Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag tror inte han begrep att han skulle direkt till kriminaltekniska för striptease

. Och när de började leta efter spår på kroppen blev han nog orolig. Sen raka vägen till häktet. DÄR och då blev han nog nojig. Jag tror han fortfarande hoppas på att bli frisläppt eftersom han vägrar ta in ens att han begått ett brott mot griftefriden. Och det är ju solklart: flyttning och begravt en kropp (där den absolut inte skall begravas). Att han inte ens erkänner det fattar jag ju inte. Han HAR ju erkänt vad han gjort där, och advokaten borde upplysa honom om vad brottet innebär. Mycket mycket märkligt.
Han är ökänd för sin envishet. Hittills har det varit han gentemot "resten av världen" (raket- och ubåtsgruppen) och då har han alltid fått sista ordet i och med att han har sänkt ubåten och startat en ny grupp. Sen har han behållit sina fiender för all framtid oavsett hur nära samarbete han sen än ha haft med dem innan konflikten.
Nu har han låst sig i en position där han mot bättre vetenskapligt vetande känner sig tvungen att hävda något som rimligtvis inte kan stämma med verklighet eftersom när man har hittat torson. Det tycks ändå vara omöjligt för honom att erkänna ytterligare en lögn.
Det skulle vara svårt för vem som helst, men samtidigt skulle vem som helst inse att en torso talar sitt egna språk och att hävda att man INTE har styckat - bara begravt kroppen - är en orimlig story att hålla sig fast vid.