samma samband - att dockan ju också är ledad vid höften. Och i andra riktningen - hade dockan inte varit ledad vid knäna så skulle jag sett det som alldeles extremt märkligt.
Citera
2017-08-30, 20:49
Medlem
Smhfs avatar
Jag har följt tråden från start, PM fick ju bara träffa sin mamma en gång/år, vilken som bestämt det vet vi inte.

Han valde att bo hos sin pappa ( barn är egoister ), det väljer det bästa av sina föräldrar.

Kanske hans mamma ifrågasatte/kritiserade hans hobby vilket fick både pappan och PM att avsky mamman.

Mamman kanske sagt ngn ggn väx upp, senare i hans liv och ägna dig åt ngt mera
''normalt''.

KW som skulle göra ett porträtt av PM, kanske använde ''fel'' ord som hans mamma sagt, och då exploderade PM, han kanske associerade till sin mamma.

Bara en tanke från mig, alla försöker vi att förstå PMs handlingar vilket inte så lätt, jag försvarar absolut inte PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in