2017-08-30, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Kommer Madsen krävas på pengar för bärgningen av ubåten, eller har han fått det gratis nu?

Ubåten blev förmodligen kasserad av Polisen (beslagtagen och förbrukad). PM blir inte penning skyldig för detta.
Citera
2017-08-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Undras hur juridiken ser ut här?

Har han överhuvudtaget rätt att begrava en kropp med tanke på hur nära land han är hela tiden? Och med tanke på hur nära sjöräddningen finns hela tiden.

Jag har svårt att tro det.

Om detta hänt mitt i Stilla Havet eller utanför Antarktis så kanske det funnits logiska skäl att ha en havsbegravning. Men inte om man befinner sig någon timme från Köpenhamn.

Nej, det hade han inte.
Citera
2017-08-30, 14:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Uppenbarligen följer Nascondo fallet PM. Fått boktips av PM om denna novell där protoganisten är en grabb med en ca 30 cm verktyg som han vet hur att använda och därtill har förbjudna känslor för sin syster. Beskrivs som en incest novel med anonym författare som destruberas på nätet.

Tydligen var PM besatt av denna bok enligt N och jag kan som du heller inte se att detta är ett påhitt. Man kommer liksom bara inte på en sån här sak. Hade varit kul att veta när denna N träffat PM för kollar man runt får man för sig att denna bok är i rullning nu och definitivt inte är i behov av dammtorkning.
Googlar du alla Eduardos kommentarer så verkar det vara en riktig mytoman. Jobbat med någon känd gladiatorbrud, bor i USA, Tyskland och lite varstans, har kvinnlig rumskamrat, pullar frun aso.
Citera
2017-08-30, 14:18
Medlem
Nu:
http://ekstrabladet.dk/112/nye-oplysninger-peter-madsen-fortalte-tidligt-politiet-om-kim-walls-doed/6798679

På svenska:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o07oK/madsen-berattade-tidigt-for-polisen-om-kim-walls-dod
Senast redigerad av Picasso2 2017-08-30 kl. 14:22.
Citera
2017-08-30, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu:
http://ekstrabladet.dk/112/nye-oplysninger-peter-madsen-fortalte-tidligt-politiet-om-kim-walls-doed/6798679

På svenska:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o07oK/madsen-berattade-tidigt-for-polisen-om-kim-walls-dod

Jaha, märkligt av polisen att gå ut med en efterlysning av Wall i det läget kan man ju tycka.
Citera
2017-08-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu:

På svenska:
Ändrar det något egentligen? Visst hade han ljugit redan innan om att han satt henne i land, kom detta erkännande efter att det fastslagits att han inte släppt av henne?
Citera
2017-08-30, 14:27
Medlem
Citat:
Jaha, märkligt av polisen att gå ut med en efterlysning av Wall i det läget kan man ju tycka.
Han var misstänkt redan när han kom iland. Och jag tror inte polisen tar en misstänkts ord för sanning.
Citera
2017-08-30, 14:28
Medlem
EulersIdentitets avatar
Citat:

Polisen kan ju ha betvivlat hans påstående och efterlyst henne i alla fall.
Citera
2017-08-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Ändrar det något egentligen? Visst hade han ljugit redan innan om att han satt henne i land, kom detta erkännande efter att det fastslagits att han inte släppt av henne?
Jag minns inget längre. För många turer. Men jag kommer ihåg det som du skrev ovan.
Citera
2017-08-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Jag minns det som att när han blev överbevisad att hon inte var avsläppt så ändrade han historien. Men tidningarna skriver lite annat verkar det som. Att han tidigare ändå berättade om olycka och dumpning. Men att vissa nyckelpersoner inte fått reda på det.
Märkligare och märkligare blir detta.
Fast i sak ändrar det ju inget.
Citera
2017-08-30, 14:51
Medlem
Jag tycker det låter rimligt. Var förmodligen därför det blev lykta dörrar redan från start. Dessa "känsliga uppgifter" eller vad det kallades var sannolikt att han erkänt olycka+begravning.

Förmodligen valde dom att hålla det hemligt eftersom följande dagars eftersök gjordes med inställningen att hitta henne vid liv, samtidigt som det vore väldigt tråkigt att förutsätta att söket var efter en död person om nu PM inte gick att lita på.

Han insåg nog själv väldigt fort att teorin om att hon blivit avsläppt inte skulle håll, framförallt när dom bärgade ubåten. Sen som flera varit inne på så tycker jg också att set ser riktigt misstänksamt ut som blod på hans händer på den högupplösta bilden. Har dom skarpt hans händer innan häktning så insåg han nog även där att det skulle bli problematiskt.
Senast redigerad av Fo0Bar 2017-08-30 kl. 14:53.
Citera
2017-08-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fo0Bar
Jag tycker det låter rimligt. Var förmodligen därför det blev lykta dörrar redan från start. Dessa "känsliga uppgifter" eller vad det kallades var sannolikt att han erkänt olycka+begravning.

Förmodligen valde dom att hålla det hemligt eftersom följande dagars eftersök gjordes med inställningen att hitta henne vid liv, samtidigt som det vore väldigt tråkigt att förutsätta att söket var efter en död person om nu PM inte gick att lita på.

Han insåg nog själv väldigt fort att teorin om att hon blivit avsläppt inte skulle håll, framförallt när dom bärgade ubåten. Sen som flera varit inne på så tycker jg också att set ser riktigt misstänksamt ut som blod på hans händer på den högupplösta bilden. Har dom skarpt hans händer innan häktning så insåg han nog även där att det skulle bli problematiskt.
Han fick ju åka direkt till kriminaltekniska. Där skrapade dom naglar, och gick igenom hela hans kropp från topp till tå innan han åkte vidare till häktet. Och som du säger: han fattade nog att det var ganska kört. Har han enbart slängt henne hel och hållen i sjön så skulle han inte ha små blodrester på händer och i ansiktet. På näsan har han ett misstänkt skrapsår. Vid ögonen, nära näsroten, så har han två prickar som ser ut som blod. Dessa prickar finns inte på andra bilder innan händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in