2017-08-30, 11:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det har väl här skrivits en del om det, att det bäst passar hans image som befälhavare etc. Och det ligger nog nåt i det.
Det kan ju om inte annat 'se bättre' ut på bild; det ger honom en seriös, lite halvt officiell framtoning som kanske gör det lättare att få sponsring.

Eller så handlar det om något djupare psykologiskt; gick han runt hemma i sin kammooverall?🤔

En annan sak: vilken dress-code gäller på danska häkten, får man bära egna plagg eller gäller häktets kollektion?
Tänker att detta ev kan påverka PM:s situation mentalt, att han har blivit berövad sitt trygga 'skal'.😐

Om han ville leka befälhavare skulle han väl ha en mässuniform med kaptensmössa? Overall är ju för maskinister. Han handlade tydligen det mesta i bulk på Försvarets överskottslager för att det var billigt.
Citera
2017-08-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
http://ekstrabladet.dk/112/her-sejles-hund-ud-i-jagt-paa-ligdele/6798324

Så nu hoppas vi på att vovvarna kan känna av något. Men det är stora farvatten att söka. Men det är två hundar. Så jag antar att när den ena hunden är trött, så åker de in och hämtar hund nr 2 så den första får vila.

Fast är det inte effektivare att låta båda hundarna söka samtidigt? Om den ena behöver en paus så blir det så medans den andra söker på.
Citera
2017-08-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast är det inte effektivare att låta båda hundarna söka samtidigt? Om den ena behöver en paus så blir det så medans den andra söker på.
Det jag vet om arbetshundar är att eftersök är otroligt ansträngande, både på land och i vatten. Så det är nog bra att de inte sliter på de båda samtidigt. Fast jag gjorde bara ett antagande. När de skrev artikeln var en hund i båten och den andra låg i bilen.
Citera
2017-08-30, 11:44
Medlem
Citat:
Jag tror inte han begrep att han skulle direkt till kriminaltekniska för striptease . Och när de började leta efter spår på kroppen blev han nog orolig. Sen raka vägen till häktet. DÄR och då blev han nog nojig. Jag tror han fortfarande hoppas på att bli frisläppt eftersom han vägrar ta in ens att han begått ett brott mot griftefriden. Och det är ju solklart: flyttning och begravt en kropp (där den absolut inte skall begravas). Att han inte ens erkänner det fattar jag ju inte. Han HAR ju erkänt vad han gjort där, och advokaten borde upplysa honom om vad brottet innebär. Mycket mycket märkligt.

Han är ökänd för sin envishet. Hittills har det varit han gentemot "resten av världen" (raket- och ubåtsgruppen) och då har han alltid fått sista ordet i och med att han har sänkt ubåten och startat en ny grupp. Sen har han behållit sina fiender för all framtid oavsett hur nära samarbete han sen än ha haft med dem innan konflikten.

Nu har han låst sig i en position där han mot bättre vetenskapligt vetande känner sig tvungen att hävda något som rimligtvis inte kan stämma med verklighet eftersom när man har hittat torson. Det tycks ändå vara omöjligt för honom att erkänna ytterligare en lögn.

Det skulle vara svårt för vem som helst, men samtidigt skulle vem som helst inse att en torso talar sitt egna språk och att hävda att man INTE har styckat - bara begravt kroppen - är en orimlig story att hålla sig fast vid.
Citera
2017-08-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han är ökänd för sin envishet. Hittills har det varit han gentemot "resten av världen" (raket- och ubåtsgruppen) och då har han alltid fått sista ordet i och med att han har sänkt ubåten och startat en ny grupp. Sen har han behållit sina fiender för all framtid oavsett hur nära samarbete han sen än ha haft med dem innan konflikten.

Nu har han låst sig i en position där han mot bättre vetenskapligt vetande känner sig tvungen att hävda något som rimligtvis inte kan stämma med verklighet eftersom när man har hittat torson. Det tycks ändå vara omöjligt för honom att erkänna ytterligare en lögn.

Det skulle vara svårt för vem som helst, men samtidigt skulle vem som helst inse att en torso talar sitt egna språk och att hävda att man INTE har styckat - bara begravt kroppen - är en orimlig story att hålla sig fast vid.
Jo men han har ju erkänt begravningen. Han har därmed erkänt även förflyttning av död kropp. Det ger rubriceringen "Brott mot griftefriden". Men han erkänner inte rubriceringen. Han är en konstig man.

Edit: han är ju en snubbe som enbart klarar att prata teknik. Och hans hjärna är väl likadan. Så juridiska spörsmål begriper han inte. Och kan därmed inte förstå logiken.
Citera
2017-08-30, 11:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jo men han har ju erkänt begravningen. Han har därmed erkänt även förflyttning av död kropp. Det ger rubriceringen "Brott mot griftefriden". Men han erkänner inte rubriceringen. Han är en konstig man.

Edit: han är ju en snubbe som enbart klarar att prata teknik. Och hans hjärna är väl likadan. Så juridiska spörsmål begriper han inte. Och kan därmed inte förstå logiken.

Har han nekat till att ha genomfört styckningen, eller nekar han till brottsrubriceringen "brott mot griftefriden"? Jag gissar på det senare.

Jag misstänker att han resonerar helt "logiskt". Han var tvungen att dela kroppen för att få upp den ur ubåten, därför ser han inte att han gjorde något fel. Han betraktar det inte själv som ett brott; det var en nödvändig förberedelse inför begravningen.
Citera
2017-08-30, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det där låter påhittat. "Worked with Peter at sea", jobbade ihop till sjös. Vadå, PM har väl aldrig jobbat till sjös annat än i sina egenbyggda farkoster och där är knappast med någon besättning som inte också varit med och byggt. I så fall borde man säga att man jobbat på projektet, jobbat ihop eller något sådant och inte specifikt till sjös.

Det låter för tokigt för att vara sant att PM skulle vädra någon besatthet över den novellen om han nu skulle ha läst och tyckt om den. Nä, det där känns som bullshit.

Absolut inte påhittat. Tvärtom borde denna Nascondo kontakta polis eller dom honom via tips om att han existerar och att PM är besatt av boken. Madsen har påverkat Nascondo så till den milda grad att N läste boken. N gav den 11/7 sin recension om denna bok, det blev en tumme ner av N:

"Strange disturbing book indeed. I heard it was republished from a single copy found in Scotland. I wonder who the author was originally. It seems to have a 1970's vibe with hairy pudenda being a common theme. As well as a wife swap swinging cuckold lifestyle. The protagonist is a well hung twenty something with inappropriate feelings for his sister, he is also a sex worker using his large tool to put smiles on the faces of many happy ladies."

https://www.goodreads.com/book/show/35555628-take-her-to-the-dark-side

Man skulle vilja veta när i tid dessa, PM och Nascondo var till havs tillsammans och ännu hellre hur samtalet förflöt. Med tanke på att N en månad innan KW styckas talar ut om denna "disturbing book" får man känslan att det ändå är ganska nära i tid.
Citera
2017-08-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har han nekat till att ha genomfört styckningen, eller nekar han till brottsrubriceringen "brott mot griftefriden"? Jag gissar på det senare.

Jag misstänker att han resonerar helt "logiskt". Han var tvungen att dela kroppen för att få upp den ur ubåten, därför ser han inte att han gjorde något fel. Han betraktar det inte själv som ett brott; det var en nödvändig förberedelse inför begravningen.
Han nekar till styckning OCH rubricering. Men rubriceringen avser inte själva styckningen i det här läget, utan förflyttningen och dumpningen. Vilket han ju erkänt. Men han erkänner inte rubriceringen. Styckningen förnekar han helt. Antar att han försöker komma undan med att nån annan gjort det.
Citera
2017-08-30, 11:57
Medlem
Citat:
Vad jag förstod av artiklar så får de ha med tillräckligt med kläder som "ryms i en sportbag". Så det är nog fritt val verkar det som.

Ok. Ja det verkar ju då klart som att man får ha egna kläder. Undrar om någon varit och lämnat in en overall åt honom?

Citat:
Om han ville leka befälhavare skulle han väl ha en mässuniform med kaptensmössa? Overall är ju för maskinister. Han handlade tydligen det mesta i bulk på Försvarets överskottslager för att det var billigt.

Ja om han nu ville leka befälhavare som hämtad ur någon Nils Poppe film så hade det helt klart passat bättre med mässuniform med alla tillhörande attiraljer.
Men nuförtiden är overall inte bara för oljiga maskinister. Du kan alltid bildgoogla lite ang detta.

Citat:
Det jag vet om arbetshundar är att eftersök är otroligt ansträngande, både på land och i vatten. Så det är nog bra att de inte sliter på de båda samtidigt. Fast jag gjorde bara ett antagande. När de skrev artikeln var en hund i båten och den andra låg i bilen.

Ja jag gjorde också bara ett antagande, vet inte mkt om hundar öht. Men tänkte att sök på vatten kanske borde vara lite mindre ansträngande då hunden 'bara' behöver jobba med nosen och ej med kroppen i övrigt.
Citera
2017-08-30, 11:58
Medlem
Citat:
Han nekar till styckning OCH rubricering. Men rubriceringen avser inte själva styckningen i det här läget, utan förflyttningen och dumpningen. Vilket han ju erkänt. Men han erkänner inte rubriceringen. Styckningen förnekar han helt. Antar att han försöker komma undan med att nån annan gjort det.
Fast jag måste nog ändra mig här. Jag pratar svensk lag. Dansk lag har vi ju konstaterat att den är lite annorlunda. Är det så att de menar att styckningen utgör brott mot griftefriden så är det ju klart att han förnekar rubriceringen, eftersom han inte styckat någon (säger han). Och då blir det lite klarare för mig också .
Nu väntar jag i alla fall med spänning om likhundarna skall hitta något de närmaste dagarna.
Citera
2017-08-30, 11:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Jag har sett en bild från vad jag tror är raketorojektet där han står och mekar tillsammans med en tjej, där har de båda likadana overaller och likadan keps. Det är antagligen kläder som köps från sådana som säljer arbetskläder ungefär som dessa
http://www.dickies.com
Citera
2017-08-30, 12:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Han nekar till själva styckningen men erkänner indirekt brott mot griftefriden.
Han kan ju ha någon annan idé eller benämning hur hon blivit i delar, av han själv eller någon annan?
Citat:
- Er du overrasket over, at der allerede på nuværende tidspunkt kommer en sigtelse for usømmelig omgang med lig?

- Nej, det er jeg ikke. Vi havde jo forventet en eller anden form for udvidelse af sigtelsen, eftersom min klient har erkendt at have begravet Kim Wall til søs. Det i sig selv er jo en overtrædelse af straffeloven. Så vi havde forventet en vis udvidelse.

- Men det, jeg hæfter mig ved, er, at han også nægter sig skyldig i usømmelig omgang med lig?

- Han nægter sig skyldig i den måde, som man har formuleret det på, ja. Og derfor må han nægte sig skyldig. Min klient erkender at han har begravet hende til søs. Så han erkender rent faktisk en overtrædelse, men bare ikke på de præmisser, som politiet har sigtet ham for.

- Så jeg kan udlede, at han nægter sig skyldig i at have parteret hende?

- Ja.

- Politiet siger jo, at der ikke var andre om bord på ubåden, og der er kommet oplysninger om, at hun er parteret bevidst. Kan du forklare det?

- Jeg kan ikke kommentere på det, siger hun.
http://ekstrabladet.dk/112/forsvarer-slaar-fast-han-naegter-sig-skyldig-i-partering/6791631
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in